Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@09:47:54 GMT

توضیح آلمان درباره آزادی یک شهروند ایرانی

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۳۸۹۸

توضیح آلمان درباره آزادی یک شهروند ایرانی

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از ای بی سی، مقامات در آلمان روز چهارشنبه تایید کردند که یک دادگاه در این کشور دستور آزادی فردی ایرانی را که پیش‌تر آمریکا خواستار بازداشت و استرداد او شده بود، داده است.

با این حال این مقامات آلمانی در ارتباط با چگونگی و مسائل مرتبط با آزادی این شهروند ایرانی توضیحی ارائه نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این ایران تایید کرده بود که احمد خلیلی که از سال ۲۰۱۸ به دلیل آنچه «نقض تحریم‌های ایران» در آلمان عنوان شده بود و در این کشور تحت بازداشت بوده است، در جریان سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آلمان برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، آزاد شده و همراه با هیئت ایرانی به تهران بازگشته است.

همچنین «ماریا ادبهار»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان همزمان تایید کرده که به تازگی یک شهروند این کشور که در زندان اوین در تهران تحت بازداشت قرار داشته است، در جریان تلاش‌های دیپلماتیک آزاد شده و به برلین بازگشته است.

این شهروند آلمانی در ایران به اتهام تصویربرداری از امکان ممنوع بازداشت شده بود.

دو روز پیش از این، «سیدعباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه، احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب آلمان شهروند ایرانی دادگاه آزادی نقض تحریم ها قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری از انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان خبر داد.

به گزارش ایسنا، عسکر جلالیان در این باره گفت: با همکاری وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه کشورمان و در راستای اجرای موافقت‌نامه‌های دو جانبه منعقد شده با کشورهای ارمنستان و ژاپن، هشت ایرانی محبوس در زندان‌های ارمنستان و یک ایرانی زندانی در ژاپن امروز(سه شنبه) ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ پس از طی تشریفات قانونی، برای گذران ادامه دوران محکومیت خود به کشورمان منتقل شدند.

رئیس کمیته انتقال محکومین با اشاره به شروع تعطیلات نوروزی و سفر هموطنان به کشورهای خارجی ضمن آرزوی سلامتی و کامیابی برای تمامی شهروندان، به مسافران توصیه کرد از حمل هرگونه بسته‌ امانتی، همراه داشتن داروهای کدئین‌دار، داروهای آرامبخش و قرص‌های روانگردان خودداری کرده و هرگونه رفتار و پیشنهاد مادی غیرمتعارف از طرف سایرین را به پلیس و نهادهای امنیتی گزارش کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت دادگستری، معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری از تلاش و همکاری دستگاه‌های عضو کمیته انتقال محکومین از جمله وزارت امور خارجه، قوه قضاییه، دادستانی کل کشور، سازمان زندان‎ها و فراجا تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقال ۹ زندانی ایرانی از ارمنستان و ژاپن به کشورمان
  • سوریه: آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه با زبان باج‌خواهی علیه دمشق سخن گفتند
  • اروپا سرگرم برنامه‌ریزی برای تحریم شهرک‌نشینان صهیونیست
  • آمریکا ۳۰ شهروند خود را از هائیتی خارج کرد
  • دیدار سفیر ایران در یک کشور حساس آفریقایی با وزیر خارجه/ توضیح علی تیزتک به امیرعبداللهیان در مورد برنامه هایش
  • وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: موافق توقف جنگ در نوار غزه نیستیم
  • تلاش وزارت خارجه برای تسهیل فعالیت شرکت‌های ایرانی در عراق و سوریه
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور
  • بازداشت سرکرده ایرانی سایت‌های شرط‌بندی در ترکیه
  • بازداشت سرکرده ایرانی سایت‌های شرط‌بندی توسط پلیس ترکیه