Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم اختتامیه نهمین هم‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه سینمایی ققنوس امشب چهارشنبه ۳۰ بهمن در تالار شهید بهشتی مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

در آئین پایانی نهمین هم‌اندیشی سینما انقلاب و جایزه ققنوس، برترین آثار مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی با رأی داوران این جایزه، معرفی و تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای مراسم سرود فیلم سینمایی منطقه پرواز ممنوع اجرا شد. در ادامه بخش‌هایی از نمایش سرباز در تکریم سرلشکر شهید حاج قاسم سلیمانی را اجرا کردند. از سعید ملکان کارگردان فیلم سینمایی روزصفر نیز تجلیل شد.

فیلم روز صفر به دلیل تعریف بدون لکنت و بی تعارف از مساله امنیت ایران و مولفه‌های آن، صراحت در نمایش حق ایران در تامین امنیت داخلی خود از راه مبارزه با اشرار و دشمنان در بیرون از مرزها، ارائه تصویری امیدوارانه و غرورآفرین از گستردگی چتر اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و قهرمان پردازی و احیای ژانر اکشن در سینمای ایران مورد تجلیل قرار گرفت.

در بخش دیگر از فیلم سینمایی خروج ساخته ابراهیم حاتمی کیا توسط مسعود ده نمکی تقدیر کردند.

خروج به دلیل ارائه دقیق الگوی درست و معقول اعتراض به مشکلات مدیریتی و کاستی ها، نمایش تصویر روشن از نحوه مطالبه پیگیرانه و خستگی ناپذیر حقوق مردم، انعکاس تصویر محترمانه و واقعی از مردم معترض و مرزبندی با اعتراضات کور مورد تقدیر قرار گرفت.

همچنین از کارگردان فیلم سینمایی لباس شخصی به دلیل انتخاب و پرداخت نزدیک به واقعیت سوژه‌ای از تاریخ معاصر ایران به زبان روز، تصویر نتایج فاجعه بار نفوذ دشمنان در سطوح بالای حاکمیتی، نفی ساده انگاری در قبال تلاش دنباله دار دشمنان در قالب جریان‌های فرهنگی درون ساختار سیاسی تقدیر شد.

اتفاق جالبی که در تقدیر و تجلیل از مهرداد خوشبخت کارگردان فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰ رخ داد این بود که توسط سید محمد صدرهاشمی؛ مدیر رادیو آبادان در زمان محاصره خرمشهر تقدیر شدند. چراکه فیلم به رادیو آبادان در زمان جنگ می‌پردازد.

شهریار بحرانی به عنوان چهره هنری سینمای انقلاب معرفی شد

خانواده شهید ابوزینب در آئین اختتامیه نهمین جایزه سینمایی ققنوس از کارگردان فیلم ملک سلیمان تقدیر کرد.

مسعود ده نمکی خطاب به ابراهیم حاتمی‌کیا درباره نادیده گرفته شدن فیلم خروج در جشنواره فیلم فجر: لازمه انقلابی بودن تحمل سختی هاست، اگر بخواهی وارد منطقه ممنوعه شوی نباید منتظر فرش قرمز باشی

گفتنی است در اختتامیه نهمین جایزه سینمایی ققنوس از فیلم خروج و ابراهیم حاتمی کیا تجلیل و در پایان این مراسم فیلم «خروج» اکران شد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینما جشنواره فیلم کارگردان فیلم فیلم سینمایی حاتمی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی اموزش و پرورش کاشان ، رشد و پرورش خلاقيت دانش آموزان و ايجاد زمينه مناسب در مدارس با همكاري دبيران براي نشان دادن ظرفيت ها بیان کرد و گفت: ايجاد ارتباط بين مدرسه و بازار اشتغال، آشنايي دانش آموزان با مراحل مختلف صنعت از توليد يك محصول تا بازاريابي و فروش آن و كمك به مهارت آموزي و حرفه آموزي از اهداف برگزاري جشنواره است.


محمد قنبری افزود: برگزاري اين جشنواره و برپايي بازارچه در تمام مدارس دور اول دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه در شهرستان برگزار مي شود.


وی با بیان اینکه 45 غرفه در این مدرسه بر پا شده گفت: برگزاري اين بازارچه بستري مناسب است تا دانش آموزان آثار، محصولات و دست سازه هاي خود را به صورت مستقيم در معرض فروش قرار دهند.


دانش آموزان در این غرفه‌ها برای آشنایی با مشاغل آینده از وسایل دست ساز ،نقاشی اسباب بازی، پرورش گل، صنایع دستی، فسیل و سنگواره، فرش و گلیم، مواد شوینده، لوازم جانبی موبایل محصولات فرهنگی ،کتابفروشی ،بازی‌های رایانه، ساندویچ، اسنک، شیرینی و کیک در معرض فروش همکلاسان و اولیا خود قرار دادند.

دیگر خبرها

  • نهمین دوره جشنواره خوارزمی در کاشان
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت/ مسعود فروتن «همسر» را شنیدنی کرد
  • گرامیداشت صدسالگی کافکا در کارلووی واری/ تجلیل از ۲ چهره سینمایی
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • لیلا حاتمی شاید در ونیز
  • نقش متفاوت لیلا حاتمی در یک فیلم آمریکایی
  • فیلم ترنس مالیک با بازی لیلا حاتمی شاید در جشنواره ونیز
  • هنر نمایشی ابزار‌ی برای انتقال موضوعات و مفاهیم به جامعه