Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@17:55:34 GMT

کدام خوراکی چربی‌بدن راکاهش میدهد؟

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۵۴۵

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: حذف لبنیات پرچرب و جایگزین کردن آن با انواع لبنیات کم چرب می‌تواند به سلامت بدن لطمه بزند. ناطقان: محمد تقی انوشه، متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: افراد با تغییر در سبد غذایی خود و همچنین حذف مواد پر خطر می‌توانند علاوه بر چربی سوزی به سلامت بدن خود نیز کمک فراوانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: حذف کامل چربی‌های مرئی گوشت‌ (چربی‌هایی که با چشم دیده‌می‌شوند) مخصوصا قبل از چرخ کردن گوشت، باعث کاهش چربی بدن می‌شوند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: بدن همه ما به مصرف لبنیات نیاز دارد؛ به خاطر داشته باشید که حذف لبنیات پرچرب و جایگزین کردن آن با انواع لبنیات کم چرب (زیر یک و نیم درصد) می‌تواند به سلامت بدن لطمه بزند.

پر خطر ترین مواد غذایی برای بدن
انوشه افزود: افراد باید مصرف بعضی از غذا‌های دریایی مانند میگو، خاویار و صدف که حاوی کلسترول بالا هستند را محدود کنند.


او بیان کرد: حذف آجیل در افراد با کلسترول بالا لزومی ندارد؛ افراد با تری گلیسیرید بالا، باید مغز‌های گیاهی را هم محدود کنند؛ زیرا تری گلیسرید در برابر کاهش، مقاومت بیشتری نشان می‌دهد اما بادام زمینی در هر دو مورد ممنوع است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: محصولات فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس که در حین فرآیند، مقدار زیادی چربی‌های اشباع و افزودنی‌های ادویه‌ای به آن‌ها اضافه‌شده، بهتر است حذف یا محدود شوند.
برای کاهش چربی چه مواد غذایی مصرف کنیم؟

انوشه ادامه داد: افراد می‌توانند با مصرف روزانه یک دوم لیوان هویج رنده شده به کاهش چربی بدن کمک کنند. مصرف منابع ویتامین C مانند گوجه فرنگی، لیمو ترش، جعفری، توت فرنگی، فلفل دلمه و مرکبات و سبزی‌های تازه هم توصیه می‌شود.

پر خطر ترین مواد غذایی برای بدن

او با تاکید براینکه افراد از گوشت‌ مرغ، ماهی، بوقلمون استفاده کنند، افزود: مصرف هفته‌ای سه بار قرص امگا ۳ به کاهش وزن، مراقبت از پوست، بهبود بینایی و دیگر مسائل سلامتی کمک می‌کند.

انوشه در پایان توصیه کرد: برای کاهش چربی بدن از روغن‌های مایع مانند روغن زیتون و روغن کانولا، به‌جای روغن‌های جامد می‌توان استفاده کرد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خوراکی ، چربی بدن ، کاهش

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خوراکی چربی بدن کاهش متخصص تغذیه و رژیم درمانی کاهش چربی چربی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید

آفتاب‌‌نیوز :

غذا‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی ید کمتری هستند. ید به عنوان ماده‌ای که در تولید هورمون‌های تیروئید نقش اساسی دارد، شناخته می‌شود.

کمبود ید می‌تواند تولید هورمون‌های تیروئید را کاهش دهد. نمک بدون ید، سفیده تخم مرغ، قهوه، چای، انواع میوه‌ها و سبزیجات تازه، آجیل شیرین یا کم نمک، نون‌هایی که با نمک بدون ید تهیه می‌شوند، جو دوسر، انواع ادویه‌ها، سیب زمینی و عسل از خوراکی‌هایی هستند که برای بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید مفید خواهند بود.

همچنین مصرف مقادیر متوسط از پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت گاو، گوسفند، مرغ و بوقلمون و روغن‌های گیاهی مفید حاوی امگا ۳ برای سلامتی بیماران تیروئیدی بسیار مفید خواهد بود.

مصرف کدام مواد معدنی برای کنترل بیماری تیروئید پر کار مفید است؟

به طور کلی مصرف عناصر خوراکی سلنیوم، روی، آهن، کلسیم و ویتامین D و انواع آنتی اکسیدان‌ها برای این بیماری مفید هستند. برخی خوراکی‌های غنی شده از سلنیوم، روی، آهن و ویتامین D را می‌توانید در فروشگاه‌ها مشاهده نمایید. همچنین مصرف لبنیات نیز برای تامین کلسیم مورد نیاز بدن مفید خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چهار فایده بی‌نظیر فندق
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • برای لاغری گردو را این طور مصرف کنید
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل