Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در این پیام که نسخه ای آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، عموم مردم با فرهنگ و مشارکت جو استان را بە حضور فعال در پای صندوق‌های اخذ رای یازدهمین دورە انتخابات مجلس شورای اسلامی فرا خواند.  
متن کامل پیام استاندار کردستان در دعوت مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به این شرح است: 
ان‌الله لا یغیر ما بقوم، حتی یغیر ما بانفسهم
مردم شریف و بزرگوار استان کردستان
انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (رە) از رویدادهای بسیار بزرگ و تحول آفرینی بود که حقوق اساسی و اولیه را بعد از تحمل قرن‌ها استبداد و دیکتاتوری در قالب مردم سالاری دینی بە مردم برگرداند و آنان را حاکم برسرنوشت خود ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
یکی از نمادهای بارز و روشن دمکراسی، برگزاری انتخابات با حضور سلایق و گرایش‌های گوناگون برای تشکیل مجلسی پویا، زندە و پیشرو است و حفاظت از این دستاورد عظیم از وظایف مهم ملی و مذهبی یکایک ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی و خصوصا کردستان عزیز است.
در این برهه حساس از زمان کە کشور بە واسطە تحریم‌های اقتصادی دشمنان در شرایط ویژەای بە سر می‌برد یکبار دیگر فضای انتخابات بر کشور حاکم شده، لازم است مردم با فرهنگ و دمکراسی خواە استان بر استفاده از حق طبیعی رای دادن و مشارکت گستردە خود تاکید کردە و پیام حراست از حرمت انسانی و کرامت ذاتی در تعیین سرنوشت را به تمام بدخواهان ملت بزرگ ایران ارسال کنند.
مردم شریف کردستان اینجانب به عنوان خدمتگزار شما که تمام تلاش خود را در راستای توسعە و تعالی استان، حفظ و استیفای حقوق شما هم استانی‌ها و هم زبانان بکار گرفتەام از همگان درخواست می‌کنم تا با مشارکت بالای خود، یک بار دیگر ناقوس همدلی خود با نظام برخاسته از انقلاب اسلامی را به صدا درآورده و ضمن ایفای نقش سرنوشت ساز خود نسبت به انتخاب شخصیت‌هایی که در برای توسعه استان دلسوز و غمخوار هستند اقدام کردە و ذره‌ای نسبت به استفاده از حق خود برای شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت تردید نکنید تا با عنایت خداوند بزرگ تمام ارکان و مدیران کشور با قوت قلبی که از مشارکت حداکثری شما خواهند گرفت، مسیر خدمت بی منت را تداوم بخشند.

امسال ۱۰۲ داوطلب در این استان برای تصاحب ۶ کرسی نمایندگی با هم رقابت می کنند.

تعداد داوطلبان در حوزه انتخابیه سنندج، دیواندره و کامیاران ۳۱ نفر، در حوزه انتخابیه بیجار ۲۷ نفر، حوزه انتخابیه سقز و بانه ۱۲ نفر، حوزه مریوان و سروآباد ۱۶ نفر و حوزه قروه و دهگلان ۱۶ نفر است.

استان کردستان بر اساس آخرین سرشماری نفوس مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، حدود یک هزار و ۷۰۰ روستا ساکن هستند که ترکیب جمعیتی آن شامل ۲۹ درصد ساکنان روستایی و ۷۱ درصد ساکنان شهری است.

طبق اعلام ستاد انتخابات استان کردستان در این استان کمتر از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۸ هزار و ۲۴۰ نفر رای اولی هستند،  دست‌اندرکاران انتخابات برای جمع آوری آرای مردم این استان یک هزار و ۲۴۵ شعبه پیش بینی کرده‌اند.

استان کردستان دارای پنج حوزه انتخابیه و ۶ نماینده در مجلس شورای اسلامی است، (حوزه انتخابیه سنندج شامل شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره ۲ نماینده، حوزه انتخابیه بیجار یک نماینده، حوزه انتخابیه قروه شامل شهرستان‌های قروه و دهگلان یک نماینده، حوزه انتخابیه سقز شامل شهرستان‌های سقز و بانه یک نماینده و حوزه انتخابیه مریوان شامل شهرستان‌های مرویان و سروآباد یک نماینده) است.

جمعه دوم اسفند ماه مردم استان کردستان همزمان با سراسر کشور با حضور در پای صندوق‌های رای نماینده خود برای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را انتخاب خواهند کرد.

برچسب‌ها کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بهمن مرادنیا پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بهمن مرادنیا بهمن مرادنیا کردستان مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کردستان بهمن مرادنیا مجلس شورای اسلامی شامل شهرستان حوزه انتخابیه استان کردستان انتخابات مجلس یک نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس ستاد انتخابات استان تهران در حاشیه جلسه شورای اداری ورامین گفت: دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه ورامین ۲۱ اردیبهشت تمام الکترونیک برگزار نخواهد شد.

سید عباس جوهری با بیان اینکه در استان تهران تکلیف ۸ حوزه انتخابیه در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص شده است، افزود: انتخابات در دو حوزه تهران و ورامین به دور دوم کشیده شد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

عباس جوهری از پیگیری و برنامه ریزی برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس خبر داد و افزود: تفاوت عمده برگزاری انتخابات دور اول و دور دوم، تمام الکترونیک بودن انتخابات در حوزه انتخابیه تهران برای دور دوم است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اینکه برگزاری تمام الکترونیک انتخابات در تهران برای اولین بار اجرا می‌شود، گفت: کوتاه شدن زمان رأی دادن و شمارش آرا از جمله مزایای برگزاری تمام الکترونیک انتخابات است.

عباس جوهری با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها برای برگزاری دور دوم انتخابات در دو حوزه انتخابیه ورامین و تهران پای کار هستند، گفت: آموزش‌های لازم هم به رأی دهندگان و هم به عوامل اجرایی انتخابات دور دوم مجلس داده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزارنشدن الکترونیکی دور دوم انتخابات مجلس در ورامین
  • انتخابات مجلس در ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است + فیلم
  • انتخابات در تهران تمام الکترونیک است
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • الکترونیکی شدن دور دوم انتخابات در حوزه شیراز و زرقان
  • آمادگی زنجان، طارم و خدابنده برای دور دوم انتخابات
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود