Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، بیش از 170 کاندیدای مجلس یازدهم در استان مازندران برای 12 کرسی مجلس در حال فعالیت و رقابت با یکدیگر هستند و هریک از این کاندیداها حداقل یک ستاد مرکزی و چند دفتر تبلیغاتی در حوزه انتخاباتی خود را فعال کرده که به‌مدت یک هفته شب و روز مشغول فعالیت بوده و به‌خصوص شب‌ها که از عصر فعالیت این ستادها به سرعت اوج می‌گرفت و نیمه‌های شب به قله خود می‌رسید، از انواع شیوه‌های حتی ناصواب و بزن و بخوان‌ها و بکوب‌ها استفاده می‌کردند تا مخاطبان بیشتری را جذب خود و رونقی مراکز و ستادهای خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



چنگولک‌بازی برای اشغال کرسی مجلس!
سعی بر استفاده از باندهای پرقدرت صوتی به‌صورت ثابت و یا سوار بر نیسان‌ها و پخش موسیقی‌های مهیج و پرسر و صدا، استفاده از خواننده‌های مشهور و حتی ناشناخته و در برخی از موارد جنگولک‌بازی‌های سبکسرانه، توزیع چای و شیرینی و نسکافه و حتی شام‌دهی‌های پرشمار و پرتعداد، استفاده از مجریان معروف و هنرمندان طنزگو و بازیگران تئاتر و سینما و در کنار همه این فعالیت‌ها، برگزاری گردهمائی‌ها و جلسات گفت و گو و پرسش و پاسخ، که معمولاً کم رونق تشکیل می‌شود،از برنامه‌های کاندیداهای این دوره مجلس در مازندران است.

در همه دوره‌ها به‌خصوص در این دوره، افراط در تبلیغات و بریز و بپاش‌ها، که به نوعی مانور پول و ثروت در عرصه انتخابات است و تداعی‌گر رجحان پول و تمکن مالی بر سایر مولفه‌هاست، را می‌توان بسهولت در ستادها و رفتار و اعمال کاندیداهای این دوره مشاهده کرد.

اینهمه خرج برای جلب رضای خدا؟!
آنچه که برای اغلب مردم جای سئوال جدی دارد، منابع تامین مالی این کاندیداها و انگیزه حضور آنان در مجلسی است که بظاهر داعیه خدمت دارند و با چنگ و دندان و عبور از خطوط قرمز اخلاق و تقوا و هزینه چند ده میلیاردی سعی دارند وارد خانه ملت شوند، آنگاه با حقوق چهار سال هم حتی نمی‌توانند 10درصد هزینه‌های دوران انتخابات را تامین کنند،هست.

این سئوال از سوی برخی فعالان حتی این ستادها به‌صورت خصوصی به پاسخ می‌نشیند و این گروه، که در میانسان جوانان نیز هستند، معتقدند که فراتر از شعارهای ظاهری خدمت به مردم، رسیدن به آلاف و اولوف از طریق موقعیت مجلس و نمایندگی و استفاده از رانت‌ها و داد و ستد با وزراء و دولتیان، دلیل اصلی اصرار برخی از این کاندیداها برای رفتن به مجلس است.

وای به حال کشور و مجلسی که نماینده‌اش بشود سرمایه‌دار بی‌درد
یکی از این جوانان، که دومین بار حضورش در انتخابات است، می‌گوید: چه کسی باور می‌کند آقای کاندیدا سوار بر ماشین سه میلیارد تومانی با درآمد نجومی و زندگی در خانه چند ده میلیارد تومانی، بخواهد برود مجلس و برای ضعفاء و محرومان کار کند. او الآن هیچ بفکر محرومین و مستضعفین نیست تا چه رسد برود به مجلس.

فرد دیگری به کباب و ساندویچ دادن کاندیدایی اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد: واقعاً باید برای ما ملت تاسف خورد که عده‌ای فکر و شخصیت ما را آنچنان نادیده می‌گیرند که با چند سیخ کباب و چند ساندویچ و یا اجناس و کالاهای دیگر و یا چند ده هزار تومان می‌خواهند ما را بخرند و سرنوشت کشور و انقلاب را تغییر دهند؛ البته نباید از ضعف نفس خود بسادگی بگذریم و تنها آنها را مقصر بگیریم که ما خود نیز از بزرگ‌ترین مقصرانیم.

