Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@05:02:26 GMT

با انواع و اقسام پولیش اتومبیل آشنا شوید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۸۷۷

با انواع و اقسام پولیش اتومبیل آشنا شوید

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پولیش یکی از  راهکارهای ساده و قابل دسترس برای نظافت و تمیز کردن بدنه خودرو محسوب می شود که همگان از آن بهره می برند و برای اجرای آن گام هایی را باید قدم به قدم برداشت که امروز باشگاه خبرنگاران جوان قصد دارد تا این گام ها را به شما معرفی نماید، پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پولیش چیست؟

پولیش ماده‌ای است که با توجه به نوع آن می‌تواند در انواع مایع، نیمه مایع یا خمیری و حتی اسپری عرضه شود. این ماده به روش‌های مختلف بر روی انواع سطوح اعمال می‌شود و آلودگی‌ها و خط و خش‌های ریز را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: چگونه کیلومتر کارکرد واقعی اتومبیل را تشخیص دهیم؟

این ماده دو کار مهم انجام می‌دهد بدین صورت که یک لایه از رنگ بدنه را بر می‌دارد و به این ترتیب جای خط و خش‌ها را پر می‌کند ضمن این که درخشندگی لازم را به آن بخش می‌دهد.

پولیش کردن خودرو یعنی چه؟

رنگ روی بدنه خودرو، در واقع ۸ تا ۱۰ لایه از رنگ است که روی هم قرار می‌گیرند و اصطلاحا روی ورق بدنه خودرو را پوشش می‌دهند، پولیش بدنه، یک لایه از این رنگ را بر می‌دارد و در نتیجه بدنه خودرو براقتر می‌شود، پولیش لزوما باید توسط متخصص انجام شود، زیرا زمان بندی مشخصی برای پاک کردن مواد وجود دارد.

ذکر این نکته ضروری است که؛ انجام پولیش به دفعات، به رنگ بدنه آسیب می‌رساند.واکس پولیش فرایندی شبیه به پولیش دارد، ولی فقط بدنه را براق می‌کند، اما لایه‌ای از رنگ را بر نمی‌دارد. افرادی که قصد دارند بدنه خودرو زیباتر جلوه کند، معمولا از واکس پولیش استفاده می‌کنند.

استفاده از پولیش برای سطوح فلزی به خصوص فلز‌های رنگ شده به وفور میان صاحبان خودرو دیده می‌شود. رنگ‌ها با توجه به نوع آن‌ها می‌توانند ساده یا روغنی و رنگ متالیک باشند. رنگ ساده از یک لایه آستر و یک لایه رنگ تشکیل شده و در مورد رنگ متالیک، دو لایه آستر، یک لایه رنگ و یک لایه محافظ یا کیلر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: 5 نکته ساده که عمر خودروی شما را کم می کند!

هر گونه آسیب در رنگ‌های متالیک ابتدا به کیلر و سپس به رنگ اصلی وارد می‌شود. پولیش‌های مرتبط با فلز‌های رنگ شده به دسته‌های نرم و زبر تقسیم می‌شوند که باید بر اساس میزان خط و خش یکی از آن‌ها را انتخاب کرد.

گام‌هایی برای پولیش خودرو گام اول

ابتدا خودرو را به طور کامل شستشو دهید، اما آن را خشک نکنید؛ توجه داشته باشید که عمل پولیش با دستگاه یک فرایند کثیف است، بدین معنی که ماده پولیش به چیز‌هایی که در اطراف شما قرار دارند می‌پاشد، پس بنابراین هرآن چه در اطرافتان هست (مانند اتومبیل‌های دیگر و دیوار‌های اطراف) و چیز‌هایی که نمی‌خواهید کثیف شوند را پوشانیده یا از اطراف کار دور کنید. اگر ماشین شما رنگ تیره‌ای دارد از پد نرم‌تر و ترکیبات صیقلی‌تر استفاده کنید، زیرا رنگ‌های تیره حساس‌تر هستند.

گام دوم

محل تمیز شده، پد را بر روی دستگاه پولیش قرار داده و بدنه را به واکس پولیش آغشته کنید، سپس دستگاه پولیش را روشن و سرعت آن را بر روی متوسط تنظیم کنید. مناطق مورد نظر را با حرکت چرخی و با استفاده از یک سرعت متوسط گسترش دهید.

