Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «محمد توفیق علاوی»، نخست‌و‌زیر مکلف عراق، شامگاه چهارشنبه از نهایی‌شدن فهرست کابینه خود خبر داد. وی گفت که کابینه‌ای فارق از گرایش‌های سیاسی تشکیل داده و از پارلمان خواست تا در روزهای آینده به فهرست مدنظر او رای اعتماد دهد.

علاوی در نطقی تلویزیونی گفت که چنانچه دولت موردنظرش بتواند رای اعتماد پارلمان را کسب کند، نخستین اقدامش تحقیق درباره معترضانی است که طی تظاهرات اخیر در این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی وعده داد که عاملان این مسئله را به پای میز عدالت بکشاند. 

وی در پیامی تلویزیونی از «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق خواست تا روز دوشنبه نشست فوقالعاده مجلس را برای معرفی کابینه و رای اعتماد به وزیران دولت برگزار کند.

نخست وزیر ملکف همچنین گفت که اگر برخی نگذارند دولت تشکیل شود این به معنی آن است که کسانی هستند که می‌خواهند بحران ادامه داشته باشد.

نخست‌وزیر مکلف عراق در این نطق گفت: «تمام آنچه تاکنون انجام شده برآمده از جانفشانی است. بنابراین این افتخاری است برای مردم و تاریخ آن را به یاد خواهد داشت.»

 

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمد توفیق علاوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است

به گزارش همشهری آنلاین، نخست‌وزیر عراق محمد شیاع السودانی روز گذشته (سه‌شنبه) پس از دیدار روز دوشنبه با رئیس‌جمهور آمریکا جو بایدن در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان»، هرگونه گزارش در ارتباط با حمله ایران از خاک عراق را رد کرد.

السودانی، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی در دمشق را نقض آشکار و خلاف قوانین بین‌المللی خواند و گفت همین اقدام، ایران را بر آن داشت تا پاسخ دهد.

نخست‌وزیر عراق تصریح کرد «از طریق گزارش‌های نظامی که دریافت کرده‌ایم برای ما ثابت نشد که موشک یا پهپادی از عراق پرتاب شده است».

السودانی سپس با تأکید بر لزوم حفظ امنیت عراق تصریح کرد «قطعاً، موضوع ما روشن است. ما به هیچ نهاد غیردولتی اجازه نمی‌دهیم تا از عراق برای بازگرداندن این کشور به جنگ استفاده کند. ما از رویه‌های قانونی برای حفظ امنیت عراق و دور کردن عراق از صحنه درگیری استفاده می‌کنیم».

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که فلسطینیان در مقابل چشمان جهان با نسل‌کشی مواجه هستند اما «جامعه بین‌المللی با سیستم و قوانین خود در محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه شکست خورده است».

وی با انتقاد از انفعال جهان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت «ما خواهان اجرای این ارزشها و اصول از سوی جامعه بین‌الملل هستیم. پس، قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و دستورالعمل‌های کنفرانس بین‌المللی درباره موضوع فلسطین کجاست؟»

السودانی تأکید کرد که جنگ غزه بر «ثبات منطقه و جهان تأثیر گذاشته است و نادیده گرفتن ریشه این مشکل، پیامدهای بیشتری را به همراه خواهد داشت و در این منطقه حساس از جهان، گستره درگیری‌ها را بیشتر می‌کند».

کد خبر 845285 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و عراق

دیگر خبرها

  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • السودانی: از قلمرو عراق برای حمله به اسرائیل استفاده نشده است
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • رئیس سازمان بورس: اعتماد مردم به بورس به دلیل برخی تصمیمات مخدوش شده است
  • در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن چه گذشت؟