Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «میخائیل بوگدانوف»، معاون رئیس جمهور روسیه در امور غرب آسیا و معاون وزیر خارجه این کشور از نشست سه‌جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای بررسی اوضاع سوریه در روزهای آینده خبر داد.

او گفت که تهران ماه مارس (اسفند ماه) میزبان این نشست خواهد بود و در این نشست، رؤسای جمهور سه کشور یادشده شرکت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوگدانوف که امروز چهارشنبه طی نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت در صورت موافقت ریاست جمهوری ترکیه، این نشست ابتدای ماه مارس (۲۰ روز دیگر) برگزار خواهد شد.

نماینده ولادیمیر پوتین در امور غرب آسیا گفت که این نشست بنا به پیشنهاد طرف ایرانی برگزار خواهد شد و تهران طی این پیشنهاد خواستار اجرای گفت‌وگوهایی بین کشورهای ضامن روند آستانه در سوریه شده است.

اوضاع شمال سوریه به ویژه استان ادلب این کشور طی بیش از یک ماه گذشته، با آغاز عملیات نظامی ارتش سوریه و موفقیت‌های آن متشنج است. این تنش‌ها بعد از آن افزایش یافت که نیروهای ارتش سوریه و ترکیه با یکدیگر درگیر شدند و مواضع طرف مقابل را هدف قرار دادند.

روسیه به عنوان یکی از سه کشور ضامن گفت‌وگوهای آستانه، گفته است که ارتش سوریه ۹۰ درصد خاک این کشور را آزاد کرده و پیشروی‌های نیروهای سوری در حلب وادلب زمینه را برای اجرای توافق سوچی فراهم کرده است. این پیشروی‌ها، ترکیه را از آنجایی که حامی گروه‌های مسلح است، خشمگین کرده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه

طبق اطلاعات رسانه‌های داخلی، دبیر شورای امنیت ارمنستان برای شرکت در نشست بین‌المللی در بالاترین سطح امنیتی در سن پترزبورگ، به روسیه سفر نخواهد کرد، البته جزییات این تصمیم فاش نشده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، ارمنستان از شرکت در نشست بین‌المللی در زمینه امنیتی در روسیه خودداری کرده است.

خبرگزاری آرمن‌پرس به نقل از دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ارمنستان گزارش داده است که آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت این کشور برای نشست بین‌المللی در سطح بالاترین نمایندگان دولتی در زمینه امنیتی که قرار است در روزهای 24 تا 25 آوریل در سن پترزبورگ روسیه برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

دلیل اینکه چرا گریگوریان تصمیم به عدم شرکت در این نشست بین‌المللی را گرفته، فاش نشده است. 

چند روز قبل،  سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که روسیه ارمنستان را همچنان متحد خود می‌داند و قطعاً ایروان هم اهمیت روابط با مسکو برای امنیت و توسعه خود را درک می‌کند.

لاوروف گفت: ما با ارمنستان متحد هستیم. ما این کشور را را متحد خود می‌دانیم. فکر می‌کنم هنوز  کسانی در ایروان هستند که اهمیت روسیه برای امنیت و توسعه اقتصادی ارمنستان را درک می‌کنند و این تنها از نظر حقوقی نیست.»

به عقیده او، غرب و به ویژه آمریکا و اتحادیه اروپا در راستای تسریع جدایی ارمنستان از روسیه تلاش می‌کنند.

پیش از آن، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، ماریا زاخارووا، نیز این واقعیت را مورد توجه قرار داد که غرب تنها نقش ابزاری برای ایروان با هدف "برافروختن آتش" در منطقه قفقاز جنوبی در نظر گرفته و هدفش قطع روابط بین روسیه و ارمنستان است. 

در اواسط ماه آوریل، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در پارلمان این کشور اعتراف کرد که روابط بین ایروان و مسکو روزهای سختی را می‌گذراند، اما اهمیت این روابط را نمی توان دستکم گرفت.

چند روز قبل دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به سخنان نیکول پاشینیان، مبنی بر خروج مرزبانان روسی از منطقه تاووش در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان، اعلام کرد که مسکو هیچ درخواستی از سوی ایروان در خصوص خروج نیروهای مرزبانی روسی از این کشور و همچنین تعطیل شدن پایگاه نظامی 102 دریافت نکرده است. به‌گفته او، مسکو انتظار دارد که ولادیمیر پوتین و پاشینیان بتوانند در آینده نزدیک درباره این موضوع و سایر مسائل دوجانبه به‌صورت حضوری گفتگو کنند.

واکنش مسکو و باکو به نشست ارمنستان، آمریکا و اتحادیه اروپامیرزویان: ارمنستان قصد ندارد به ناتو بپیونددآیا ارمنستان توان خروج از پیمان امنیت جمعی روسیه را دارد؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • خودداری ارمنستان از شرکت در نشست امنیتی در روسیه
  • اوکراین: روسیه به مناطق غیرقابل پیش بینی حمله خواهد کرد
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در ترکیه
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی با روسیه و چین راه‌اندازی می‌شود
  • دریاچه آزادی، میزبان آب های‌آرام بانوان قهرمانی کشور جوانان
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • پکن میزبان مقامات ارشد دریایی ۳۰ کشور