Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@19:41:21 GMT

هنر ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ ایرانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۲۶۷۰

هنر ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ ایرانی است

رییس دفتر رییس‌جمهوری گفت: هنر و به ویژه موسیقی ابزار خوبی برای معرفی فرهنگ واقعی ایرانی به دیگر ملل دنیا و افزایش تعاملات فرهنگی با جهان است.

به گزارش گروه سیاسی برنا،  محمود واعظی در حاشیه برگزاری جشنواره موسیقی فجر در جمع خبرنگاران درباره صدور محصولات موسیقی ایرانی به دیگر کشورها، خاطرنشان کرد: امروز در دنیا، قدرت نرم یکی از قدرت‌هایی است که کشورها برای افزایش نفوذشان در کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند و فرهنگ یکی از اشکال قدرت نرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در میان ابزارهای فرهنگی، موسیقی و فیلم زودتر از بقیه راه خود را در میان ملت‌ها باز می‌کنند، تصریح کرد: ما از هنری سنتی و قدیمی برخورداریم و از قدیم الایام، هنر ایران حتی در جاهایی که زبان ما را متوجه نمی شدند، مورد استقبال قرار می‌گرفت و هنرمندان، آنچه در ذهن داشتند را به دیگران منتقل می‌کردند.

رییس دفتر رییس‌جمهوری به شرایط بحرانی منطقه اشاره کرد و افزود: موسیقی و هنر می‌تواند آرامش‌بخش باشد و فرهنگ واقعی و آنچه که مردم به آن اعتقاد دارند را منتقل کند.

واعظی با بیان اینکه ارکان مختلف دولت به ویژه وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات به نوعی باید بسترسازی کنند، تاکید کرد: مسیر در داخل کشور برای گسترش هنر و موسیقی باز است و مسیر برای صدور محصولات فرهنگی به خارج از کشور تسهیل شده است.

وی با اشاره به زمان حضور خود در وزارت امور خارجه گفت: زمانی که وزارت خارجه بودم و بیشتر سفر خارج می‌رفتم، می دیدم که گروه‌های موسیقی که به کشورهای خارجی می آیند، چقدر مورد استقبال قرار می گیرند و در خیلی از کشورها، وقتی با مردم صحبت می کنی، یکی از شاخصه‌های معرفی ایران به هنر و موسیقی آن بر می گردد.

رییس دفتر رییس‌جمهوری در پاسخ به نقش دولت برای کمک به حوزه موسیقی نیز گفت: شش، هفت سال گذشته را با شش هفت سال قبل از آن مقایسه کنید، ببینید رشد موسیقی، هنر و کنسرت‌های مختلف در کشور افزایش یا کاهش یافته است.

واعظی با بیان اینکه آمار و گزارش‌های مختلف از استانداری‌ها افزایش را نشان می‌دهد و تعداد سینماها و سالن هایی که ساخته شده، همه افزایش یافته است، گفت: ارزیابی شما باید بر اساس عملکرد باشد؛ عملکرد معاونت هنری و سینمایی و بخش‌های مختلف نشان می دهد که گام‌های خوبی از لحاظ کمی و کیفی برداشته شده است.

وی در خصوص تفاوت بودجه جشنواره فیلم و موسیقی نیز گفت: آنچه که بیشتر مورد استقبال مردم قرار می گیرد، طبیعی است که جای خود را بیشتر باز می کند.

رییس‌دفتر رییس جمهوری افزود: البته درست است که هرچه امکانات بیشتر فراهم شود، بستر هم برای استقبال مردم بیشتر فراهم می شود اما این دو باید با هم باشند.

واعظی گفت: در کشوری که بیشتر مردم فوتبال نگاه می کنند و به آن علاقه نشان می دهند، امکانات به سمت فوتبال می رود و در کشور دیگری که مثلا مردم به راگبی علاقه نشان می‌دهند امکانات به آن سمت می رود.

وی با بیان اینکه هنر و موسیقی باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: از لحاظ داخلی، مردم ما هر چقدر بتوانند بیشتر در فضاهای هنری قرار گیرند، روحیه شاداب‌تری پیدا خواهند کرد و آرامش بیشتری خواهند داشت.

رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: از لحاظ خارجی، نیز با هنر و موسیقی می توان بر نگاه دیگر ملل دنیا به ایران تاثیر گذاشت و می توانیم بیشتر با دنیا تعامل داشته باشیم.

واعظی در خصوص افزایش بودجه جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: ممکن است به اندازه جشنواره فیلم نشود اما حتما برای افزایش بودجه کمک خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: واعظی رییس دفتر رییس جمهوری هنر و موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به نقش موسیقی ایرانی در آوا‌ها و نوا‌های مذهبی
  • مصارف مالیات برای مردم تبیین شود/لزوم مبارزه با فرار مالیاتی
  • افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری
  • دو بیماری‌ای که بیشتر مردم ایران را تهدید می‌کند
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • برگزاری اختتامیه دهمین دوره هفته هنر انقلاب/ هدیه‌ای که تقدیم مردم غزه شد
  • تاریخچه شرکت موتورسیکلت سازی یاماها؛ از تولید آلات موسیقی تا ویلچر و اسکوتر
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • موسیقی ایران مدیریت یکپارچه می‌خواهد/ مرثیه‌ای برای موسیقی دهه ۶۰