Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، پس از سالها فعالیت رسانه های رسمی چین در آمریکا و اعزام روزنامه نگارانی برای پوشش رویدادهای مهم روز و ارائه گزارش به خوانندگان و بینندگان خود در چین، دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا این رسانه ها را عاملان دولت پکن معرفی کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه به دولت چین اعلام کرد که پنج خبرگزاری مهم این کشور- شین هوآ، سی جی تی ان، رادیو چین، چاینا دیلی، و دِ پیپل دیلی- رسماً به عنوان کارگزاران یک دولت خارجی تلقی شده و مشمول قوانینی مشابه با قوانین مربوط به دیپلماتهای مستقر در آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم- که سالها در واشنگتن مورد بحث بوده و به خاطر نگرانی ادعایی آمریکا از محدود شدن آزادی مطبوعات هرگز اجرایی نشد- درست در زمانی اتخاذ شد که دولت ترامپ از چند جبهه مختلف با آنچه که نفوذ گسترده و عملیاتهای اطلاعاتی چین در آمریکا می خواند، دست به مقابله زده است.

این اقدام ظاهراً قانونی علیه نهادها و مؤسسات چین در شرایطی صورت می گیرد که روابط دوجانبه واشنگتن- پکن در پی نگرانی ها از نحوه مقابله چین با بیماری واگیردار کرونا رو به وخامت گذاشته است.

کد خبر 4856568

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا چین دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا سوریه عراق ایران رژیم صهیونیستی ادلب ترکیه روسیه معامله قرن دونالد ترامپ فلسطین ارتش سوریه ویروس کرونا عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن

دیگر خبرها

  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • آمریکا: اوکراین اخبار جنگ را سانسور می‌کند
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • تدارک نتانیاهو برای اعزام هیاتی به آمریکا با محور عملیات در رفح!
  • چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • نوبت به تعطیلی ایران اینترنشنال رسید
  • اسکای‌ نیوز : استرالیا به‌دنبال منع ورود شهروندان ایران و عراق است
  • پشت پرده طولانی شدن نسل کشی در غزه
  • واکنش آمریکا به تصمیم نتانیاهو برای لغو سفر هیات اسرائیلی به واشنگتن