بیشتر بخوانید: 3 ترفند جالب برای تمیز کردن خودرو + تصاویر

نکته مهم این است که پد در حال چرخش را موازی با سطح خودرو نگاه دارید تا از به جا ماندن رد حرکت چرخشی بر روی بدنه جلوگیری کنید. در تمام سطح به صورت مداوم به جلو و عقب اعمال فشار کنید. هنگامی که ناحیه مورد نظر گرم شد و رنگ در هنگام لمس کمی گرم احساس کردید، این زمانی هست که خش‌ها شروع به ناپدید شدن می‌کنند.

هنگامی که آب بدنه پرتاب و یا توسط پد فوم جذب شد و در سطح درخشش مشاهده کردید کار پولیش آن قسمت به پایان رسیده و به سراغ قسمت بعدی بروید. توجه داشته باشید منطقه را مرطوب نگه دارید و از پولیش برای هر قسمت فقط به اندازه‌ای که لازم هست، استفاده کنید.

گام سوم

در صورت لزوم برای جلوگیری از اشباع شدن پد به واکس پولیش، کار را متوقف کنید و پد فوم را با یک شلنگ آبکشی کنید؛ لبه بیرونی پد حرکت سریع تری دارد و اصطکاک بیش تری نسبت به مرکز آن تولید می‌کند، این قسمت معمولا حامل پولیش کمتری هست؛ بنابراین به خصوص در قسمت‌های پیچیده، مانند دستگیره ها، آینه ها، گوشه ها، و خطوط سپر می‌توان تنها از لبه بیرونی پد استفاده کرد، البته با مراقبت بیشتر.

گام چهارم

وقتی کارتان تمام شد، تمامی قسمت‌ها از جمله درب ها، بدنه و کاپوت ماشین را دوباره به دقت با دست شستشو دهید و اینبار پس از شستشو بدنه را به طور کامل خشک کنید.

گام پنجم

استفاده از یک لایه واکس بر روی رنگ به عمل پولیش کمک خواهد کرد و عیوب سطحی باقی مانده را پوشش می‌دهد. بر روی یک پد فوم نرم ترکیبی از واکس خمیری و پولیش نهایی به نسبت ۶۰:۴۰ آغشته نمایید.

بیشتر بخوانید: برای افزایش عمر خودرو چه کنیم؟

با سرعت متوسط و باحرکت به عقب و جلو و اعمال فشار کم، اما ثابت شروع به گسترش واکس بر روی خودرو کنید. این کار را تا زمانی که سطح کاملا خشک و تمیز شود ادامه دهید.

گام ششم

پس از خشک شدن واکس، بدنه و مناطق دیگر ماشین (پنجره ها، چراغ ها، و غیره) را از واکس و پولیش پاک کنید و توجه کنید که این کار را با یک پارچه پنبه‌ای نرم انجام دهید.

پولیش شیشه

سطوح شیشه‌ای با توجه به این که همواره سطح صاف و صیقلی دارند در معرض خطرات و آسیب‌های احتمالی هستند. برای سطوح شیشه‌ای ممکن است مواردی نظیر خط و خش‌های ریز یا درشت و کدر شدن رخ دهد. تمامی این موارد را تا حدودی می‌توان با استفاده از پولیش مناسب برطرف کرد.

بیشتر بخوانید: اسپری نانویی راه حلی جدید برای تمیز کردن انواع سطوح

زبری پولیش یکی از نکاتی است که در حین خرید باید به آن توجه کنید و با توجه به میزان و عمق خط و خش‌های شیشه نسبت به خرید آن اقدام کنید. یک سری کیت نیز وجود دارد که مخصوص بازسازی شیشه‌های آسیب دیده است. دستگاهی نیز به نام بافر وجود دارد که با استفاده از این دستگاه می‌توان تاثیر پولیش بر روی قطعه را بالا برد.

