Web Analytics Made Easy - Statcounter

پای عشق و اراده که در کار باشد، بچه های مسجد در وفاقی همدلانه، هم دل و هم سو با پایگاه بسیج مسجد، کارهای بزرگ و خدمات شایسته ای انجام می دهند که آوازه آن می تواند زمینه احیاء هرچه بهتر مساجد تلقی شود.

خبرگزاری شبستان- البرز: پای عشق و اراده که در کار باشد، بچه های مسجد در وفاقی همدلانه، هم دل و هم سو با پایگاه بسیج مسجد، کارهای بزرگ و خدمات شایسته ای انجام می دهند که آوازه آن می تواند زمینه احیاء هرچه بهتر مساجد تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منطقه اسلام آباد کرج از جمله مناطقی است که در دوران دفاع مقدس، پذیرای بسیاری از مهاجران قومیت های مختلف از شهرهای جنگ زده است. منطقه ای که این روزها با تدابیر مسئولان، جمعیت قابل توجهی از این منطقه برای سکونت به مناطق دیگر رفته اند.

 

بیش از این ها، منطقه اسلام آباد، شهره به تقدیم بیشترین شهید در دوران دفاع مقدس است. منطقه ای که بار کم بود امکانات رفاهی، زیرساختی و عمرانی را بر دوش می کشد.

 

آن چه در این تپه نسبتا کوچک کوهستانی اسلام آباد می توان اشاره کرد، جایگاه مسجد و فعالیت های مسجدی است که با اهتمام فعالان مسجدی از رشد و رونق ویژه ای برخوردار است.

 

یکی از برنامه های اثرگذار مسجد المهدی (عج) واقع در این منطقه، برپایی جشن تکلیف ویژه دختران است که با همراهی کانون فرهنگی هنری مسجد و پایگاه بسیج برگزار شد.

 

« اباذر ابراهیمی فرد» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان البرز در خصوص برپایی این مراسم گفت: یکی از برنامه ها و شاخص های مسجد المهدی منطقه اسلام آباد کرج، محله محوری است.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد المهدی اسلام آباد توضیح داد: اهالی محل دل در گرو مسجدی می دهند که برخاسته از آنان باشد یعنی مسجد کانون آرامش اهالی محل باشد.

 

ابرهیمی فرد مطرح کرد: احیاء مسجد تراز اسلامی با حضور پرشور نوجوان و جوانان در مساجد محقق می شود و زمینه حضور نوجوان و جوانان اعتماد به مسجد و برنامه های آن است.

 

به گفته وی، مسجدی که برنامه داشته باشد و در جهت هدف معین و شاخص و منسجمی حرکت کند می تواند شاهد دستاوردهای کلان فرهنگی و هنری در سمت و سوق مسجد محوری باشد.

 

« حجت الاسلام ناصر گرامی» نیز در خصوص برپایی این ویژه برنامه فرهنگی در مسجد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز توضیح داد: مسجد بستر رشد فرهنگی و هنری فعالان کانون های فرهنگی هنری مسجد است و چه بهتر که شرائط این حضور را با همراهی مدرسه و مسجد ایجاب کنیم.

 

امام مسجد المهدی اسلام آباد توضیح داد: یکی از رویکردهای مسجد موفق و هدفمند در مسیر برنامه های فرهنگی و هنری، هم راستا بودن با مدرسه محل است.

 

وی تصریح کرد: اینکه از زیرساخت مسجد در جهت جشن های مناسبتی مانند جشن تکلیف استفاده شود به نوبه خود می تواند زمینه هم افزایی و هم دلی بیشتر خانواده ها با مسجد را فراهم کند.

 

حجت الاسلام گرامی با اشاره به نقش امام مسجد در مطلع بودن از وضعیت زندگی اهالی محل و رسیدگی به احوال آنان مطرح کرد: امام مسجد به عنوان مدیر مسجد همواره باید با اهالی محل در ارتباطی صمیمانه و دوستانه باشد و از احوال آنان دلجویی کند.

 

امام مسجد المهدی اسلام آباد عنوان کرد: مسجد، محله و مدرسه به عنوان مقدمه ورود به جامعه بزرگ تر است و چه بسا با ارائه برنامه های فرهنگی و هنری شاخص در این مکان الهی بتوانیم دستاوردهای بزرگی را در جامعه شاهد باشیم.

 

 

پایان پیام/564

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن تکلیف دختران کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز فرهنگی و هنری امام مسجد اهالی محل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه پاکستان در خصوص سفر آتی سید ابراهیمی رئیسی رئیس جمهور ایران به این کشور گفت: اسلام آباد به زودی میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، «اسحاق دار» وزیر امور خارجه پاکستان طی گفتگو با خبرنگاران در اسلام آباد از آمادگی این کشور برای میزبانی رئیس جمهور ایران خبر داد.
وی با تایید نهایی شدن سفر رسمی آقای رئیسی به پاکستان گفت: اسلام آباد میزبان رئیس جمهور ایران خواهد بود و ما برای میزبانی و پذیرایی از هیئت ایرانی مطابق با فرهنگ و سنت مهمان نوازی خود آماده هستیم.
اسحاق دار در پاسخ به سوالی پیرامون تحولات خاورمیانه بویژه حملات تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی ایران به سرزمین‌های اشغالی گفت: پاکستان بابت پیامد‌های حمله اسرائیل به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق هشدار داده بود از این رو بی توجهی جامعه جهانی به این اقدام باعث شد ایران دست به پاسخ نظامی علیه اسرائیل بزند.
وزیر خارجه پاکستان با بیان اینکه گسترش تنش‌ها و شروع جنگ جدید در منطقه به نفع هیچ‌کس نیست از جامعه جهانی و تمام ذینفعان خواست برای تنش زدایی و کنترل اوضاع در خاورمیانه تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • وزش باد علت قطع برق در یکی از محلات شهر دولت‌آباد
  • منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز
  • حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • آمادگی پاکستان برای میزبانی رئیس جمهور ایران
  • جشن تکلیف دختران فراهانی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه