Web Analytics Made Easy - Statcounter

عرف با اشاره به اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی، منافع ملی را تأمین و امنیت کشور را بیمه می‌کند، گفت: بر اساس پیش بینی ها و بررسی های صورت گرفته مشارکت بالای ۶۰ درصدی مردم در انتخابات این دروه را شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، جمال عرف شب گذشته (چهارشنبه 30 بهمن) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوسیما به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی پرداخت و با تاکید بر اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی، منافع ملی را تأمین و امنیت کشور را بیمه می‌کند، گفت: نظام اسلامی ایران، نظام مردم پایه است و در مقابله با تهدید‌ها و چالش ها، مردم مسائل را حل و فصل کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه میانگین حضور مردم در انتخابات ۱۰ دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۶۰ و نیم درصد بود، ادامه داد: با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که در این دوره از انتخابات نیز به حدود این میانگین می‌رسیم و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد حدود ۵۰ درصد مردم برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی با اشاره به اینکه از ۱۶ هزار و ۳۳ نفری که برای این انتخابات نام نویسی کرده بودند در پایان مرحله نخست ۸۶۴ نفر و پس از مرحله دوم بیش از ۷۰۰ نفر انصراف دادند، گفت: در مجموع بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از انتخابات مجلس شورای اسلامی انصراف دادند که بیشتر این افراد ناشناس بوده اند اما تعدادی چهره شناخته شده از جمله نمایندگان مجلس دهم نیز در میان این افراد وجود دارند.

 

عرف با ذکر این موضوع که انصراف زمان مشخصی ندارد و نامزد‌ها در هر زمانی می‌توانند از انتخابات انصراف دهند درباره انصراف دهندگان در انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: از نامزد‌های انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان نیز چند نفر انصراف دادند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره روند برگزاری انتخابات در مناطقی از کشور که مسیرها بسته است، پرداخت و گفت: برای رفع مشکل اخذ رأی در روستا‌هایی که راه‌های آنان بسته است با معاونان وزارت راه، وزارت نیرو و وزارت ارتباطات در ستاد انتخابات کشور شرایط بررسی و هماهنگی‌ها در این زمینه انجام شد و اگر نیاز باشد برای بازگشایی راه‌های روستایی از امکانات نیرو‌های مسلح نیز استفاده می‌شود و اگر آب و هوا اجازه دهد به برخی روستا‌ها بالگرد اعزام می‌کنیم.

 

عرف در بخش دیگری از یان برنامه خبری درباره تخلفات انتخاباتتی نیز با بیان اینکه در ماده ۶۵ مکرر قانون انتخابات همان تخلفاتی که در فضای عینی تعریف شده است، فضای مجازی را نیز شامل می‌شود، گفت: تبلیغات نامزد‌ها از ساعت ۸ صبح اول اسفند در همه فضا‌ها از جمله فضای مجازی ممنوع و بروز آن تخلف است و با تخلفات برخورد می‌شود و متخلف به حبس، محرومیت، جزای نقدی محکوم می شود.

 

وی با بیان اینکه نامزد‌هایی که بدون اجازه از شماره تلفن‌های مردم برای تبلیغات استفاده می‌کنند تخلف کرده اند و به این مسأله رسیدگی می شود، گفت: اگر نامزدی تخلف کند و رأی نیز بیاورد به تخلف وی رسیدگی می شود. ممکن است تخلفات سنگین نامزد را از یک یا دو دوره نمایندگی مجلس محروم کند.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید بر اینکه راه اندازی کارناوال برای نامزد‌ها تخلف است، در این زمینه به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: تعدادی از نامزد‌ها به جای این که برنامه هایشان را ارائه کنند به سمت راه اندازی کارناوال و از این قبیل کار‌ها می‌روند که همه این تخلفات مستندسازی و به هیأت مرکزی بازرسی و ستاد پیشگیری قوه قضائیه ارسال می‌شود و این تخلفات را شورای نگهبان نیز بررسی می کند.

