Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طبق قانون ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات باید تبلیغات نامزدها به پایان برسد. بر همین اساس، فرصت تبلیغات نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز (پنجشنبه اول اسفند) به پایان رسید.

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم از بامداد پنجشنبه هفته پیش یعنی ۲۴ بهمن آغاز شده بود و نامزد‌ها یک هفته فرصت داشتند که خود را به رای دهندگان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این یک هفته هر نامزدی به شکلی تلاش کرد نظر مخاطبان خود را جلب کنند.

با توجه به گسترش استفاده از فضای مجازی در میان مردم امسال بسیاری از تبلیغات در فضای مجازی صورت گرفت.

در این مدت تصاویر حضور نامزد‌ها در مناطق مختلف و بخش‌هایی از سخنان و دیدگاه‌هایشان که با موسیقی‌های ملی و حماسی ترکیب شده بود، در فضای مجازی منتشر شد.

برخی از این تصاویر بسیار دست به دست شدند. مانند تصاویری از حضور یک نامزد در میان هوادارانی که با موسیقی و رقص از او استقبال می‎‌کردند.

بازار فعالان حوزه عکاسی، تصویربرداری و تدوین در این مدت حسابی داغ بود.

اگر چه شاید تبلیغات کاغذی کمتر از دوره‌های گذشته بود، اما باز هم تراکت و دفترچه‌هایی حاوی زندگینامه و سوابق فعالیتی نامزد‌ها توزیع شد.

دیشب در ساعات پایانی تبلیغات ستاد‌های نامزد‌ها حسابی شلوغ بودند و این شلوغی باعث کندی رفت و آمد در خیابان‌هایی که این ستاد‌ها در آن‌ها قرار دارند شده بود.

صدای موسیقی‌های مختلف و دعوت مردم به رای دادن به نامزد مورد نظر تا دیروقت شنیده می‌شد.

اعضای ستاد‌ها تا پاسی از شب با پخش بروشور و تراکت تصمیم داشتند آخرین تلاش‌ها را برای جلب نظر مردم به کار گرفتند.

هر چند که خیابان‌ها هم از این بروشور‌ها بی نصیب نماندند و خیلی از بروشور و تراکت‌ها در خیابان‌ها ریخته شد.

مسئولان ستاد انتخابات استان بوشهر از همه نامزد‌ها و هوادارانشان خواسته‌اند امروز را در سکوت تبلیغاتی بگذرانند و طبق قانون از تبلیغ بپرهیزند.

به گفته آنان کسانی که پس از مهلت تبلیغات را در فضای حقیقی و مجازی ادامه دهند مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

امروز آثار تبلیغاتی از محل‌هایی که قرار است شعبه اخذ رای مستقر شود و اطراف آن‌ها، پاک می‌شود.

در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر ۱۰۱ نامزد برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم رقابت را آغاز کردند، اما تا دیروز ۲۵ نفر یعنی حدود ۲۵ درصدشان از ادامه کار انصراف دادند و تعداد نامزدها به ۷۶ نفر رسید.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تبلیغات انتخابات انتخابات مجلس مجلس یازدهم انتخابات مجلس یازدهم نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سامانه «نظارت مردمی بر تبلیغات»، شهروندان می‌توانند با مراجعه به شناسه اینترنتی #نظارت_بر_تبلیغات در پیام رسانه‌های داخلی، به ارسال شکایات، انتقاد و پیشنهاد متعهدانه خود در حوزه تبلیغات اقدام کنند.
به گفته عباس محمدیان، سامانه نظارت مردمی بر فضای تبلیغات کشور با امکان گزارش تخلفات در بستر‌های مختلف مجازی و حقیقی برای کاربران در دسترس عموم قرار گرفته است.
وی؛ افزایش دقت و سرعت نظارت، کاهش هزینه‌ها، افزایش اعتماد عمومی به نظام تبلیغاتی کشور، ارتقای سلامت تبلیغات، ایجاد زمینه رقابت سالم در فضای تبلیغاتی را از جمله فواید مردمی‌سازی نظارت‌ها در حوزه تبلیغات دانست..
به گفته مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شاخص‌ها و معیار‌های تشخیص تخلفات بر اساس قوانین و مقررات موجود در حوزه تبلیغات، قانون نظام صنفی، قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و آئین‌نامه اجرایی آن تدوین شده است.

دیگر خبرها

  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند از سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • ۱۳ اردیبهشت، آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۱ روز دیگر
  • ۹ روز مانده تا آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
  • آغاز مهلت قانونی تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت
  • فرصت رایگان تبلیغات نامزد های انتخابات