Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد:  معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم گفت: از نظر بهداشتی، استفاده از ماسک برای همگانو در حالت عادی ضروری نیست و فقط کادر پزشکی به آن نیاز دارد.
به گزارش خرداد ، دکتر جان بابایی معاون درمان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای نظارت بر روند اقدامات مقابله با بیماری کرونا در قم بسر می برد، چهارشنبه شب در جلسه قرارگاه پدافند زیستی این استان، در عین حال گفت که مردم نگران نباشند و تنها مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا میان کودکان و اطفال کمترین مورد را در کشورهای مختلف جهان داشته است.
بابایی از مردم خواست، شستشوی دست با آب و صابون را جدی بگیرند و در خصوص ماسک نیز مطمئن باشند استفاده از آن برای همگان ضروری نیست و تنها کادر پزشکی به آن نیاز دارد. 
پیش تر دکتر محمدرضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم در گفتگو با ایرنا تاکید کرده بود که ماسک کافی در بازار قم و نیز انبارهای دپو موجود است و جای هیچگونه کمبود و نگرانی در این خصوص وجود ندارد. 
در همین حال بهرام سرمست استاندار قم نیز در این جلسه گفت به منظور حفظ انسجام و وحدت رویه، هیچ مدیری به جز دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم حق اظهار نظر در خصوص وضعیت بیماری کرونا در قم را ندارد و رسانه ها نیز تمامی اخبار را باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی قم دنبال کنند.
وی همچنین تاکید کرد که تمامی مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان روز پنجشنبه اول اسفند ماه تعطیل است.
استاندار قم در ادامه از همه دستگاه ها خواست به مجموعه بهداشت و درمان استان در خصوص مقابله با بیماری کرونا در قم کمک کنند. 
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم پیش تر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  گفته بود که شیوع بیماری کرونا در قم کنترل‌شده است و از مردم می‌خواهیم همچنان با رعایت توصیه‌های بهداشتی، نگران شیوع این بیماری نباشند.
قدیر افزود: ۲ بیمارستان کامکار و فرقانی برای قرنطینه آماده است و افرادی که مشکوک به بیماری کرونا باشند به این مراکز منتقل می شوند. 
وی با بیان این‌که تاکنون ۲ تَن براثر ابتلا به کرونا جان‌باخته‌اند، اضافه کرد: گروهی از مدیران مرکز کنترل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت برای کنترل و نظارت بر اقدامات صورت گرفته در قم مستقر شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: عصر امروز در جلسه با رییسان بیمارستان‌های قم برگزار و گزارشی از وضعیت درمانی و تجهیزات مراکز درمانی قم ارائه شد.
قدیر ادامه داد: تمام مراکز درمانی قم در حال آماده‌باش هستند و تجهیزات درمانی نیز به میزان کافی در دسترس است.
وی به شهروندان توصیه کرد: بهداشت فردی را رعایت و دست‌های خود را مرتبط شست‌وشو کنند.
وی افزود: مردم باید از حضور در اجتماعات پرهیز کنند و در غیر این صورت از ماسک استفاده نمایند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد: مردم بدانند وقتی‌که در معرض بیماری نیستند نیازی به ماسک ندارند، چرا که خود ماسک می‌تواند عامل عفونت باشد.  برچسب ها: معاون وزیر بهداشت

منبع: خرداد

کلیدواژه: معاون وزیر بهداشت رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قم بیماری کرونا در قم وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منصور رضایی رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: این بخشها با حضور معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ۱۲ تخت و یک اتاق ایزوله در مجموع با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید. جراحی‌های مغز و اعصاب و عمل‌های جراحی ارتوپدی هم از اول اردیبهشت سال جاری در این بیمارستان راه اندازی می‌شود.

رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این طرح‌ها با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ارائه خدمات مبتنی بر عدالت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد توجه بوده است.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های عادلانه‌تری را ایجاد کنیم و افزایش ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بیمارستان طالقانی شهر تبریز نیز نمونه بارزی از این عملکرد است.

دستگاه سی.آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی‌های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • سرعت بخشی به پروژه بیمارستان هزارتختخوابی ازمطالبات اصلی مردم است
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی ضروری است
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان
  • بازدید وزیر بهداشت از ساخت بیمارستان موقوفه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم