Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@06:24:13 GMT

راه اندازی پیوند قلب در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۰۸۷

راه اندازی پیوند قلب در استان کرمانشاه

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در حال حاضر تعدادی از بیماری‌ها که با روش‌های معمول قابل درمان نیستند از طریق این علم درمان می‌شوند.

او با اشاره به راه اندازی مرکز پیوند مغز استخوان از سال ۱۳۹۳ در کرمانشاه گفت : طی این سال‌ها ۱۵۷ عمل پیوند مغز استخوان در این مرکز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی گفت: از این پیوند در درمان انواع بیماری‌ها از جمله سرطان خون، لنفوم و تالاسمی استفاده می‌شود.

او با اشاره به هزینه بالای این پیوند گفت: هم اکنون ۳۴ میلیون تومان از هزینه هر پیوند مغز استخوان از طریق منابع دولتی تامین میشود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به انجام پیوند کلیه از سال ۱۳۶۸ تاکنون در استان، گفت: طی این سال‌ها ۱۷۰۰ پیوند کلیه در استان انجام شده است.

او با بیان اینکه پیوند قرنیه نیز در استان در حال انجام است، گفت: در ماه‌های اخیر مرکز کاشت حلزون نیز در استان راه اندازی شده است.

مرادی از راه اندازی پیوند قلب در آینده‌ای نزدیک در استان خبر داد و افزود: محدودیت‌های کمی در این زمینه داریم که در حال برطرف شدن است و به زودی انجام این پیوند را در استان خواهیم داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه راه اندازی مرکز پیوند کبد در استان در دستور کار قرار دارد افزود: راه اندازی این پیوند زمان زیادی نیاز دارد، چرا که در حال حاضر نیروی تخصصی انجام این پیوند را در استان، اما راه اندازی آن همچنان در برنامه است و با جدیت پیگیری می‌شود.

مرادی افزود: تمام تلاش ما این است که به عنوان قطب درمانی غرب کشور به حدی برسیم که هیچ بیماری برای درمان و انجام پیوند به خارج از استان اعزام نشود .

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت علوم پزشکی درمان بیماری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه در طول یک سال گذشته بیش از ۱۰ هزار شی تاریخی در حوزه تمدنی استان یافت شده است، گفت : در یک سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ شی ساماندهی و بیش از ۶۵ اثر مرمت شده است.

فرمانی با اشاره به اینکه با کاوش‌های باستان‌شناسی انجام شده در منطقه کوزران می‌توان این منطقه را به عنوان سایت موزه روستایی به دنیا معرفی کرد، عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ فصل کاوش باستان شناسی در استان انجام و هشت اثر ناملموس و بیش از ۴۰ میراث طبیعی ثبت شده و هفت اثر دفاع مقدس نیز آماده ثبت است.

وی افزود: سال گذشته جلسه شورای ثبت میراث ناملموس در کرمانشاه برگزار شد و در یک جلسه ۳۷ خوراک کرمانشاه ثبت ملی شد و این اقدامی بی‌سابقه بود و در تلاش برای برگزاری جشنواره خوراک در سلیمانیه عراق هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ساخت موزه کرمانشاه به عنوان بزرگترین موزه منطقه غرب کشور از سال ۵۳ کلید خورده، اما بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت موزه کرمانشاه سال گذشته در اولویت قرار گرفت عنوان کرد: سال گذشته از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان ۵۰ میلیارد تومان به این پروژه تخصیص یافت، اما باید طرح مطالعاتی معماری داخلی، محتوایی و گرافیک محیطی به روز شود، زیرا مطالعت انجام شده در گذشته استاندارد‌های لازم را ندارد.

فرمانی گفت: سال گذشته طرح مطالعاتی بیش از پنج بار به منقاصه گذاشته شد، اما شرکت‌های برنده صلاحیت لازم را نداشتند و در نهایت با یک شرکت قرارداد منعقد شد، اما با بررسی طرح مطالعاتی ارائه شده امکان پذیرش آن وجود نداشت و ۲۳ ایراد برای آن طرح شد.

وی افزود: قرار شد ایرادات مطرح شده اصلاح شود، اما بعد از چندین ماه انجام نشده و آخرین مهلت داده شده که در صورت عدم اصلاح قرارداد فسخ خواهد شد، اما در صورت اصلاح و پذیرش طرح، فعالیت عمرانی طرح امسال آغاز و در صورت تأمین اعتبار در دو سال افتتاح می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف ۴۰۰ کیسه آرد قاچاق به وزن ۱۶ تن در کرمانشاه
  • ساماندهی ۱۸۰۰ شیء تاریخی در استان کرمانشاه
  • انجام بیش از ۱۱۰ هزار عمل جراحی برای زوج‌های نابارور
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • انجام ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تست آزمایشگاهی در کردستان
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • ضرورت جانمایی مراکز امدادی در مسیر همایش سالگرد شهدای بازی دراز
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد