Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@15:02:17 GMT

تمرین دموکراسی رای اولی‌ها

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۱۱۶

تمرین دموکراسی رای اولی‌ها

انتخابات میدان تعیین سرنوشت یک ملت محسوب می‌شود و با توجه به اهمیت این رویداد سیاسی در ایران، نقش آحاد مردم به عنوان کسانی که وظیفه انتخاب بر عهده آنان است، همواره برجسته و غیر قابل کتمان بوده است.

نقش افرادی که برای نخستین بار پای صندوق‌های رای حضور یافته و به اصطلاح رای اولی نامیده می‌شوند نیز علاوه بر اینکه شور و اشتیاق بیشتری برای حضور دارند، موثر و سازنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عرصه انتخابات، انتخاب افراد اصلح بسیار اهمیت دارد، در این بین رای اولی‌ها نیز با توجه به این‌ که برای نخستین بار چنین بار سنگینی را بر دوش می‌کشند، باید با انتخاب فرد یا افراد اصلح، بلوغ سیاسی خود را استارت بزنند.

اکنون یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار است دوم اسفند برگزار شود و در استان سمنان حدود ۲۳ هزار رای اولی‌ که بیش از هفت هزار نفر آنان دانش‌آموز هستند، در انتخابات این دوره از مجلس شرکت می‌کنند.

رای اولی‌هایی که بی شک با حضور در پای صندوق‌های رای صحنه‌های نابی خلق خواهند کرد، حتی حرکات آنان از ثبت دقایق خاطره‌انگیز مشارکت تا استوری‌ها در فضای مجازی، در نوع خود جالب خواهد بود.

رای اولی‌هایی که قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی مراحلی از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کرده اند با مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمرینی بزرگ از دموکراسی دارند.

بی‌شک، آگاهی رای اولی‌ها از سخنان و وعده‌های نامزدهای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی با توجه به گسترش فناوری و اطلاعات، نسبت به گذشته بیشتر شده، مساله‌ای که خود آنان تاکید کردند که با آگاهی و از روی شناخت به نامزدهای نمایندگی مجلس یازدهم در استان سمنان رای می‌دهند.

رای اولی‌های سمنان با بیان اینکه رای دادن را به عنوان یک شهروند حق خود می‌دانند، از کاندیداهای منتخب خواهان فراموش نکردن وعده‌های تبلیغاتی و پیگیری رفع مشکلات مردم این استان شدند.

بی‌شک حضور رای اولی‌ها در شور و نشاط‌آفرینی به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بسیار اثرگذار است.

برگزاری همایش‌های متمرکز در شهرستان‌های سمنان باهدف موج‌آفرینی و شوق‌آفرینی در دانش‌آموزان و نیز آگاه‌سازی نقش این قشر در تعیین سرنوشت و آینده کشور، فضای مدارس این استان را متاثر از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی کرده است.

رای اولی‌ها به انتخابات شور ونشاط می‌آفرینند

یکی از دختران رای اولی سمنانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز خرسندی از اینکه می‌تواند با رای خود در سرنوشت کشور سهیم باشد، ابراز داشت: با آگاهی و مطالعه در مورد کاندیداها در این انتخابات شرکت می‌کنم چرا که یقین دارم رای من بسیار تاثیرگذار است.

شقایق خیرخواهان افزود: حضور ما رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای، مشوقی برای مشارکت دیگران در انتخابات است، و نیز سبب افزایش شور و نشاط در شهر سمنان می‌شود.

رای اولی: با شور و شعف وصف ناشدنی برای رسیدن دوم اسفند، لحظه‌شماری می‌کنم.وی ادامه داد: با شور و شعف وصف ناشدنی برای رسیدن دوم اسفند، لحظه‌شماری می‌کنم، با دوستان در کلاس کنکور نیز در خصوص کاندیداها و تبلیغاتشان صحبت می‌کنیم.

این دختر رای‌اولی تصریح کرد: من به همراه دوستانم، دوست داریم با دقت و حساسیت در این انتخابات سرنوشت‌ساز برای استان سمنان شرکت کنیم چرا که کوتاهی در این وظیفه برابر با، غفلت در رقم زدن سرنوشت آینده کشور است.

خیرخواهان خاطرنشان کرد: رای اولی‌ها با حضور فعال و پرانرژی صحنه‌های نابی را در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به نمایش می‌گذارند.

انتخابات تمرین دموکراسی برای ماست

مهرشاد امیدی نیز در گفت و گو با ایرنا خاطر نشان کرد: همه در انتخابات دوم اسفند با حضور خود مانند حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن امسال، حماسه خلق می‌کنیم زیرا ما فرزندان ایران و میراث دار انقلاب امام راحل و شهدای دفاع مقدس هستیم.

این جوان رای اولی با اشاره به مشارکت در شورای دانش‌آموزی، تاکید کرد: ما رای اولی‌ها قبل از حضور در پای صندوق‌های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی، با شرکت در شوراهای دانش‌آموزی یک مرحله از دموکراسی و حضور در انتخابات را تمرین کردیم.

وی بیان کرد: انتخابات مجلس یازدهم، در واقع تمرین بزرگ دموکراسی برای ما رای اولی‌ها در ایران اسلامی است.

این دانش آموز سمنانی، انتخابات را یک فرصت برشمرد و افزود: من در انتخابات شرکت می‌کنم تا علاوه بر اینکه خواسته‌هایم را به مسوولان برسانم، کشورم در برابر دسیسه‌های دشمنان در امان بماند و آسیب نبیند.

آگاهانه نماینده را انتخاب می‌کنم

سیامک شفیعی، رای اولی دیگری از استان سمنان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: شرکت در انتخابات و انتخاب یک نماینده برای برآورده کردن خواسته‌ها، حق هر شهروندی است.

رای اولی: حق داریم از آینده خود و کشورمان مطلع باشیم و بدانیم چگونه برای آینده برنامه‌ریزی کنیموی ابراز داشت: ما حق داریم از آینده خودمان و کشورمان مطلع باشیم و بدانیم چگونه برای آینده برنامه‌ریزی کنیم.

این جوان سمنانی با بیان اینکه رای اولی‌ها نقش موثری در ساخت آینده کشور دارند، تصریح کرد: ما که برای اولین بار فرصت مشارکت در یک عرصه بزرگ سیاسی را به ‌دست می‌آوریم، حضور آگاهانه در انتخابات مجلس یازدهم خواهیم داشت.

شفیعی یادآور شد: نامزدهای ورود به مجلس شورای اسلامی سعی در جلب نظر رای اولی‌ها دارند اما ما بدون شناخت کامل از این نامزدها رای نخواهیم داد.

وی در انتها به منظور ایجاد شور انتخاباتی در دوم اسفند در استان سمنان از تمام دوستان و رای اولی‌های خواست تا در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

نماینده‌ها به وعده‌هایشان عمل کنند

یکی دیگر از رای اولی در استان سمنان نیز در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: به عنوان یک رای اولی حضور در پای صندوق رای و انتخاب نماینده‌ای اصلح که این روزها همه این کلمه را به زبان می‌آورند، جالب است.

علی کاظمی گفت: بدون شک انتظار همه مردم استان سمنان و نیز ما رای اولی‌ها از نماینده منتخب، عمل به وعده‌هایی است که این روزها بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه گاهی سخن از رای ندادن به گوشش می‌رسد، تصریح کرد: باید بدانیم که با رای دادن می‌توان خواسته‌ها و نظراتمان را بیان کنیم.

کاظمی تاکید کرد: اگر با شناخت و اطمینان نماینده‌ای انتخاب شود، آن فرد منتخب به وعده‌هایی که بیشتر حل مشکلات مردم است، عمل می‌کنند و آن‌ها را بعد از انتخاب شدن فراموش نمی‌کند.

۲۲ هزار و ۸۰۷ رای‌اولی استان سمنان در انتخابات مجلس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ابراز داشت: ۲۲ هزار و ۸۰۷ رای ‌اولی آماده مشارکت در انتخابات دوم اسفند در چهار حوزه انتخابیه این استان هستند.معاون استاندار: مشارکت رای اولی‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمرین مسوولیت‌پذیری و اجتماعی‌شدن برای این نسل

حبیب‌الله خجسته‌پور در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد رای اولی در استان سمنان ۱۱ هزار و ۳۹ نفر دختر و ۱۱ هزار و ۷۶۸ نفر پسر هستند.

وی تصریح کرد: مشارکت رای اولی‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تمرین مسوولیت‌پذیری و اجتماعی‌شدن برای این نسل محسوب می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان، حضور رای اولی‌ها را سبب ایجاد شور و نشاط در انتخابات دانست و افزود: دانش آموزان و دانشجویان باید نسبت به سرنوشت کشور حساس باشند و با شور جوانی و انتخابی آگاهانه، در انتخابات حضور داشته باشند.

هفت هزار دانش‌آموز رای اولی در استان سمنان

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهارداشت: دانش آموزان همواره به‌ خوبی نقش خود را در دوره‌های گذشته انتخابات ایفا کردند.

علی‌اکبر عرب خراسانی، با بیان اینکه حدود هفت هزار نفر در پایه دوازدهم مدارس استان سمنان مشغول به تحصیل و رای اولی هستند، افزود: از این تعداد، سه هزار و ۷۵۲ نفر دختر و سه هزار و ۷۹۱ نفر پسر را شامل می‌شود.معاون اداره کل آموزش و پرورش: ۱۱ همایش متمرکز شهرستانی باهدف موج‌آفرینی و شوق‌آفرینی در دانش‌آموزان رای آولی

وی تصریح کرد: ۱۱ همایش متمرکز شهرستانی باهدف موج‌آفرینی و شوق‌آفرینی در دانش‌آموزان در خصوص انتخابات مجلس یازدهم در استان سمنان برگزارشده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان ادامه داد: هدف از برگزاری این قبیل مراسم آگاه‌سازی نقش دانش آموزان این استان در تعیین سرنوشت و آینده کشور است.

وی به برگزاری ۲۲۰ همایش مدرسه‌محور در سراسر سمنان با حضور دانش آموزان از پایه اول تا چهارم اشاره و تاکید کرد: تلاش شد تا اطلاع‌رسانی برای رشد بلوغ سیاسی دانش‌آموزان این استان صورت گیرد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان یادآور شد:  این اداره کل، بر مبنای سیاست و برنامه‌ریزی‌ها و ذات کاری، بلوغ سیاسی و رشد دانش آموزان در فعالیت‌ها گنجانده و بر این اساس اقدامات را به‌پیش می‌برد.

انتخابات نشانه بلوغ سیاسی یک ملت است

خجسته‌پور، به تاثیرگذاری جوانان در عرصه‌های انقلاب اسلامی به ویژه هشت سال دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: اولین گام برای تحقق اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است.

وی، برگزاری و شرکت در انتخابات را بهترین راه حفظ و صیانت از کشور برشمرد و تصریح کرد: تلاش تمام متولیان در استان سمنان مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات نشانه بلوغ سیاسی یک ملت است، یادآور شد: مشارکت مردم استان در دوره‌های گذشته انتخابات، به عنوان یک رویداد سیاسی مهم، همواره بالا بوده است و در این دوره نیز شهروندان حضوری پرشور و حداکثری در پای صندوق‌های اخذ رای رقم می زنند.

مشارکت در انتخابات برای تمام اقشار جامعه از جمله رای اولی‌ها نخستین نشانه رسیدن به بلوغ سیاسی و اجتماعی است که باید به عنوان اولین گام محکم و اثرگذار برداشته شود.

جوانان به عنوان ارزشمندترین داشته و سرمایه ایران اسلامی محسوب می‌شوند، این قشر آینده سازان کشور هستند و نیاز است تا با آموزش‌های مرتبط و بی طرفانه در بستری مناسب از جامعه، زمینه‌های حضور آنان در عرصه‌های مهم سیاسی و اجتماعی به منظور انتخاب فرد اصلح، فراهم شود.

حضور و مشارکت رای اولی‌ها به عنوان نخستین انتخاب، باید از حمایت خانواده، رسانه و محیط‌های آموزشی برخوردار باشند تا بتوانند دست به انتخاب درستی بزنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل آموزش و پرورش استان امام راحل انقلاب دموکراسی نظام مقدس جمهوری اسلامی انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای گفت و گو با ایرنا حضور در پای صندوق اداره کل آموزش استان سمنان رای اولی ها ما رای اولی ها رای اولی دانش آموزان مجلس یازدهم بلوغ سیاسی آینده کشور دوم اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!

به گزارش "ورزش سه"، طی فصول اخیر، حضور هواداران خاص و ویژه در تمرین استقلال، یکی از نکات قابل توجه بوده که از زمان سرمربیان پیشین تا به امروز، به یک عادت قابل ستایش و جالب توجه تبدیل شده است. طرفدارانی که به دلایل مختلف دارای شرایط متفاوتی هستند و با حضور در کمپ حجازی، تمرین تیم مورد علاقه شان را به تماشا می نشینند.

این موضوع در دوره کنونی و زمان حضور جواد نکونام روی نیمکت آبی ها، نمود بیشتری به خود گرفته است. سرمربی آبی پوشان برخلاف تصور همگان که او را مربی خشن و سخت گیر تصور می کنند، اما در این زمینه کاملا رفتار متفاوتی دارد و همواره از حضور هواداران دارای شرایط خاص در محل تمرین، استقبال می کند.

سرمربی محبوب آبی ها حتی در این زمینه نیز به نزدیکانش اختیار تام داده تا به هر نحوی که شده، عاشقان و طرفداران تیم را که به صورت عادی توانایی حضور در استادیوم و تشویق تیم را ندارند، به محل تمرین آورده تا ضمن روحیه دهی به سایر هواداران، انگیزه بازیکنان نیز با دیدن چنین هواداران خاص و متفاوتی افزایش پیدا کند.

پیش از این شاهد حضور برخی از هواداران با شرایط ویژه، دارای معلولیت و یا کودکانی که دچار سندرم داون هستند، در تمرین استقلال بوده ایم اما روز گذشته یک هوادار متفاوت دیگر راهی کمپ مرحوم حجازی شد و شاگردان نکونام نیز صحنه های زیبایی را با این طرفدار رقم زدند که حسابی مورد توجه قرار گرفت.

چند هفته پیش بود که ویدیویی در صفحه اینستاگرامی ورزش سه منتشر شد که طی آن، یک هوادار علاقه مند به فوتبال که دارای معلولیت بود، در یک زمین چمن مصنوعی، با دست مشغول انجام فوتبال بود آن هم در میان هم تیمی ها و رقبایی که همگی به صورت جدی و به شکل عادی، در حال انجام فوتبال با پاهایشان بودند.

انتشار این ویدیو بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشت و این هوادار علاقه مند به فوتبال مورد ستایش همگان قرار گرفت که با وجود معلولیت در پاهایش، اما به مانند یک رقیب قدرتمند و قابل احترام، مشغول انجام بازی فوتبال است، جوانی که محمدجواد نصیرمقدم نام دارد.

این جوان که عاشق و شیفته استقلال بود، با دعوت سرمربی آبی ها به محل تمرین تیم رفت و روز گذشته دیداری با بازیکنان تیم داشت. جواد نکونام با دیدن محمدجواد نصیرمقدم به گرمی از او استقبال کرد و توپی را با امضای خودش، به یادگار به این هوادار خاص تقدیم کرد.

محمدجواد علاوه بر دیدار با مربیان و بازیکنان استقلال، به تماشای تمرین نشست و در پایان هم کنار بازیکنان فوتبال بازی کرد. جایی که بازیکنان در قالب فوتبال گل کوچک، با این هوادار به بازی پرداختند که حتی شاهد گلزنی او نیز بودیم، صحنه های زیبایی که به لطف نکونام و بازیکنان استقلال خلق شد.

این هوادار که از ناحیه هر دو پا دارای معلولیت است، در گفتگویی که با دوربین رسانه رسمی استقلال نیز داشت، برای این تیم آرزوی موفقیت در لیگ امسال کرد و از هواداران خواست تا با حمایت از شاگردان نکونام، زمینه قهرمانی آبی ها را فراهم کنند تا جام قهرمانی توسط سیدحسین حسینی، بالای سر برده شود.

دیگر خبرها

  • دمتان گرم و ممنون نکونام و استقلال!
  • پائز در اولین تمرین تیم ملی والیبال چه گفت؟
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • دیدار های منتخب مردم استان سمنان در انتخابات مجلس خبرگان
  • جدایی دستیار پیشین گل‌محمدی از تیم‌ملی/ تمرین تراکتور زیر نظر مطهری
  • آکی واتسکه تبدیل به اولی هونس دورتموند خواهد شد / تحلیل بوندسلیگا با لوتار ماتئوس
  • نیمه اردیبهشت ؛ زمان ثبت نام کلاس اولی ها در استان سمنان
  • استقبال دروازه‌بان‌های پرسپولیس از بازگشت بیرو
  • ۱۵ اردیبهشت زمان ثبت نام کلاس اولی‌ها در استان سمنان است
  • راه حل رفع مشکلات کشور رای به گزینه های توانمند در انتخابات است