Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهرا زین الدینی روانشناس و مشاور  درباره ضرورت کسب مهارت‌های پیش از ازدواج اظهار کرد: زندگی زناشویی و ازدواج یک انتخاب است که به آموزش، یادگیری و آمادگی کافی نیاز دارد.

اخبار اجتماعی -این روانشناس بیان کرد: همان طور که ما سال‌ها وقت صرف می‌کنیم تا دروس ریاضی، فیزیک و یا مهارت‌های مختلف را یاد بگیریم، بسیار مهم و حیاتی است که برای داشتن یک ازدواج موفق زمانی کافی را برای یادگیری صرف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ازدواج در سنین بالا و یا پایین، دارای پیامد‌های مثبت و منفی است، افزود: آمادگی برای ازدواج در هر کشور و فرهنگی ممکن است متفاوت باشد، البته باید بدانیم که تفاوت‌های فردی نیز در این امر بسیار اثرگذار است.

زین الدینی تصریح کرد: منظور ما از ازدواج زودهنگام، وقتی است که فرد فقط احساس نیاز جنسی دارد و از نظر جنبه‌های دیگر مانند بلوغ اقتصادی، اجتماعی، عاطفی و سایر جنبه‌ها آمادگی لازم را کسب نکرده است و آنگاه اقدام به تشکیل خانواده می‌کند که ازدواج او با مشکل جدی مواجه خواهد شد، لذا به جای توجه به سن افراد، بهتر است به کسب آمادگی مناسب برای ازدواج و افزایش آگاهی آن‌ها برای این امر اهمیت قائل شویم، چون ممکن است فردی در سن ۲۵ سالگی بیشتر از فردی دیگر در سن ۳۰ سالگی آمادگی برای ازدواج داشته باشد.

این روانشناس گفت: فردی که تصمیم به ازدواج دارد، باید از نظر ابعاد تاثیرگذار در زندگی مشترک هم به بلوغ کافی رسیده باشد، به عنوان مثال بلوغ اقتصادی یک مسئله حائز اهمیت است که بهتر است افرادی که قصد ازدواج دارند شغل، درآمد مناسب و امکانات لازم برای فراهم کردن مقدمات زندگی مشترک را با کمک یکدیگر مهیا کنند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از این آمادگی‌ها، بلوغ روانی و عاطفی است، ادامه داد: این بلوغ  بدین معناست که میزان خودآگاهی افراد از خود و اهدافشان چقدر است، چه میزان احساسات و ویژگی‌های خود را می‌شناسند، وضعیت روانشناختی شان در چه سطحی است و چه میزان روابط خوب، پایدار و دوستانه دارند؟

زین الدینی ادامه داد: ممکن است افرادی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند، مهارت حل مسئله ضعیف تری در حل مسائل زندگی مشترک داشته باشند، همچنین ضعف در مهارت‌ها و نداشتن آمادگی روانشناختی لازم برای ازدواج ممکن است تأثیرات منفی بر روی فرزندان آن‌ها داشته باشد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: موفقیت در ازدواج آن هم در سنین بالاتر کاملاً بستگی به این دارد که فرد چقدر زمان برای کسب آمادگی‌های لازم برای ورود به زندگی مشترک صرف کرده است. 

زین الدینی گفت: افراد در سنین بالاتر به دلیل اینکه کمتر تحت تأثیر احساسات هستند و تاب آوری بیشتری در رابطه با مشکلات دارند انتخاب‌های آگاهانه تری خواهند داشت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ازدواج ازدواج ازدواج خانواده زندگی مشترک زندگی مشترک برای ازدواج زین الدینی مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور مشترک دستگاه‌ها برای استقبال از مهمانان نوروزی

به‌گزارش خبرنگار مهر، به‌منظور آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از مسافران نوروزی، حفاظت محیط‌زیست استان نیز مانند سایر دستگاه‌ها در مانور مشترک ترافیکی و آمادگی ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان ستاد هماهنگی خدمات سفر استان حضور یافت.

این مانور مشترک در پنج‌شنبه آخر سال در محل میدان اصلی و ورودی مرکز استان با حضور همه دستگاه‌های خدمات‌رسان ستاد سفر و با حضور مسئولان استان برگزار شد.

شهرستان شهرکرد با مساحت ۱۹۴۷ کیلومترمربع دارای طبیعت زیبا و تنوع زیستی بالا هرساله میزبان مهمانان نوروزی است.

کد خبر 6057001

دیگر خبرها

  • مبلغ دقیق وام ازدواج ۱۴۰۳ + جزئیات و تغییرات
  • ۷۵ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج در استان مرکزی تشکیل شد
  • رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ مشخص شد+جزئیات 
  • پیگیری برای مسکن جوانان/ اعلام رقم وام ازدواج در سال ۱۴۰۳
  • ۱۰ درصد متقاضیان باقی مانده وام ازدواج، وام خود را دریافت می‌کنند
  • پرداخت وام ازدواج به ۹۰ درصد کسانی پرونده تشکیل دادند
  • جوانان در سن ازدواج از ۱۶ میلیون نفر به ۱۲ میلیون نفر کاهش یافت
  • طرح‌های پیشگیرانه مبتنی بر اصول علمی با مهارت‌های زندگی
  • اجرای مانور مشترک دستگاه‌ها برای استقبال از مهمانان نوروزی
  • شرکت ۹ هزار نفر در کارگاه‌های پیش از ازدواج در همدان