همه‌مان برای این انتخاب‌ها مقصریم
فرد میانسالی که در یک ستاد انتخاباتی مشغول نوشیدن چای و خوردن شیرینی است، در میان صدای بلند موسیقی، به درخواست‌مان پاسخ می‌دهد و در بیرون ستاد می‌گوید: سبک گرفتن نقش مجلس از عملکرد نهادهای نظارتی و از جمله قانون انتخابات و شورای نگهبان پیداست و آنهم تائید انبوه کاندیداها و فرستادنشان برای تبلیغات و رقابت است که می‌بینید اوضاع و احوال این ستادها را که چیزی بنام تقوا و اخلاق و ترجیح دیگری به عنوان شایسته‌تر از خود وجود ندارد و هر کسی می‌خواهد با انواع  اقسام روش‌ها زیر پای دیگری را خالی کند و خود به مجلس راه یابد توگویی در مجلس پول و ثروت توزیع می‌کنند که اشتهاء و اشتیاق در اوج برای نشستن روی صندلی‌های مجلی اینقدر زیاد است.

بی‌مبالاتی در انتخاب یعنی ادامه مشکلات و تشدید معضلات
وی با این پرسش که مگر وضع انتخابات در دیگر کشورها هم اینگونه است، می‌افزاید: اینکه بدون لحاظ صلاحیت‌های دینی و تخصصی صرفاً بدلیل نداشتن سابقه سوء، کسی را برای این جایگاه فوق‌العاده تائید کردن، این بدترین نوع برخورد با خانه ملت است که نتیجه‌اش می‌شود مجلی ششم و دهم.

خانمی که در حال خواندن بنر تبلیغاتی یک ستاد انتخاباتی است، در گفتگو با ما شرائط کنونی این حجم از کاندیداهای ناشناخته برای تحقیق و بررسی را ناگوار بر می‌شمارد و می‌گوید: واقعاً نمی‌توانیم پیرامون این همه کاندیدا تحقیق کنیمو برای انتخاب دو نمایندة، باید بین 34 نفر بررسی بعمل آوریم تازه آیا دارای شرائط اصلحی باشن یا خیر.

وی مهم‌ترین خصوصیت کاندیدای برتر را برخورداری از بینش سیاسی و انقلابی و روحیه ظلم‌ستیزی و فسادگریزی و برخورد شجاعانه با ناراستی‌ها و سوء مدیریت‌ها دانست و گفت: اینکه فردی متدین و مومن به انقلاب و پیرو رهبری بودن و پاک‌دستی و زندگی ساده و متوسط داشتن که از ضوابط لازم و ضروری است، اما همه این خصوصیات فردی برای احراز نمایندگی مجلس کافی نیست و کارآموی مبتنی بر سابقه و پیشینه از شاخص‌های مهم دیگر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۳۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه حل کاهش صف های انتخاباتی و افزایش مشارکت | این دوره سقف هزینه های انتخاباتی اعلام نشد

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ۴ حوزه انتخابیه و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت های انتخاباتی ۲ مورد جدید در انتخابات مجلس دوازدهم بودند. با محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون سیاست داخلی و شوراهای مجلس درباره نتایج اجرای قوانین جدید گفت‌وگو کردیم.

تجربه انتخابات تمام الکترونیکی در ۴ حوزه انتخابیه مثبت بود؟

انتخابات الکترونیکی مزیت‌های زیادی دارد، از جمله اینکه موجب سهولت در اخذ رای می‌شود، شمارش آرا به‌راحتی و بدون هیچ‌گونه دغدغه‌ای انجام می‌شود.

پس چرا گسترده اجرای انتخابات الکترونیکی بیشتر نمی‌شود؟

بحث امنیت سامانه وجود دارد. اگر امنیت سامانه حفظ شود، بهترین راه برگزاری انتخابات الکترونیکی است.

این صحبت مطرح شده است که برخی چون فرصت حضور در صف رای نداشتند، از رای دادن باز ماندند.

البته امروز در دنیا شاهد هستیم مردم بدون اینکه پای صندوق‌های رای بیایند، با بهره‌گیری از کد ملی و شماره همراهی که دارند، می‌توانند از خانه خودشان تایید هویت خود را بگیرند و رای بدهند، الآن دنیا به این سیستم دارد عمل می‌کند. ما در این دوره از انتخابات ۷۵۰ هزار نفر عوامل اجرایی و نظارت داشتیم که عدد بالایی است. مردم برای رای دادن باید مسافت زیادی طی کنند یا در داخل صف منتظر بمانند و وقت‌شان گرفته شود. با استفاده از روش‌های جدید می‌توان رای مردم را اخذ کرد، آنها در این حالت می‌توانند از خانه خودشان و از طریق گوشی همراه وارد سامانه انتخاباتی شوند، سپس شناسایی صورت می‌گیرد و رای خودشان را ارائه خواهند کرد. با بهره‌گیری از روش جدید بهتر می‌توانیم از آرای مردم برخوردار شویم، بدون آنکه نیازی به حضور فیزیکی پای صندوق‌های رای باشد و این در صرفه‌جویی زمان هم بسیار مهم است.

