Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@14:54:57 GMT

هزینه سبد معیشت کارگران هفته آینده نهایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۲۷۹

هزینه سبد معیشت کارگران هفته آینده نهایی می‌شود

پس از برگزاری جلسه امشب کمیته دستمزد مقرر شد هزینه معیشت زندگی کارگران برای تعیین دستمزد سال ۹۹ هفته آینده تعیین شود. ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸ اقتصادی کار آفرینی و اشتغال نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بعد ازظهر امروز نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با دستور کار تعیین هزینه معیشت کارگران با حضور وزیر کار برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نمایندگان کارفرمایان به دلایلی در جلسه حضور پیدا نکردند.

بنا بر این گزارش نمایندگان کارگران هزینه‌های معیشت زندگی کارگران در ماه را براساس هزینه‌های خوراکی، آشامیدنی‌ها و سهمی که در سبد معیشت دارد در اختیار وزیر قرار دادند و نظرات خود را پیرامون عدد و رقم سبد معیشت بیان کردند.

بنابر این گزارش هزینه سبد معیشت کارگران به عنوان ورودی برای تعیین دستمزد سال آینده ملاک قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر پس از تعیین هزینه سبد معیشت شرکای اجتماعی مذاکرات را برای تعیین دستمزد در شورای عالی کار آغاز خواهند کرد.

به گزارش تسنیم سال گذشته هزینه معیشت خانوار 3.3 نفره کارگری 3 میلیون و 760هزار تومان تعیین شد و در نهایت در اواخر اسفند ماه حداقل دستمزد کارگران برای سال 98 یک میلیون و 516 هزار و 882 تومان تعیین شد که به اعتقاد نمایندگان کارگران با افزایش قیمت مواد خوراکی، مسکن و سایر اقلام سبد معیشت برای سال آینده کارگران با کاهش قدرت خرید بسیاری روبرو خواهند بود.

انتهای پیام/

R32317/P/S7,82/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سبد معیشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟

وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • تعطیلی پنجشنبه‌ ها شامل کارگران هم می‌ شود ؟
  • اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟ | نقشه افزایش دستمزد در سال جدید
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • نرخ دستمزد صنف تدارکات سینمای ایران تعیین شد/ سقف ۷۰ میلیون تومان
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • ماجرای جنجالی شدن کف حقوق ۱۵ میلیونی کارگران | آیا حقوق ۱۵ میلیونی برای کارگران تصویب می‌شود؟
  • سرکوب مزد در سنوات گذشته باید جبران شود/ حداقل مزد ۱۵میلیون تومان
  • قدرت خرید کارگران در پایین‌ترین میزان قرار گرفت