Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش گفت: معلمان محور اصلی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هستند وبدون توجه ویژه به جایگاه معلمان امکان تحقق اهداف این سند سخت به نظر می رسد.

امیر عسگری در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص اجرای طرح تحول بنیادین در آموزش‌وپرورش گفت: موضوع سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که مورد تأکید و تائید مقام معظم رهبری هم قرارگرفته است باید مورداجرا قرار گیرد اما یکی از بزرگ‌ترین مشکلات آموزش‌وپرورش ما این است که این سند بااینکه ازنظر تئوری مشکلی در آن وجود ندارد، در اجرا دچار مسائلی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به نظر من یکی از عوامل اصلی این است معلمان که محور اصلی اجرای این سند هستند، هنوز نسبت به ساحت‌های این سند مهم آشنایی کافی به دست نیاورده‌اند.

این کارشناس حوزه آموزش‌وپرورش بیان کرد: حتی اگر این فرض را در نظر بگیریم که معلمان نسبت به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آشنایی هم داشته باشند، باید دید آیا توانایی اجرایی کردن این سند در این قشر آماده و ایجادشده است؟

عسگری توضیح داد: به نظر من خیلی اغراق‌آمیز است که بتوانیم بگوییم معلمان توان اجرای این سند را دارند. با توجه به شرایط معیشتی و مالی سختی که معلمان و فرهنگیان دارند، اگر بخواهیم برای اجرای سند تحول بنیادین قدمی اساسی برداریم در درجه اول باید به این قشر توجه کنیم و به مسائل رفاه و معیشتی معلمان نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مسئله بیمه‌های تکمیلی فرهنگیان یکی از این مشکلات رفاهی مهم است افزود: خیلی از مراکز درمانی هستند که طرف قرارداد این بیمه نبوده و خدمات‌رسانی بهنگام و موردنیاز معلم در هنگام بیماری و یا نیاز به خدمات درمانی، به‌طور مناسب و از طرف این مراکز و بیمه تکمیلی به وی انجام نمی‌شود.

این دانش‌آموخته دکترای فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: این موضوع روی روحیه و رفتار معلمان مؤثر است و اساساً روی نگاه معلم به اجرای سند تحول هم می‌تواند تأثیرگذار بوده و ناگزیر این سند را از اولویت و مرکز توجه معلم، دور کند. این‌گونه مسائل رفاهی فرهنگیان حتماً باید از طرف آموزش‌وپرورش موردتوجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات معیشتی خاص که می‌توان گفت در معلمان باسابقه بالا و باتجربه، نگرانی هم ایجاد نموده است موضوع پرداخت پاداش پایان خدمت این افراد است. بعضاً دیده شده است این پاداش با تأخیر چندساله و حتی در چند قسط پرداخت می‌شود و با توجه به شرایط کم ثبات اقتصادی کشور عملاً با گذر زمان، با کاهش ارزش ریالی این پاداش، بازنشستگان امکان بهره‌مندی از مواهب آن را از دست می‌دهند.

عسگری افزود: موضوع و مسئله بعدی تنوع مدارس و تبعیض موجود است. تبعیض در نوع مدارس غیرانتفاعی با شهریه‌های سنگینی که برای آن در نظر گرفته می‌شود، شرایط تحقق عدالت آموزشی را بسیار دشوار می‌کند. تنها با تحقق عدالت آموزشی است که می‌توان امیدوار بود این سند به‌طور گسترده در تمام مناطق کشور که در سطوح مختلفی ازنظر برخورداری از مواهب آموزشی قرار دارند.

انتهای پیام/4145

منبع: آنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش معیشت معلمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش امیر عسگری سند تحول بنیادین اجرای سند تحول آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان

‌به گزارش خبرنگار مهر، جلال سلمانی صبح سه‌شنبه در همایش بزرگداشت سعدی، اظهار داشت: توجه به برنامه‌هایی که به معرفی مفاخر فرهنگی، هنری و اجتماعی ایران می‌پردازد از جمله رویکردهای تحولی آموزش و پرورش استان اصفهان در این دوره است که در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز قرار دارد.

وی افزود: توجه جدی به استعدادهای مختلف دانشجو معلمان مورد اهتمام اداره کل آموزش و پرورش استان و به طور ویژه، ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی قرار دارد و آمادۀ بارورسازی و استفادۀ بهینه از این استعدادها هستیم.

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در آینده، صاحبان همین استعدادها مدیران آموزش و پرورش استان خواهند بود و درصورتی‌که این توانمندی‌ها در دوران دانشجویی بروز و ظهور پیدا کند، آموزش و پرورش خواهد توانست در سال‌های آتی مدیران توانمندی را از این میان برگزیند.

سلمانی تصریح کرد: نمود عینی این رویکرد و استفاده از توان دانشجومعلمان و نومعلمان را می‌توان در نشریۀ پرتو مهر ملاحظه کرد که بخش زیادی از فرایند تولید آن به دست آنان انجام می‌شود و درصدد ارتقای این رویه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش گرامیداشت سعدی شیرازی، شاعر پرآوازۀ ایرانی، به مناسبت روز بزرگداشت سعدی و در آستانۀ هفتۀ فرهنگی اصفهان به همت ادارۀ اطلاع‌رسانی و روابط عمومی این اداره‌کل و با حضور جمعی از معلمان و دانشجومعلمان برگزار شد.‌

کد خبر 6086395

دیگر خبرها

  • اقدامات تربیتی و آموزشی برخی معلمان از جنس چندین نسل قبل است/اجرای ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس
  • با «مثبت آموزش» به روز باشید
  • تصویب نخستین آیین‌نامه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش پس از ۱۲ سال
  • تصویب نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • تقویت جایگاه مدارس مستلزم رفع محدودیت‌ها و تفویض برخی اختیارات است
  • توجه جدی آموزش و پرورش اصفهان به استعداد دانشجو معلمان
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی استان امیدوارکننده است