پولیش پلاستیک

پلاستیک به خصوص در صنعت خودروسازی کاربرد فراوانی دارد. بخش‌های مختلفی از جمله سپر، آینه بغل، داشبورد و سایر موارد از پلاستیک ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم نگهداری از رنگ خودرو در فصل سرما و بارندگی

سطح پلاستیک نیز همانند سطح شیشه ممکن است دچار آسیب و خط و خش‌های مختلف شود که با استفاده از پولیش مناسب می‌توان آن‌ها را برطرف کرد. در گذشته از کره بادام‌زمینی یا خمیر دندان برای از بین بردن خط و خش‌ها استفاده می‌شد، اما امروزه شرکت‌های مختلف تولیدکننده پولیش، نوع مخصوص پلاستیک را تولید کرده‌اند که به راحتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پولیش خودرو بیشتر بخوانید بدنه خودرو واکس پولیش خط و خش خط و خش ها یک لایه بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار خودرو به کدام سو می‌رود؟؛ قیمت انواع خودرو در روز‌های پایان سال

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران از کسادی بازار خودرو در شب عید خبر داد و گفت: نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند، چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند.

به گزارش ایلنا، اسد کرمی رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران درباره بازار شب عید خودرو گفت: بازار خودرو این روز‌ها متاثر از نوسانات قیمت ارز است؛ به طور کلی در کل سال ۱۴۰۲ رکود سنگینی بر بازار حاکم و امید نمایشگاه‌داران به شب عید بود. اما این روز‌ها هم بازار کساد است و خبری از معاملات همیشگی نیست.

وی افزود: این در حالی است که پس از گذر از شب‌های عید در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ که به دلیل شیوع کرونا بازاری نبود نمایشگاه‌داران امیدوار بودند از سال ۱۴۰۱ و پس از آن ضرر آن سال‌ها جبران شود.

کرمی ادامه داد: با این حال نوسانات قیمت ارز سبب شده مردم جرات خرید خودرو نداشته باشند، چون قیمت ارز بر قیمت خودرو تاثیر می‌گذارد و خریداران بیم آن را دارند که پس از خرید با کاهش قیمت ارز متضرر شوند مگر شماری اندکی که زیان‌های چند ده میلیونی برای آن‌ها اهمیت ندارد. اما بیشتر مردم در این وضعیت نوسانات ارزی در معامله خودرو محافظه‌کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران اظهار کرد: موضوع دیگری که به کساد بازار خودروی شب عید امسال انجامیده کمبود نقدینگی در دست مردم است. تداوم جریان کنونی حاکم بر بازار خودرو احتمالا به افزایش قیمت انواع خودرو در سال ۱۴۰۳ می‌انجامد.

در همین رابطه سعید موتمنی، رئیس پیشین اتحادیه نیز شرحی از قیمت روز انواع خودرو ارائه کرد و گفت: اکنون پراید ۱۳۱ حدود ۳۴۰ میلیون تومان، کوییک آر ۴۰۳ میلیون تومان، کوییک معمولی ۳۹۷ میلیون تومان، تارای دنده‌ای ۷۷۰ میلیون تومان، تارای اتومات ۸۹۳ میلیون تومان و سمند سورن حدود ۷۴۰ میلیون قیمت دارند؛ دنای اتوماتیک نیز در کانال یک میلیارد تومان قرار دارد.

وی همچنین در تشریح قیمت خودرو‌های مونتاژی گفت: جک S۵ یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، هایما S۷ حدود یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون، هایما S۸ حدود یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون، دیگنیتی حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون و فیدیلیتی یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴ سارق داخل خودرو در یزد
  • قیمت انواع خودرو در بازار + جدول
  • قیمت انواع خودرو در بازار +جدول
  • ۱۴۰۲، پر افت و خیز‌ترین سال صنعت و بازار خودرو/ واردات اتومبیل دست دوم تحقیر سال بود
  • روزنامه جمهوری اسلامی : دو سال و نیم برای عملی شدن وعده مبارزه با فساد کافی است اما هنوز انواع و اقسام مفاسد وجود دارد
  • هدیه عیدانه بیمه ملت به رانندگان؛ آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • آغاز جشنواره تخفیف ۲۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل
  • کاربرد ورق فولادی در صنعت خودروسازی
  • بازار خودرو به کدام سو می‌رود؟؛ قیمت انواع خودرو در روز‌های پایان سال