مشارکت افزایش پیدا می‌کند؟

مشارکت هم می‌تواند افزایش پیدا کند. وقتی مردم بتوانند از خانه رای دهند، با احتمال بیشتری رای خواهند داد، ضمن اینکه دیگر نیاز نیست مباحثی مثل حفاظت از صندوق‌ها داشته باشیم. به‌طور کلی امنیت کار بالا می‌رود و سلامت انتخابات نیز افزایش پیدا می‌کند. این سامانه‌ها باید به‌گونه‌ای طراحی شود که کمترین آسیب متوجه آن باشد.

سخنگوی شورای نگهبان گفته است از برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات در ۴ حوزه رضایت نسبی داریم.

بله. آنها رضایت خودشان را نسبت به این موضوع اعلام کرده‌اند ولی ما باید به‌سمت روش‌های جدیدی برویم که هزینه‌ها کاهش پیدا کند و مردم در کوتاه‌ترین زمان بتوانند رای خودشان را اعلام کنند. من فکر می‌کنم سلامت کار هم بیشتر باشد.

یک نماینده مجلس پر کردن تعرفه‌های رای به‌صورت انبوه و با کد ملی دیگران را منتشر کرده است. اینکه رای دادن با کد ملی دیگران اتفاق بیفتد محتمل‌تر است یا پر کردن فله‌ای تعرفه‌های رای؟

تفاوتی نمی‌کند. اگر عوامل اجرایی و نظارتی پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند، احراز هویت فرد با کارت شناسایی صورت می‌گیرد و دیگر نمی‌توان با کارت فرد دیگری رای داد. احراز هویت مهمترین بخش است. ولی در بهره‌گیری از گوشی‌های همراه هر کسی یک کد ملی دارد و یک شماره همراه؛ در این حالت وزارت ارتباطات می‌تواند برای هر ایرانی که به سن قانونی رسیده باشد، یک شماره همراه ثبت کند تا او با موبایل خودش اقدام به رای دادن کند. در این حالت بحث خرید رای یا گرفتن کارت شناسایی دیگران هم اصلا وجود نخواهد داشت.

برخی نامزدها گفته بودند که شماره حساب خودشان را هم به وزارت کشور اعلام کرده بودند. برخی منتخبان نیز هزینه‌های خود را شفاف اعلام کردند. هزینه‌های انتخاباتی براساس قوانین جدید کنترل شد؟

من بعید می‌دانم اتفاق خاصی از نظر کنترل حساب‌ها صورت گرفته باشد، چون رقمی برای سقف تبلیغات انتخاباتی تعیین نشد، فلذا وقتی عدد و رقم تعیین نشود، نمی‌شود کنترلی روی این موضوع داشت که هر کدام از نامزدها بالاتر از حد میزان تبلیغات کرده‌اند یا خیر. البته از طریق شماره حساب‌هایی که داده‌اند می‌شود این را کنترل کرد، ولی شاید به روش‌های دیگری هزینه‌هایی را پرداخت کرده باشند که اصلا در داخل شماره حساب هم نیامده باشد.

مجلس در بحث انتشار فیلم‌هایی که تقلب انتخاباتی در برخی حوزه‌های انتخابیه را مطرح کرده‌اند، ورود کرده است؟

ما هنوز جمع‌بندی نکرده‌ایم. بعد از تعطیلات نوروزی، عوامل اجرایی وزارت کشور باید توضیحات لازم را در این خصوص به مجلس ارائه کنند. درباره نحوه برگزاری انتخابات و نقاط ضعف احتمالی از آنها توضیح خواهیم خواست. در بحث خود قانون انتخابات نیز اگر لازم باشد، ممکن اصلاحاتی در آینده انجام شود.

کد خبر 839779 برچسب‌ها انتخابات الکترونیک راى‌گيرى مجلس - انتخابات

دیگر خبرها

  • تحقق ۱۲۸ درصدی تعهد اشتغالزایی در گناباد
  • راه حل کاهش صف های انتخاباتی و افزایش مشارکت | این دوره سقف هزینه های انتخاباتی اعلام نشد
  • تایید صحت انتخابات ۱۰ حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند
  • آیا کد ملی زمینه ساز تخلف انتخاباتی شد؟
  • کد ملی زمینه ساز تخلف انتخاباتی شد؟
  • هیچ شکایتی در انتخابات مجلس قم صورت نگرفت
  • صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تایید شد
  • صحت انتخابات در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تایید شد