Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با افزایش سن، کارکرد‌های بدن ما کم می‌شود. بنابراین، برای اینکه عملکرد مغز و بدن را در شرایط افزایش سن را حفظ کنیم، باید درست غذا بخوریم. در این مقاله، خوردن این محصولات به طراوت مغز در بیماری‌ای مانند آلزایمر کمک خواهد کرد.

دانشمندان بار‌ها تأیید کرده اند که برخی از محصولات غذایی به همراه تمرینات بدنی قادر به حفظ عملکرد بهینه مغز برای سال‌های پیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از جمله محصولات غذایی که به افزایش عمر و فعالیت مغز می‌کنند شامل موارد زیر می‌باشد:

۱ – سبزیجات، ۲ – میوه‌های زمستاتی ۳ – قهوه ۴ – گردو، پسته ۵ – شکلات تلخ ۶ – ماهی ۷ – دارچین ۸ – زرد چوبه

سبزیجات داری فیبر بالایی هستند که به حفظ جوانی کمک می‌کنند. دانشمندان آمریکایی دریافتند که سبزیجات و میوه‌های یخ زده حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بیشتری نسبت به میوه و سبزیجاتی هستند که در فروشگاه‌ها به عنوان تازه فروخته می‌شوند. سبزیجات پس از گذشت ۵ روز و نگهداری در یخچال شروع به از دست دادن مواد معدنی خود می‌کنند، اما مواد معدنی میوه‌های یخ زده مقدار ویتامین A خود را بیشتر از مواد نگهداری شده در یخچال نگه می‌دارد.

از سوی دیگر برای حفظ چربی بدن، باید روزی یک آواکادو خورد. همچنین این میوه به علت خواص دارویی خود از بزرگ شدن غده در پروستات مردان جلوگیری می‌کند. فیبر موجود در آواکادو شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه می‌دارد و به همین دلیل برای لاغری خوب است. آواکادو روده را تمیز می‌کند و جلوی بوی بد دهان را می‌گیرد. آواکادو پوست شما را شاداب می‌کند و برای درمان "پزوریازیس" و دیگر التهاب‌های پوستی خوب است. آواکادو حاوی انتی‌اکسیدانتی برای جلوگیری از بیماری قلبی، سرطان و پیری مفید می‌باشد.

منبع:اسپوتنیک

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سبزیجات ویتامین ها مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: مشوق های لازم برای تولید کنندگان البسه ایرانی و اسلامی باید بیشتر شود و این تولیدکنندگان می‌توانند تسهیلات تبصره ۱۸ دریافت کنند.

«حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام امروز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، در نشست حجاب و عفاف استان با اشاره به حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: حمله کوبنده به رژیم صهیونیستی مایه سرور و شادمانی برای همه ما بود. شنبه شب 25 فروردین مردم غزه به خاطر حمله کوبنده ایران با موشک‌ها و پهپادها، شب خوبی داشتند که در این راستا از فرزندان رشید و مقتدر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: موشک‌ها و پهبادهای ایرانی با عبور از سپر گنبدآهنین، به قلب رژیم جعلی اسرائیل اصابت کردند و مایه عزت و افتخار ایران و ایرانی در دنیا شد. امروز همه مردم کشور ید واحد شدیم و برکت این همدلی را مردم هم دیدند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به بحث حجاب و عفاف عنوان کرد: مدیران وظیفه سیاست‌گذاری دارند، بنابراین در بیشتر  جلسات مهم نظیر عفاف و حجاب، ضرورت دارد حضور داشته باشند.

وی در ادامه افزود: در بحث حجاب و عفاف ما در کشوری زندگی می‌کنیم که قانونی دارد و در این جامعه مدنی، همه باید از قانون تمکین کنیم و از نظر شریعت اسلام هم ضرورت دارد همه مقید به تمام اصول اسلامی، از جمله بحث حجاب و عفاف باشند.

