Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@15:18:19 GMT

چرایی علت افسردگی در برخی کودکان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۶۶۸

 گودرز عکاشه در خصوص نقش مادر در سلامت روانی فرزندان گفت: اگر مادری پر حوصله و مهربان یک یا دو ساعت با فرزند خود وقت بگذارد خیلی بهتر از آن است که ساعت‌ها کنار فرزند باشد و اصلا حوصله نداشته باشد. مادرها اگر افسردگی ، اضطراب، وسواس و یا هر مشکل دیگری دارند برای درمان خودشان اقدام کنند.

اخبار اجتماعی - این روانپزشک عنوان کرد: نقش پدر و مادر هر دو مهم است و مهم‌تر از این مورد رابطه پدر و مادر و تاثیرگذاری آن در فرزند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نقش مادران نقش بسیار پر اهمیتی است،‌ تصریح کرد: حمل کردن فرزند به مدت ۹ ماه و احساس نزدیکی و زندگی‌ که وجود دارد و سپس تولد و از روز اول در کنار فرزند بودن نقش مادر را نقش ویژه‌ای عنوان می‌کند. بنابر اظهارات، ثابت شده اگر فرزند زیر سن دو سال، بیشتر از دو ماه از مادر خود به صورت کامل جدا شود باعث می‌شود این کودک دچار افسردگی و اضطراب جدایی شود.

وی که در برنامه‌ای رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: مراجعه کننده‌ای دارم که حدود ۵۰ یا ۶۰ سال سن دارد و می‌گوید وقتی به گذشته‌اش برمی‌گردد می‌بیند، با مادری برخورد داشته که هیچ‌وقت حوصله نداشته که به او اهمیت دهد یا به او رسیدگی کند. این مورد جنبه‌ای است که متاسفانه در جامعه ما اهمیت کافی به آن داده نمی‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افسردگی وسواس افسردگی پدر و مادر درمان کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»

دریافت 32 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) شامگاه سه شنبه سومین محفل شعر رمضان به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی گیلان با حضور جمعی از شاعران استانی در بیت نماینده ولی فقیه گیلان برگزار شد.

در این محفل رضا نیکوکار شاعر پرآوازه گیلانی در وصف «مادر» شعرخوانی کرد.

کد خبر 6063270

دیگر خبرها

  • وقتی دعای مادر باعث بازگشت فرزندش از مرگ شد + فیلم
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سال ها بعد دچار افسردگی می شوند
  • ۶ نفر از ۱۰ بازمانده سکته مغزی سالها بعد دچار افسردگی می شوند
  • اعتراف تکان‌دهنده ریچارلیسون: به خودکشی فکر می‌کردم!
  • شعرخوانی شاعر گیلانی در وصف «مادر»
  • بدرقه مادر برای وصال دو فرزند شهیدش
  • تشکر طالبان از ایران / مدتی دیگر هم صبر و حوصله داشته باشید
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود
  • درمان اضطراب خطرات قلبی را نیز کاهش می دهد