Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در نخستین نشست ستاد استانی هفته منابع طبیعی که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان برگزار شد، با اشاره به اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در سالیان گذشته همکاری مستمری با آموزش و پرورش داشته و تا امروز حدود یک میلیون نفر ساعت دانش آموز در ۱۱ شهرستان در ارتباط با منابع طبیعی آموزش دیده اند، گفت: این طرح هم اکنون به عنوان الگوی کشوری مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او ساخت ماکت آبخیزداری و نشان دادن فعالیت‌های منابع طبیعی در قالب آن را نیز جزئی از همین حرکت فرهنگی عنوان کرد.

رجبی زاده در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه نشست‌های مقدماتی برای برگزاری هر چه بهتر هفته منابع طبیعی از حدود دو ماه قبل برگزار شده است، افزود: این نشست صرفاً جمع بندی نشست‌های قبلی است و به این ترتیب وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

 

او با ذکر عناوین روز شمار هفته منابع طبیعی مطابق با نامه دریافتی از سازمان جنگل‌ها، شعار اصلی این هفته را "نهالکاری همگانی برای ایرانی سرسبز" نامید و تصریح کرد: عملیات کاشت نهال از چهاردهم آذرماه آغاز شده و در حقیقت، بسیج همگانی از همان زمان در سراسر کشور شکل گرفته است.

رجبی زاده با مطلوب توصیف کردن مراسم سالیان گذشته ابراز امیدواری کرد: پروژه‌های مختلف نهالکاری در سطح استان تا پانزدهم اسفندماه به اتمام رسند و با دعوت از مسئولان، این مراسم در همین تاریخ در کمربندی غربی شهر کرمان انجام شود.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به توزیع نهال از حدود یک هفته آینده اشاره کرد و بیان داشت: این امر برای شهرستان‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود و از آنجایی که برخی از درخواست‌ها در این زمینه غیر منطقی است، ما به دلیل محدودیت تولید، مجبور به سهمیه بندی و گاهاً برای درخواست‌های بالا نیازمند کارشناسی منطقه مورد درخواست هستیم که امیدواریم توزیع نهال در سال جاری نیز با نظم خاصی به انجام رسد.

 

در ادامه این نشست عباس سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان نیز با قدردانی از مدیرکل و تلاش‌هایی که برای این مراسم طی ۶ سال گذشته، هر سال بهتر از سال قبل صورت گرفته است، خواهان حضور حداکثری دانش آموزان و فرهیختگان دانشگاهی در این زمینه شد.

او حضور صدا و سیما در این فرهنگ سازی را بسیار مهم و ارزشمند توصیف کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده، مسئول دفتر نهاد نمایندگی، ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان نیز مسئله محیط زیست و حفظ آن را یکی از دغدغه‌های اساسی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: توجه به مسائل مرتبط با کشاورزی بدون ملاحظات زیست محیطی غیر ممکن است.

او ابراز امیدواری کرد: دعوت از نویسندگان و اهالی قلم برای نوشتن اهمیت موضوع و همچنین ورزشکاران که به واسطه حضورشان در دل طبیعت مشغول ورزشند نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست کاشت بذر استان کرمان منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان با خیالت راحت بدون استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و در چهارچوب کتاب درسی و کلاس درس می‌توانند در آزمون‌ها به سوالات پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، محسن زارعی با بیان اینکه سال‌های قبل دانش‌آموزان تحت محتوا و برنامه درسی مدارس در کلاس‌های درس مشغول تحصیل بودند، اما نظام دیگری کار سنجش آن‌ها را انجام می‌داد، اظهار کرد: سنجش سرنوشت‌ساز آن‌ها توسط نظام دیگر رقم می‌خورد و این باعث شده بود دانش‌آموزان خود را برای کارزار دیگری آماده کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان سال‌ها به جای پرداختن به محتوای درسی، بر اساس کلید واژه‌ها، حافظه محوری، مهارت محوری و تکنیک خود را برای کنکور آماده می‌کردند، افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش یک فرصت ایجاد کرد تا مدرسه و کلاس درس و اهداف برنامه درسی مرجعیت پیدا کند.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نظام ارزشیابی می‌تواند برای مرجع شدن اهداف برنامه درسی تغییر جهت انجام دهد، ادامه داد: این فرصتی شد تا در سال ۱۴۰۲، ۴۰ درصد نمرات دروس پایه دوازدهم تأثیر قطعی در آزمون سراسری دانش‌آموزان داشته و ۶۰ درصد هم نتیجه کنکور ملاک باشد.

زارعی تصریح کرد: آزمون‌ها مبتنی بر اهداف برنامه درسی طراحی شد، یعنی دانش آموزی می‌توانست به سوالات جواب دهد که مطالب را یاد گرفته باشد، نه اینکه حفظ کرده باشد؛ به دانش‌آموزان توصیه می‌شود فرصت‌های آموزشی را از دست ندهند و برای امتحانات به کتاب رجوع کنند، همکاران هم مبتنی بر کتاب درسی و اهداف برنامه درسی تمرکز داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتاب‌های کمک آموزشی خط قرمز آموزش و پرورش است، گفت: دانش‌آموزان با خیالت راحت بدون استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی و در چهارچوب کتاب درسی و کلاس درسی می‌توانند در آزمون‌ها به سوالات پاسخ دهند.

کد خبر 736739

دیگر خبرها

  • درخشش ۱۳ مخاطب تحت حمایت در جشنواره قرآنی باران وحی
  • برگزاری امتحان شبه نهایی غیرقانونی نیست
  • تکالیف مهارت محور جایگزین پیک نوروزی دانش‌آموزان می‌شود
  • همکاری وتعامل دستگاه‌ها برای حفاظت انفال و حقوق عامه
  • قدردانی دانش آموزان رامسری از شهرداری این شهرستان
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های ۳ رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی توسط دانش‌آموزان کرمانی
  • تکالیف مهارت محور جایگزین «پیک نوروزی» ۱۴۰۳
  • رشد ۳۰۰ درصدی کسب رتبه‌های سه رقمی کنکور کرمانی ها
  • برای آزمون‌های نهایی فقط کتاب‌های درسی را بخوانید