استاندار ایلام با بیان این‌ که  دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هم قانون و هم براساس موازین شرع و شریعت اسلام است، یادآورشد: همه باید از قانون و شریعت تمکین کنند که در کشور، وزارت کشور و در استان‌ها، استانداری متولی اجرای قانون و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف هستند.

بهرام‌نیا ادامه داد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با همکاری سازمان صمت استان، تا پایان خردادماه نسبت به تشکیل کارگروه زنجیره ارزش پوشاک ایرانی - اسلامی و راه‌اندازی سکوی فروش محصولات ایرانی - اسلامی اقدام کند.

وی اضافه کرد: پوشاک و البسه ایرانی و اسلامی، مطابق با شئونات اسلامی باید ارزان، متنوع و برای خریداران سهل‌الوصول باشد.

این مسئول بیان کرد: در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مشوق‌ها و حمایت‌های لازم برای تولیدکنندگان محصولات ایرانی- اسلامی در نظر گرفته شود که برخورداری از ظرفیت تسهیلات تبصره(۱۸) یکی از این مشوق‌هاست.

وی اضافه کرد : موضوع حجاب یکی از مباحث مهم دینی و قانونی همگان در کشور است. کسانی که مروج بی‌حجابی هستند، مزدور و اجیرشدگان جدای از مردم رشید و ولایت‌مدار کشور هستند.

بهرام‌نیا با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم‌رهبری و فرمایشات معظم‌له در خصوص حجاب و عفاف، یادآورشد: فرمایشات مقام معظم‌رهبری در خصوص حجاب و عفاف و اشاره به قانونی، فقهی و دینی بودن بحث حجاب، برای همه مردم فصل‌الخطاب است. حجاب سلامت هر جامعه را تضمین و لازمه رسیدن به تمدن نوین جهانی است، در واقع توجه به حجاب و عفاف، تمدن‌ساز است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره نور(به مؤمنان بگو چشم‌های خود را(از نگاه به نامحرمان) فروگیرند و عفاف خود را حفظ کنند؛ این برای آنان پاکیزه‌تر است؛ خداوند از آن‌چه انجام می‌دهید آگاه است)، گفت: از نظر عرفی و شرعی به موضوع حجاب و عفاف باید توجه ویژه داشته باشیم و دستورالعمل‌های حجاب و عفاف به عنوان راهبرد مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار ایلام با تأکید بر رعایت حجاب و عفاف در ادارات، گفت: مدیران ادارات باید از مجموعه خود شروع کنند و همه کارکنان ادارات ملزم به رعایت شئونات حجاب و عفاف هستند و کارمندان دستگاه‌های اجرایی باید تابع قوانین و مقرارت باشند. استان در مقیاس ملی از نظر رعایت حجاب و عفاف جایگاه بسیار خوبی دارد و این جایگاه به واسطه اصالت دینی و مذهبی مردم استان است.

استاندار ایلام تصریح کرد: در ادارات از ظرفیت امر به معروف و نهی از منکر و با اخلاق حسنه، کم حجابی را تذکر دهند و  کسانی که بر ناهنجاری، به‌صورت کاملا عامدانه و هدفمند، پافشاری دارند باید با آنان برخورد قانونی شود.

بهرام‌نیا گفت: راهبرد ما براساس آیات قرآن کریم است و دین و قانونی اساسی کشور ما بر بحث حجاب و عفاف صریحا تاکید کرده است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایگاه میوه و سبزیجات در رژیم‌های غذایی
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • خوراکی‌هایی خوش عطر و طعم با توت‌فرنگی
  • نوشیدنی‌هایی که می‌توانید برای کاهش وزن در صبحانه بنوشید
  • حجاب سلامت هر جامعه را تضمین می‌کند
  • این سالاد سبز را با حبوبات و سبزیجات درست کنید و لذت ببرید
  • ۵ سپر مقاوم خوراکی در برابر سرطان
  • مزایا و معایب خام‌خواری را بدانیم
  • مزایا و معیاب خام‌خواری را بدانیم
  • تضمین سلامت قلب با این ویتامین