Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-24@21:21:56 GMT

بیش از ۳۰۰ تن مغزی مداد به کشور وارد شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۵۹۹

بیش از ۳۰۰ تن مغزی مداد به کشور وارد شد

خبرگزاری میزان- بر اساس آمار گمرک در سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ تن مغزی مداد از کشور‌های مختلف وارد کشور شده است. تاریخ انتشار: 02:30 - 01 اسفند 1398 - کد خبر: ۵۹۸۰۴۹ به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۰۰ تن مغزی مداد از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس واردات این حجم از مغزی مداد به کشور، ۹۲۴ هزار و ۹۰۹ دلار از کشور خارج کرد که بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۹۷۱ میلیون و ۴۸۹ هزار و ۷۰۱ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است.
لازم به ذکر است که این حجم از مغزی مداد از ۶ کشور از جمله ترکیه، چین و آلمان وارد ایران شده است.   بیشتر بخوانید: صادرات ۳۹ میلیارد دلار کالا طی ۱۱ ماهه امسال  
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تجارت خارجی اخبار اقتصادی تجارت خارجی گمرک مغزی مداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به نارسایی قلبی در افراد مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بسیار بیشتر از سکته مغزی است.

دکتر «نیکلاس وینتر»، محقق ارشد در مرکز تحقیقات خدمات بهداشتی در دانشگاه آلبورگ دانمارک، می‌گوید: «در حقیقت، خطر نارسایی قلبی مرتبط با فیبریلاسیون دهلیزی، دو برابر خطر سکته مغزی در طول زندگی است.»

بر اساس نتایج منتشر شده، از هر پنج بیمار مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، دو نفر (۴۲٪) دچار نارسایی قلبی می‌شوند، در مقایسه با یک نفر از هر پنج بیمار (۲۰٪) که دچار سکته مغزی می‌شود و یک نفر از هر ۱۰ بیمار (۱۰٪) که دچار حمله قلبی می‌شود.

محققان به این نتیجه رسیدند: «اگرچه دستورالعمل‌های فیبریلاسیون دهلیزی اصولاً بر پیشگیری از سکته مغزی تمرکز دارند، یافته‌های ما نشان می‌دهد که نارسایی قلبی عارضه اصلی این بیماری است».

این مطالعه همچنین نشان داد که تعداد زیادی از مردم که به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شوند در معرض خطر بالا نارسایی قلبی و سکته هم هستند.

به گفته محققان، قبلاً از هر چهار نفر یک نفر در مقطعی از زندگی خود به فیبریلاسیون دهلیزی مبتلا می‌شدند. این تعداد در حال حاضر به یک نفر از هر سه نفر رسیده است.

انجمن قلب آمریکا می‌گوید فیبریلاسیون دهلیزی خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد زیرا ضربان نامنظم قلب باعث می‌شود خون در حفره‌های بالایی قلب جمع شده و لخته شود.

اما فیبریلاسیون دهلیزی همچنین می‌تواند منجر به نارسایی قلبی شود، و زمانی رخ می‌دهد که قلب نتواند خون کافی برای رفع نیازهای بدن را پمپ کند.

به گفته این انجمن، فیبریلاسیون دهلیزی می‌تواند باعث شود که قلب آنقدر تند بزند که هرگز به درستی از خون پر نمی‌شود تا به بدن پمپاژ کند.

برای مطالعه جدید، محققان داده‌های سلامتی ۳.۵ میلیون بزرگسال دانمارکی را که بدون سابقه فیبریلاسیون دهلیزی بودند، تجزیه و تحلیل کردند. این افراد در یک دوره ۲۳ ساله، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۲، ردیابی شدند تا ببینند آیا به اختلال ضربان قلب دچار شده اند یا خیر.

سپس محققان آنها را دنبال کردند تا ببینند که آیا بعداً مبتلا به نارسایی قلبی، سکته مغزی یا حمله قلبی تشخیص داده شده اند یا خیر.

به طور کلی، مردانی که مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی تشخیص داده شده بودند، نسبت به زنان، ۴۴ درصد در مقابل ۳۳ درصد، خطر نارسایی قلبی بالاتری داشتند. همچنین مردان نسبت به زنان، ۱۲ درصد در مقابل ۱۰ درصد در معرض خطر حمله قلبی بودند.

اما زنان مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی در معرض خطر بیشتر سکته مغزی بودند، ۲۳٪ در مقابل ۲۱٪.

محققان گفتند: «یافته‌های ما توجه بیشتر به پیشگیری از نارسایی قلبی پس از فیبریلاسیون دهلیزی را تشویق می‌کند.»

به گفته محققان، این موارد می‌تواند شامل تشویق بیماران به ورزش و کاهش وزن، توسعه درمان‌های مؤثر برای فیبریلاسیون دهلیزی و نارسایی قلبی و طراحی برنامه‌های توانبخشی قلبی برای بهبود قدرت قلب باشد.

کد خبر 6084906

دیگر خبرها

  • علت افزایش فشار داخل سر و راه های درمان آن
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • تردستی با دست های کوچک
  • ۱۹۰هزارتن کالا از گمرک ریلی رازی به خارج از کشور ترانزیت شد
  • افزایش ترانزیت ریلی کالا از گمرک رازی در مرز ایران وترکیه 
  • روش جدید تراشه‌ها در مغز؛ با فکر شما اشیا هدایت می‌شوند!
  • بیش از پنج میلیارد دلار مبادلات تجاری درمرز رسمی پرویزخان
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون دلار میزان مبادلات تجاری مرز رسمی پرویزخان
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است