Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@12:55:27 GMT

ترتیل صفحه ۳۰۶ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۱۴۳

ترتیل صفحه ۳۰۶ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات

امام علی (ع) می‌فرمایند: خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند.

خبرگزاری فارس- گروه قرآن و فعالیت‌های دینی: امام علی (ع) می‌فرمایند: «اَلبَیتُ الَّذی یُقرَآُ فیهِ القُرآنُ وَ یُذکَرُ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ فیهِ تَکثُرُ بَرَکَتُهُ وَ تَحضُرُهُ المَلائِکةُ وَ تَهجُرُهُ الشَّیاطینُ» خانه‌ای که در آن قرآن خوانده شود و خدا را به یاد آرند، برکتش فزونی یابد و فرشتگان به آن خانه درآیند و شیاطین از آن دوری جویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(اصول کافی ۲/۶۱۰)

در ادامه تلاوت ترتیل صفحه ۳۰۶ قرآن شامل آیات ۱۲ تا ۲۵ سوره مبارکه مریم باصدای مرحوم خلیل الحصری تقدیم می‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن امام علی ع آیات اصول کافی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زندگی با آیه‌ها» همراه ۶۵ هزار کردستانی/خوشامدگویی به رسم مسطورا

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: صدای دل‌انگیز قاریان قرآن از روزهای قبل از رمضان و در آخرین روزهای اسفندماه همراه نسیم خنکای بهاری بر شهر و روستاهای کردستان تابید و محافلی به رنگ معنویت را با مردمانی دینمدار و مؤمن رقم زد.

رمضان در کردستان امسال معنوی‌تر از هر سال جلو رفت و کردها با دو نوع خوشامدگویی رمضان را آغاز کردند، از «مرحبا یا مرحبای» کردستانی‌ها که رسم خوش‌آمدگویی کردها به ماه مهمانی خداست که از سر شوق برای آمدن این ماه مبارک از بلندگوی مساجد سر می‌دادند تا طنین آیات قرآنی در مساجد با اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» که پیامک خوش‌آمدی از سوی طراحان این پویش، به رسم مسطورا برای همراهان آن ارسال شد و زیباترین لحظات عبودیت را به تصویر کشید.

«زندگی با آیه‌ها» در کردستان از محافل قرآنی در مساجد برخی محلات، روستاها و شهرهای استان کردستان آغاز و کم کم با مسابقات پیامکی وارد خانه‌های کردستانی‌ها شد.

امروز که هفده روز از ماه مبارک و اجرای طرح زندگی با آیه‌ها می‌گذرد حدود ۶۵ هزار کردستانی همراه این طرح معنوی شده‌اند و روز به روز به این جمعیت افزوده می‌شود.

کودکان همراه طرح زندگی با آیه‌ها

کودکان روستای کروندان از توابع دهگلان با شرکت در محفل قرآنی، با مسطورا یا طرح زندگی با آیه‌ها آشنا شدند و از مربی قرآن خود گوشه‌ای از زیبایی‌های کلام الهی را آموختند.

در کنار آموختن آیات قرآنی از کتابچه مسطورا، نقاشی این کودکان در حمایت از مردم مظلوم غزه به ویژه بیماران و کودکان بیمارستان شفا در این شهر ستمدیده زیبایی همدلی و همدردی را به معنویت‌های ماه میهمانی خدا افزود و جلوه‌ی دیگری از عبادت را در این ضیافت الهی به تصویر کشید.

تعدادی از مادران شهر مریوان نیز با حضور در مؤسسه قرآنی نگین کوثر از آیات الهی درس‌های زندگی آموختند و همراه محفل قرآنی این مؤسسه شدند تا جلوه دیگری از مسطورا را به تصویر بکشند.

عمق علاقه مادران قرآنی به شرکت در کلاس تدبر در آیات قرآن و طرح مسطورا هنر تربیت نسلی قرآنی و معنوی را برای آینده این سرزمین از مادرانی مؤمن نشان می‌دهد که روزانه در این ماه مبارک بر سر سفره خوان الهی دور هم جمع می‌شوند و درس جدیدی از کلاس بندگی و معنویت می‌آموزند.

طرح «زندگی با آیه‌ها» فقط مهمان مساجد و مؤسسات قرآنی نبود بلکه بروشورهایی از این طرح معنوی به مدارس رسید و همراه روزهای آموزش دانش‌آموزانی شده است که در این ایام تعطیلات آموختن را تداوم بخشیده‌اند.

سطر سطر زندگی باید پر شود از آیه‌هایی که امسال طرح مسطورا مهمان خانه‌های ایرانیان به ویژه کردستانی‌ها کرد، در کردستان زیبا؛ سرزمین فرهنگ و هنر، مسافران نوروزی از طرح «زندگی با آیه‌ها» بی‌بهره نبودند و در چادرهای هلال احمر کتابچه مسطورا هدیه گرفتند و این طرح گوشه‌ای از زمان سفر نوروزی مهمانان کردستانی را رنگ و بوی معنویت بخشید.

اینجا اعضای ستاد نهضت پیشرفت بانوان نیز پای به میدان این ضیافت گذاشتند و با تبلیغ چهره به چهره در مورد مسطورا قدمی برای جاری شدن آیات الهی در زندگی خانواده‌های کردستانی برداشتند.

انس با قرآن از راههای بهره بردن از فیوضات ماه رمضان است

مدیر حوزه‌های علمیه استان کردستان در مورد طرح زندگی با آیه‌ها اعلام کرد: همه ما باید از فیوضات ماه مبارک رمضان بهره ببریم و انس گرفتن با قرآن کریم یکی از راه‌های اصلی بهره بردن از فیوضات این ماه است.

وی افزود: «زندگی با آیه‌ها» قرآن را محور ماه رمضان قرار داده و زمینه ارتباط با قرآن را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: باتوجه به بنای فکری مسلمانان که معتقد به توحید، نبوت، امامت و عدل و معاد هستیم این طرح درصدد این اندیشه کلی براساس نگاه مقام معظم رهبری است و می‌تواند زمینه‌ساز ارتباط بستر مناسبی برای ارتباط گرفتن با قرآن باشد.

«زندگی با آیه‌ها» سبک زندگی انسان را به قرآن کریم گره می‌زند

امام جمعه موقت شهرستان کامیاران در خصوص اجرای این طرح ملی می‌گوید: «زندگی با آیه‌ها» سبک زندگی انسان را به قرآن کریم گره می‌زند.

حجت‌الاسلام شیری افزود: این طرح که با عنوان مسطورا در حال اجرا است قرار است کمک کند تا به وسیله آیاتی شاخص از قرآن کریم سبک زندگی ما را اصلاح کند.

وی اضافه کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن است و همه باید از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود برای بهره بردن از معنویات و فیوضات این ماه مبارک بهره ببریم.

امام جمعه موقت شهرستان کامیاران ترویج قرآن در زندگی مردم و تدبر در آیات کلام الهی را از اهداف طرح «زندگی با آیه‌ها» خواند و گفت: باید این اهداف در زندگی همه افراد و درون همه خانواده‌ها جریان یابد.

کردستان دارای جایگاه سوم کشوری در اجرای طرح مسطورا

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان، این استان در اجرای این طرح قرآنی در جایگاه سوم کشوری قرار دارد و افتخار اطلاع‌رسانی مناسب را بین شهروندان شهرهای استان برای شرکت در این طرح دارد.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی اعلام کرد: حدود ۶۵ هزار نفر از استان کردستان در این طرح معنوی شرکت کرده‌اند و روز به روز به تعداد این افراد افزوده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: طرح مسطورا بتواند زمینه‌ساز تدبر در قرآن توسط افراد جامعه شود.

وی افزود: «زندگی با آیه‌ها» از روز نخست ماه مبارک رمضان در کردستان اجرا شده و تا پایان ماه مبارک استمرار دارد.

همخوانی روزانه آیات قرآنی طرح مسطورا در خانه‌های قرآنی روستاهای استان از جمله خانه قرآن روستای قلعه‌جی از توابع شهرستان سروآباد گام دیگری برای گسترش طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در این استان است و انگار همه ظرفیت‌ها دست به دست هم داده‌اند تا مسطورا را برای همیشه در استان ماندگار کنند و قرآن را به زندگی همه افراد سوق دهند.

هدیه مربی خانه‌های قرآنی روستاهای مریوان این روزها به نوجوانان قرآنی کتاب قرآن است تا سطر سطر زندگی این آینده‌سازان همراه آیات کلام الهی شود.

کد خبر 6063903

دیگر خبرها

  • هنر‌های قرآنی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم
  • هدف محفل «امام حسنی ها» قرار گرفتن قرآن در مسیر زندگی است
  • «زندگی با آیه‌ها» همراه ۶۵ هزار کردستانی/خوشامدگویی به رسم مسطورا
  • شروع صبح با قرآن کریم؛ صفحه ۲۰۱+صوت
  • ترتیل و تندخوانی جزء هفدهم قرآن
  • مراسم معنوی ترتیل خوانی قرآن در حسینیه ثارالله یاسوج
  • ترتیل و تندخوانی جزء شانزدهم قرآن
  • مومن با تقوا پیشه کردن راه وحدت را پیش گرفته و از اختلاف دوری می کند
  • ترتیل و تندخوانی جزء پانزدهم قرآن
  • گناه، پلیدی روح است و «اهل بیت» باید از این پلیدی دور باشند