Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله  سیدحسن عاملی در آیین آغاز اجرای شبکه آبیاری پایاب سد گیوی افزود: راه اشتغال و تولید، سرمایه گذاری بخش خصوصی است  و مسوولان باید  برای جذب و جلب سرمایه‌گذاران هر انچه از دستشان بر می آید انجام دهند.

وی سرعت کار در اجرای پروژه ها را یادآور شد و گفت:فصل‌کاری در این استان محدود بوده و ضروری است با تامین اعتبارات لازم اجرای پروژه‌ها سرعت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عاملی با بیان اینکه به دلیل فصل‌کاری محدود در اردبیل بانک‌های عامل در تخصیص اعتبارات باید تعجیل کنند، افزود:در صورت تامین اعتبار مسوولان آب منطقه ای با کار جهادی این پروژه را به اتمام می‌رسانند.

عباس جنگی مرنی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل هم در این آیین گفت: پایاب گیوی هفت هزار هکتار اراضی زراعی و باغی در شهرستان کوثر را آبیاری می‌کند.

وی  افزود: با اجرای این طرح سه هزار هکتار از اراضی منطقه تبدیل به اراضی آبی و همچنین حدود چهار هزار هکتار از باغات دیم توسعه می‌یابد.

جنگی بیان‌کرد: بانک کشاورزی بر اساس تفاهم نامه‌ای ۲۲۰۰میلیارد ریال از منابع مالی پروژه سدگیوی را با مشارکت یک بانک دیگر تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: همزمان با تامین مالی طرح شبکه آبیاری و زهکشی گیوی ، شرکت آب منطقه‌ای اردبیل نیز فراخوان انتخاب پیمانکار را منتشر می‌کند و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی این طرح شروع و تحویل کشاورزان خواهد شد.

جنگی مرنی اظهارداشت: توسعه و بهبود اراضی دیم و باغات شهرستان کوثر (گیوی) ، کنترل سیلاب رودخانه گیوی ، ایجاد اشتغال ، جلوگیری از مهاجرت اهالی و افزایش جاذبه‌های توریستی شهرستان از اهداف احداث سد گیوی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سدگیوی با حجم مخزن ۷۶ میلیون مترمکعب ۱۰۲ متر ارتفاع دارد و عملیات اجرایی آن از سال ۸۳ آغاز شده است.

سد گیوی بر روی رودخانه گیوی‌ چایی از نوع خاکی سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی احداث و حجم مفید آن ۵۳ میلیون مترمکعب است.

برچسب‌ها کوثر آبیاری اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کوثر آبیاری اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت کوثر آبیاری اعتبارات اردبیل کارآمدی دولت شرکت آب منطقه ای اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی در فسخ قراردادهای ریلی

تین نیوز

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل نقل ریلی و خدمات وابسته مهم ترین مشکلات بخش خصوصی ریلی را افزایش ناگهانی هزینه ها از طرف راه آهن دانست و از رکوردشکنی در فسخ قرارداد شرکت ها با راه آهن خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، سبحان نظری، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل نقل ریلی و خدمات وابسته درباره مهم ترین مشکلات بخش خصوصی راه آهن در یک سال گذشته با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: «متاسفانه مجدداً با افت بهره وری بخش حمل ونقل ریلی مواجه بودیم که باعث کاهش سودآوری همه شرکت های فعال، اعم از شرکت های حمل بار و مسافر و همچنین مالکان لوکوموتیوهای خصوصی، در این حوزه شد.»

او با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت ها زیان ده شدند، اظهار کرد: «یک افزایش ناگهانی سه برابری در هزینه لوکوموتیو واگن های مسافری داشتیم و این کار به یک باره شرکت های مالک قطار مسافری را با یک بحران عجیب مالی مواجه کرد؛ زیرا راه آهن لوکوموتیو را در اختیار شرکت های مسافری قرار می دهد و این تصمیم ناگهانی برای افزایش نرخ که بدون مشورت بخش خصوصی صورت گرفته بود، آنها را به شوک ناگانی دچار کرد.»

نظری افزود: «در حوزه بار هم راه آهن طی سال جاری برای عمده بارها سه مرتبه افزایش قیمت داشت و حق دسترسی را سه مرتبه افزایش داد؛ به صورتی که همین افزایش قیمت نسبت به آخرین قیمت سال 1401 حدود ۸۷ درصد جهش داشت و اگر با میانگین قیمت سال ماقبل آن مقایسه کنیم ، این رشد بیش از ۱۰۰ درصد است. در صورتی که بخش خصوصی از هرگونه افزایش قیمتی بدون مجوز دولت منع شده است.»

رویکرد فاصله گرفتن از بخش خصوصی اصلاح شود

او در ادامه درباره ارزیابی وضعیت سال آینده صنعت ریلی، تصریح کرد: «اگر در بر همین پاشنه بچرخد نمی توان چندان امیدوار بود و این روال کاهشی که تاکنون مشاهده شده است، ادامه دار خواهد بود.»

این مقام صنفی تصریح کرد: «امیدوارم مجموعه حاکمیت، اعم از راه آهن و وزارت راه، رویکرد خود را اصلاح کنند و مقداری با بخش خصوصی آشتی کنند. بخش خصوصی همواره دست دوستی و تعامل را به سمت دولت دراز نگاه داشته است. ماعاجزانه درخواست داریم که پاسخ ما را بدهند و نظر ما را بپرسند و رویکرد فاصله گیری را از بخش خصوصی اصلاح کنند.»

افتخار رکورد برای راه آهن نیست!

نظری درباره ادعاهای راه آهن درباره رکوردزنی و افتخارات خود، عنوان کرد: «اولاً که این رکورد واقعاً اگر رکورد باشد، افتخار آن متعلق به خریدار و فروشنده است و برای راه آهن افتخاری ندارد زیرا نه خریدار بوده و نه فروشنده است. خریدار این ناوگان بخش خصوصی و شرکت های حمل ونقل ریلی بودند و سازنده آن کارخانه های خصوصی بوده است و اگر واقعا نیاز به افتخار کردن و اعلام رکوردشکنی باشد، این افتخار متعلق به آنهاست .

عبور مسافران سالانه ریلی از مرز ۳۰ میلیون نفر

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل نقل ریلی و خدمات وابسته یادآور شد: «البته این اظهار خرسندی برای رکوردشکنی متعلق به دوره فعلی نیست و در همه دوران ها مدیران عامل راه آهن به اشتباه جشن رکوردشکنی می گرفتند و آن را متعلق به خود می دانستند.

رکورد فسخ قرارداد هم شکسته شد

نظری با عنوان اینکه رکورد فسخ قرارداد هم شکسته شد، درباره قراردادها اظهار کرد: «این واگن های تولید شده، قراردادهایش در سه چهار سال گذشته منعقد شده بود، زیرا فضای رو به رشدی در صنعت لیلی وجود داشت. این سفارش گذاری ها انجام شده بود و حتی در دو سال گذشته هم قراردادهای جدیدی منعقد کردند، نتیجه این بود که این رکورد در سال جاری شکسته شد.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «اما در همین دوره هم رکورد فسخ قرارداد هم ثبت کردیم؛ زیرا وضعیت بهره وری و وضعیت جذابیت سرمایه گذاری در صنعت حمل ونقل ریلی به قدری سقوط کرده که بخش خصوصی چندان مایل به سرمایه گذاری جدید در این حوزه نیست بلکه سرمایه گذاری های قبلی را هم تا جایی که مقدور باشد، لغو می کند.»

اصلاح اساسنامه انجمن

نظری در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتخابات اخیر این انجمن و مجامع برگزار شده اعلام کرد که دو مجمع فوق العاده و عادی تشکیل شد که در مجمع فوق العاده مهم ترین تصمیم، اصلاح اساسنامه بود که هم نظر وزارت کار و هم نظر اتاق بازرگانی ایران را رعایت کردیم و اصلاحات انجام شد و به تایید مجمع رسید.

این مقام صنفی درباره تصمیمات مجمع عادی افزود: «در مجمع عادی هم چند دستور کار داشتیم که قسمتی از آن بخش های تکراری همیشگی مانند بررسی و تصویب صورت های مالی، قرائت گزارش خزانه دار و بازرس و تصویب این دو بود. همچنین یک روزنامه کثیرالانتشار انتخاب و تصویب شد؛ اما مهم ترین دستورکار مجمع عادی، انتخابات اعضای هیئت مدیره و بازرس برای دوره هشتم انجمن بود.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دعای تحویل سال ۱۴۰۳ در مسجد میرزا علی‌اکبر اردبیل برگزار می‌شود
  • اطلاعیه دفتر نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در خصوص مراسم دعا در تحویل سال ۱۴۰۳
  • وزیر نفت: تولید نفت ایران ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می یابد
  • استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم
  • رکوردشکنی در فسخ قراردادهای ریلی
  • افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری کم فشار
  • پروژه‌های گردشگری عاملی برای تغییر سیمای سیستان وبلوچستان است
  • پروژه‌های گردشگری می‌تواند سیمای سیستان وبلوچستان را تغییر دهد
  • آبیاری کم فشار، گامی به سوی افزایش راندمان بخش کشاورزی 
  • اجرای آبیاری کم فشار گامی بسوی افزایش راندمان آبیاری بخش کشاورزی