 

عرف درباره مدارک مورد نیاز برای اخذ رای نیز گفت: برای رأی گیری وجود کد ملی کفایت می‌کند اما کسانی که برای شناسنامه المثنی سازمان ثبت احوال مراجعه می‌کنند، این سازمان باید المثنی صادر کند و حتی در روز انتخابات نیز برای این کار شیفت کاری گذاشته شده است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور درباره روند اعلام نتایج نیز گفت: اعلام نتایج انتخابات به مرور انجام می‌شود و در حوزه‌هایی که نتایج مشخص می‌شود آن را به سرعت به مردم اعلام می‌کنیم. در ۱۷۴ حوزه تک نماینده داریم که پیش بینی می‌شود نتایج انتخابات در این حوزه‌ها به سرعت مشخص و اعلام شود.

 

عرف در بخش دیگری از این برنامه خبری با اشاره به اقدامات دشمنان برای ایجاد خدشه در انتخابات و بیان اینکه تحریم انتخابات که هر دوره جریانی از خارج از کشور آن را برای دلسرد شدن مردم مطرح می‌کند موضوع جدیدی نیست، گفت: هر دوره سر آن‌ها با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به سنگ خورده است اما در دولت ترامپ این مداخلات صریح‌تر شده است.

 

وی با بیان اینکه مردم ما فهیم‌تر از آن هستند که درگیر بازی‌های آمریکایی‌ها برای تحریم انتخابات شوند، خاطرنشان کرد: مردم ما دست دشمن را خوانده اند و فردای انتخابات، فردای وحدت و انسجام نامزد‌ها و طرفداران آنهاست./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جمال عرف انتخابات خبرگان رهبری و مجلس انتخابات مجلس انتخابات رئیس ستاد انتخابات کشور مجلس شورای اسلامی حضور مردم نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن وتجارت آذربایجان‌غربی گفت: با ورود واحدهای صنعتی جدید به چرخه تولید زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ هزار و ۸۵۱ نفر در استان که ۲.۶ برابر مدت زمان مشابه سال قبل از آن بود، ایجاد اشتغال در سال گذشته ۱۶۱ درصد رشد داشته است.

 عبدالحمید سرتیپی افزود: پارسال در حوزه صنعتی استان ۱۹۴ فقره پروانه بهره برداری برای واحدهای صنعتی جدید با رشد ۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن صادر شد که برای بهره برداری از این واحدهای صنعتی ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با افزایش ۱۱۰ درصدی در مقایسه با سال ۱۴۰۱ انجام شده است.

سرتیپی اظهار کرد: در سال گذشته یکهزار و ۱۸۷ فقره جواز تأسیس با رشد ۱۵ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برای احداث واحدهای صنعتی تولیدی جدید در استان صادر شده است که پیش بینی می شود برای تکمیل و راه اندازی این واحدها بیش از ۴۳۵ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شود که پیش بینی می شود با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای حدود ۲۹ هزار نفر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن فراهم شود.

وی گفت: درحال حاضر دو هزار و ۲۸ واحدصنعتی تولیدی در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت استان تأکید کرد: درحال حاضر برای اجرای طرحهای صنعتی تولیدی در استان دو هزار و ۴۶۰ فقره جواز تأسیس با پیش بینی سرمایه گذاری یک میلیون و ۴۰ هزار میلیارد ریال صادر شده است که با بهره‌برداری از این طرحهای صنعتی پیش بینی می شود برای ۶۷ هزار و ۲۸۵ نفر زمینه اشتغال مستقیم ایجاد شود.

سرتیپی افزود: تحرک‌های مثبت رخ داده در سال گذشته برای احداث واحدهای جدید صنعتی در آذربایجان‌غربی بیانگر افزایش تمایل به سرمایه گذاری صاحبان سرمایه در این استان است که رشد بالای سرمایه‌گذاری در جوازهای تأسیس صنعتی به عنوان نقطه شروع سرمایه ‌گذاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن مؤید این ادعاست.

سرتیپی اضافه کرد: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، کلیه فرآیندهای صدور مجوزهای صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام می‌گیرد و بر این اساس با حذف فرآیندهای زاید اداری، در کمترین زمان ممکن مجوزهای مربوطه صادر و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • ارائه تخفیف ۴۰ درصدی برای اجرای طرح کلید به کلید
  • انتقاد تلویحی یک اصولگرا از مدیریت قالیباف بر مجلس /عملی نشدن وعده های دولت رئیسی تقصیر هیات رئیسه است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخوردار است
  • دور دوم انتخابات مجلس از اهمیت برخودار است
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • پیش بینی تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در استان اصفهان
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود