Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج ناصری مقدم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مهمترین وظایف شبکه تعاون روستایی استان فعال نمودن، احیا و ارتقای تشکل‌های زنان روستایی با هدف افزایش حضور و اثرگذاری زنان و این تشکلهاست.

وی ادامه داد: انجام برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور فعال نمودن همه تشکل‌های زنان روستایی استان به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همه روسای شهرستان‌های استان باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان برای ارتقای تشکل‌های زنان روستایی و همچنین اقتصادی نمودن این تشکل‌ها اقدام و از حضور فعال زنان روستایی در عرصه تولیدات صنایع دستی به ویژه فرش و تابلو فرش با برنامه‌ریزی‌های لازم بیشتر بهره ببرند.

ناصری مقدم افزود: توافقات خوبی با برخی نهادها و دستگاه‌های دولتی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های صنایع دستی و گردشگری و همچنین مباحث تولید گیاهان دارویی در استان صورت گرفته که امیدواریم به زودی نتایج آن را در ارتقای تشکل‌های زنان روستایی شاهد باشیم.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰ تشکل بانوان روستایی در استان خراسان رضوی ثبت شده است که ۲۶ تشکل آن فعال است.

وی با بیان اینکه احیا و ارتقای تشکل‌های زنان روستایی با هدف افزایش نقش‌آفرینی آنان در عرصه اقتصادی انجام می‌شود، گفت: یکی از موفق‌ترین تشکلهای زنان این استان تشکل زنان مرندیز در شهرستان بجستان است که در زمینه تولید فرش دستباف فعالیت دارد.

استان خراسان رضوی از نظر تعداد تشکل‌های بخش تعاون روستایی رتبه نخست کشور را دارد بطوریکه هم اکنون ۶۸۲ تشکل در ذیل شیکه تعاون روستایی این استان و در بخش کشاورزی و بخش‌های مربوط به آن فعالیت می‌کند.

با فعالیت این شمار تشکل روستایی بیش از ۵۵۰ هزار نفر در روستاهای خراسان رضوی زیرپوشش شبکه تعاون روستایی هستند که از این حیث نیز خراسان رضوی رتبه نخست کشور را دارد.

استان خراسان رضوی ۲ هزار و ۵۴۰ روستا دارد که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ یک میلیون و ۷۱۳ هزار و ۱۲۱ نفر در این روستاها زندگی می‌کنند که این تعداد معادل ۸.۴ درصد جمعیت روستایی کشور است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی مشهد وزارت جهاد کشاورزی تعاون روستایی مشهد تعاون روستایی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور ویژه رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها

رئیس جمهور برای احیا و واگذاری واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها دستور ویژه صادر کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید ابراهیم رئیسی در بازدید از نمایشگاه احیای واحد‌های راکد استان سمنان، اظهار داشت: باید کارگروهی ویژه برای واگذاری واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها ایجاد شود.

وی افزود: این کارگروه متشکل از بانک مرکزی، بانک‌های عامل و وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و نمایندگان ستاد احیای واحد‌های راکد استان نیز آن در آن حضور خواهد داشت.

در حال تکمیل ...

دیگر خبرها

  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • بهروری و سرمایه گذاری در سال جدید در دستور کار دستگاه‌های استان باشد
  • ۴۲ دستور کار برای حفاظت و مرمت از میراث فرهنگی خراسان رضوی
  • دستور ویژه رئیسی برای احیای واحد‌های تولیدی در تملک بانک‌ها
  • کمبود آب شرب سه روستای تایباد خراسان رضوی برطرف شد
  • ۱۹ گروه سرود روستایی در «کردر» خراسان رضوی رقابت می کنند
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است