Web Analytics Made Easy - Statcounter

 انتخابات از ویژگی‌های برجسته نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران است که در قانون اساسی به شکل ویژه به آن توجه شده و نقطه امید مردم برای ایجاد تغییر در جامعه است.

در یک هفته اخیر مردم پرشور هرمزگان در تکاپوی انتخاب نمایندگانی شایسته و متعهد و مسوولان این خطه نیز در تلاش هر چه بیشتر برای برگزاری انتخاباتی سالم و طرفداران نامزدها نیز با برگزاری جلسات، جنگ های شادی، برنامه های هنری و ورزشی و دعوت از هنرمندان و افراد شناخته شده در عرصه های مختلف سیاسی ، هنری، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی در تلاش برای جلب حداکثری آرا و پیروزی نامزد مورد نظر خود در این ماراتن سیاسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید گفت تشکیل مجلس شورای ملی در ایران سابقه ای  ۱۰۹ساله دارد که ۱۰ دوره آن مربوط به زمان تشکیل نظام جمهوری اسلامی است و دوم اسفندماه امسال شاهد برگزاری یازدهمین دوره آن خواهیم بود.

هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی در حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و در حوزه غرب شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

طبق آمارهای اعلام شده یک میلیون و ۱۷۴هزار و ۱۶۴نفر از مردم هرمزگان واجد شرایط رأی دادن در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

منافع عمومی بر مصالح شخصی و قومی ارجح است

هرمزگانی‌های ولایت مدار حضور حداکثری در انتخابات را پشتوانه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و مهر تایید به وفاداری به نظام مردم سالاری دینی می دانند.

آنها معتقد هستند که حضور حداکثری در این انتخابات دشمنان را ناامید خواهد کرد چرا که آن ها از مدت ها قبل تلاش خود را آغاز کرده اند تا حضور مردم را در این عرصه سیاسی و مشارکتی کم رنگ کنند.

هرمزگانی ها معتقدند که باید در انتخاب نمایندگان، منافع عمومی را بر مصالح شخصی و قومی ارجح دانست تا بتوان مجلس کارآمد و تاثیرگذار داشت.

حمید محبی از فعالان بندری هرمزگان می‌گوید: پایبندی به نظام و تلاش برای وضع قوانین جدیدی که بتواند گره گشای مشکلات موجود کشور باشد از مهمترین رسالت های یک نماینده است و مردم باید در انتخاب نماینده به توانمندی و تاثیرگذاری و سابقه اجرایی نامزدها توجه کنند.

این مهندس جوان حضور آگاهانه مردم در عرصه انتخابات را رسالت خطیر همه واجدان شرایط عنوان کرد و گفت: همه ما باید با تحقیق و مطالعه در مورد شخصیت نامزدها افراد کارآمد، ولایت مدار، دلسوز و دارای قدرت تفکر و تعقل را جهت حضور در مجلس انتخاب کنیم.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز در خصوص اهمیت حضور مردم در عرصه انتخابات، گفت: به اعتقاد بنده، مردم ما از شور و شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی، عقلی، انقلابی و دینی خود می دانند.

 دکتر فاطمه نوروزیان بیان داشت: شور سیاسی حاکم بر کشور نشان از حساسیت مردم نسبت به سرنوشتشان دارد و از همین رو به طور یقین در روز دوم اسفند شاهد خلق حماسه ای باشکوه در جای جای ایران عزیزمان از جمله هرمزگان خواهیم بود.

نیازمند مجلسی هستیم که از محافظه کاری و ترس دور باشد

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر دقت هر چه بیشتر مردم در جهت انتخاب افراد اصلح برای حضور در مجلس، گفت: در آینده ما نیازمند مجلسی مکتبی، انقلابی، پرکار، شجاع و جوان هستیم که از محافظه کاری و ترس دور باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در جمع مردم بندرعباس با تاکید بر این موضوع که ما مجلس انقلابی می خواهیم ، افزود: نمایندگانی می خواهیم که با شجاعت و انقلابی بودن بتوانند بن بست های پیش روی توسعه کشور را بشکنند و شجاعتشان مثل مدرس باشد که بهترین الگو برای نمایندگان است.

وی از مردم خواست اولویت را به کسانی بدهند که ضمن داشتن حرف های جدید بتوانند شرایط فعلی و آینده را درک کنند و در راستای پیاده کردن گام دوم انقلاب با شجاعت گام بردارند.

 خطیب جمعه بندرعباس بیان داشت: کسانی را انتخاب کنیم که حرف و عمل شان یکی باشد و پایبند به وعده های داده شده و قول قرارهایشان باشند.

مشارکت گسترده مردم در انتخابات نشانه اقتدار نظام است

استاندار هرمزگان ضمن دعوت از مردم جهت حضور گسترده در انتخابات دوم اسفندماه، گفت: مشارکت گسترده و حداکثری مردم نشانه اقتدار نظام است.

فریدون همتی تاکید کرد: مجریان انتخابات باید با رعایت اصل بی طرفی و قانون مداری تلاش کنند تا هرچه بیشتر زمینه های حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: مهمترین رویداد سیاسی کشور در حال حاضر انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برگزاری آن با مشارکت حداکثری، در سایه امنیت و سلامت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم از مهمترین اولویت‌ها برای مجریان برگزاری انتخابات است و این مساله همواره مورد تاکید مسوولان است.

اشراف بر قانون برگزاری انتخابات از وظایف مهم بازرسان است

رییس هیات بازرسی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هرمزگان گفت: اشراف بر قانون برگزاری انتخابات از وظایف مهم بازرسان ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ایرج حیدری در جمع بازرسان ویژه انتخابات اظهار داشت: هیات بازرسی انتخابات در کنار سایر دست اندرکاران با  هماهنگی کامل آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه است.

وی تاکید کرد: ارتباط مستمر با بازرسان شعبه های اخذ رای و رسیدگی به موقع به گزارش ها و انعکاس سریع آن به هیات بازرسی انتخابات استان جهت اخذ تصمیم مناسب از جمله وظایف بازرسان ویژه انتخابات است.

وی تصریح کرد: بازرسان ویژه انتخابات در صورت مشاهده هرگونه کمبود و یا تخلف احتمالی در شعبه های اخذ رای موضوع را به نماینده فرماندار و یا شخص فرماندار در سریعترین زمان ممکن جهت رفع ایراد منعکس نمایند.

تاکنون تخلف مهم انتخاباتی در هرمزگان ثبت نشده است

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هرمزگان گفت:حرف و حدیث ها و گزارش های غیررسمی درباره برخی تخلف های انتخاباتی وجود دارد اما در بررسی آنها به نتیجه خاصی نرسیده ایم و تخلف مهمی ثبت نشده است.

سعید ناجی روزچهارشنبه در یک نشست خبری افزود: درباره استفاده از امکانات دولتی به نفع داوطلبان نیز هم به صورت مکتوب و هم در نشست های اداری به مدیران تذکرهایی داده شده و تاکید کرده ایم که چنین چیزی قابل تحمل نیست.

وی در پاسخ به پرسشی درباره گزارش سایر نهادهای نظارتی از برخی تخلفات تصریح کرد: فعالیت تمام ناظران در بخش های مختلف قابل تقدیر و احترام است اما در مجموع بررسی ها نشان می دهد یا تخلفی نبوده و یا در کمترین میزان ممکن بوده است.

ایجاد شک در برگزاری انتخابات بزرگترین آفت است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و رییس ستاد انتخابات استان هرمزگان با تاکید بر اینکه متولیان برگزاری انتخابات نباید تابع توصیه‌ها و سفارش‌های افراد خاص باشند، افزود: ایجاد شک و شبهه در برگزاری انتخابات بزرگترین آفت است که می‌تواند اساس انتخابات را زیر سوال ببرد و آن را با چالش و مشکل مواجه کند.

ناجی در همایش توجیهی و آموزشی هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان داشت:انتخابات عرصه عدالت و انصاف است و همه دست اندرکاران و متولیان برگزاری انتخابات به ویژه اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت باید در مسیر عدالت و انصاف، مبتنی بر قانون گام بر دارند.

وی تاکید کرد: باید تعامل سازنده در میان برگزار کنندگان انتخابات با هیات نظارت در چارچوب قانون و بدون دخالت در امور محوله ایجاد شود تا بتوانیم انتخاباتی سالم، با نشاط و پرشور را در راستای تشکیل یک مجلس خوب برگزار کنیم.

انتخاباتی الکترونیکی در هرمزگان

همه فرآیندهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به غیر از رای شماری در هرمزگان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاون استاندار هرمزگان و رییس ستاد انتخابات این اظهار داشت: هرمزگان جزو اولین استان‌هایی است که دستگاه‌های احراز هویت برای همه یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رای ثابت و سیار آن تهیه شده است.

سعید ناجی افزود: با استفاده از این تجهیزات تخلف ها کاهش می‌یابد و دیگر فردی نمی‌تواند ۲ مرتبه رای بدهد، مسوولان نیز تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم بکارگرفته‌اند.

ماراتنی نفس گیر میان 44 نامزد حضور در بهارستان

در اولین مرحله نام نویسی داوطلبان مجلس شورای اسلامی در هرمزگان، ۱۱۴ نفر که خود را واجد شرایط می دانستند ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ نفر زن و ۹۵ نفر مرد بودند.

بعد از طی مراحل مختلف تعیین و تایید صلاحیت که بخشی از آن توسط هیات های اجرایی صورت گرفت و بخش تاثیرگذارتر آن نیز در حوزه هیات نظارت و در نهایت نظر شورای نگهبان انجام شد، ۴۷نفر در فهرست باقی ماندند که با انصراف سه نفر داوطلب هم اکنون تعداد نهایی داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان 44 نفر است که از این شمار شش نفر زن و مابقی مرد هستند.

استقرار یک هزار و ۳۱۸ شعبه اخذ رأی

یک هزارو ۳۱۸ شعبه اخذ رای برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان هرمزگان در نظر گرفته شده است.

ازاین تعداد شعبه اخذ رای ، ۷۸۵ شعبه اخذ رای ثابت و ۵۳۳ شعبه اخذ رای سیار برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دایر می شود.

طبق اعلام مسوولان هرمزگان تمام پیش بینی ها برای ارسال صندوق های رأی به مناطق سخت گذر انجام شده و خودروهای کمک دار و بالگرد برای این منظور در نظر گرفته شده و شمار عوامل اجرایی انتخابات نیز 9 هزار نفر اعلام شده است.

سکوت ستادهای انتخاباتی در روزهای پنجشنبه و جمعه

طبق اعلام مسوولان ستاد انتخابات هرمزگان از ساعت ۸ صبح پنجشنبه، اول اسفند، باید تمامی فعالیت های تبلیغاتی نامزدها به پایان برسد و هیچ فعالیت دیگری مشاهده نشود.

حضور افراد در ستادهای تبلیغاتی کاندیداها در روز پنجشنبه و جمعه حتی با نبود کار تبلیغی قابل پذیرش نیست و این ستادها باید بطور کامل تعطیل باشند.

این فرصت ۲۴ ساعته از ۸ صبح پنجشنبه تا۸ صبح جمعه دوم اسفند، وقت تعمق خوانده می شود و زمانی است تا مردم مهلت کافی برای تصمیم گیری در مورد نامزدهای مورد نظر خود داشته باشند.

سهیم شدن در سرنوشت کشور با شرکت در انتخابات

اگرچه در یکسال اخیر به دلیل فشارهای دشمنان، کشور شرایط سختی را تجربه کرده و مردم با مشکلات بسیاری مواجه شده اند و درکنار بسیاری از افراد پرشور برای شرکت در انتخابات ، برخی ها به دلیل این مشکلات اعتقاد یا انگیزه ای برای شرکت در این عرصه ندارند؛ اما همه ما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که می توانیم با شرکت در انتخابات و انتخاب افرادی که توانایی دفاع از حق و حقوق ما را دارند، در سرنوشت کشورمان سهیم باشیم و گامی سازنده جهت داشتن ایرانی آبادتر برداریم.

براساس سرشماری سال ۹۵ استان هرمزگان، یک‌میلیون و۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد یک‌میلیون و۱۷۴هزار و۱۶۴ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که بر این اساس ۷۲هزار و ۴۰۲نفر رای اولی در هرمزگان نماینده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انتخاب می‌کنند.

هرمزگان دارای ۵ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی شامل، حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و بوموسی سه نفر، حوزه شرق هرمزگان شامل، میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد یک نفر و درحوزه غرب این استان ازقبیل، بندرلنگه، بستک و پارسیان یک نفر است.

در این دوره از۴۶نفر داوطلب نمایندگی مجلس، هشت نفرزن شامل سه نفر زن از حوزه انتخابیه بندرعباس مرکز استان سه نفر از شرق و یک زن هم از غرب استان نامزد نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند که نسبت به دوره های گذشته کم سابقه است.

از بین کل نامزدهای تایید صلاحیت شده ۲۶نفر از حوزه انتخابیه حوزه مرکزی شامل بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد، بندرخمیر وبوموسی،۱۱ نفرحوزه غرب هرمزگان شامل بندرلنگه، بستک و پارسیان و ۹نفر در حوزه شرق هرمزگان شامل میناب، رودان، جاسک، سیریک و بشاگرد می باشند.

یک‌هزار و ۳۱۸شعبه اخذ رای در مناطق مختلف شهری و روستایی هرمزگان در نظر گرفته شده که ۷۸۵شعبه ثابت و۵۳۳ شعبه سیار است.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان سراسر کشور دوم اسفندماه سال‌جاری در شهرها وروستاهای هرمزگان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها هرمزگان انتخابات مجلس شورای اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان انتخابات مجلس شورای اسلامی فریدون همتی هرمزگان انتخابات مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • عملکرد موثر صدا وسیمای گلستان برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • عملکرد خوب صدا وسیمای گلستان، موثر برمشارکت خوب مردم در انتخابات اسفند
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود