Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نهمین کنگره سراسری انجمن پیوند سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پرستاری پیوند ایران با حضور اساتید و دانشجویان ۱۹ استان کشور که دارای مرکز پیوند مغز استخوان هستند در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

محمودرضا مرادی در حاشیه این کنگره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سلول‌های بنیادی یکی از علم‌های نوین دنیا است که بر اساس آن تعدادی از بیمارانی که قابلیت‌های درمان معمولی ندارند به این روش درمان می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: با توجه به اینکه چندسالی است استان کرمانشاه در رده مراکزی است که پیوند مغز استخوان انجام می‌دهد و از سلول‌های بنیادی استفاده خوبی می‌کنند، این کنگره با حضور اساتید و دانشجویان کشوری در این کرمانشاه برگزار شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این کنگره تبادل نظر علمی و شناسایی قابلیت‌های علمیه دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه است.

مرادی در ادامه به ارائه آماری از خدمات دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در زمینه پیوندها پرداخت و گفت: در کرمانشاه پیوند کلیه از سال ۶۸ شروع به کار کرده و تا کنون ۱۷۰۰ مورد پیوند کلیه در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی تصریح کرد: پیوند مغز استخوان نیز از سال ۹۳ در استان کرمانشاه رقم خورد که تاکنون ۱۵۷ مورد پیوند کلیه انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پیوند مغز استخوان در زمینه بیماری‌های سرطان خون، لنفوم، تالاسمی و هر موردی که از مغز استخوان نیاز به جایگزینی داشته باشد انجام می‌شود.

این مسئول بیان داشت: از آنجا که هزینه این عمل بسیار بالاست ۳۴ میلیون تومان آن توسط دولت پرداخت می‌شود.

مرادی از موفقیت پیوند قرنیه این استان خبر داد و گفت: همچنین طی ماه‌های گذشته کاشت حلزون نیز انجام شد.

وی از عمل پیوند قلب در آینده‌ای نزدیک در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: البته محدودیت‌های بسیار کمی در این راستا وجود دارد که به دنبال حل و فصل آن هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه علت تأخیر پیوند کبد در کرمانشاه را نداشتن نیروی تخصصی در این زمینه عنوان کرد و بیان داشت: درمان و راه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیگیری پیوند کبد و پانکراس را در اولویت قرار داده‌ایم.

این مسئول عنوان کرد: استان کرمانشاه توانایی این را دارد که به عنوان قطب درمانی غرب کشور به این زمینه‌ها ورود پیدا کند تا منطقه غرب کشور نیازشان به مراکز درمانی سایر نقاط کشور مرتفع شود.

کد خبر 4857470

منبع: مهر

کلیدواژه: پیوند مغز استخوان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کرمانشاه انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین انقلاب اسلامی ایران گرگان بیرجند مجلس شورای اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پیوند مغز استخوان سلول های بنیادی استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • دومین روز از اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )
  • انجام ۵۰ هزار پیوند کلیه در ایران/تقدیر از ۳ پزشک پیشکسوت عرصه پیوند کشور در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه انجمن علمی پیوند کلیه ایران در بیمارستان فرهیختگان
  • اولین کنگره سراسری پیوند کلیه ایران
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • برگزاری نوبت اول کنکور سراسری با حضور ۳۹ هزار داوطلب کرمانشاهی