Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-23@14:40:07 GMT

معرفی کتاب‌های مفید برای مطالعه

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۲۳۷

معرفی کتاب‌های مفید برای مطالعه

پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن هر کدام کمی بیشتر درباره‌ی نویسنده و مترجم و موضوع کتاب تحقیق کنید.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، به نظر شما وقتی می‌خواهیم کتاب های مفید برای مطالعه پیدا کنیم، باید به چه نکته‌هایی توجه کنیم؟ کلمه‌ی «مفید» نوعی نسبیت در درونش نهفته است. کتابی که برای شما مفید است ممکن است برای نزدیک‌ترین دوستتان هم مفید نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نسبیت تا آنجا پیش می‌رود که خواندن بعضی کتاب‌ها برای بعضی‌ها ممکن است مفید باشد اما در عین حال برای بعضی دیگر کاملا مضر باشد. برای همین معرفی چنین کتاب‌هایی امری سهل در عین حال دشوار است.

با وجود اینکه نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه پیچیده، ما در این یادداشت تعدادی از کتاب‌های غیرداستانی و مفید برای پیشرفت و توسعه فردی معرفی کردیم. اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از خواندن هر کدام کمی بیشتر درباره‌ی نویسنده و مترجم و موضوع کتاب تحقیق کنید.

اثر مرکب

یکی از کتاب‌های پرفروش این روزهااثر مرکب است. اگر می‌خواهید یک شبه ره صد ساله بروید یا به دنبال کلید رستگاری در چند دقیقه هستید، بهتر است وقتتان را صرف خواندن این کتاب نکنید. این توصیه‌ای است که دارن هاردی ناشر مجله پرفروش موفقیت در آمریکا درباره کتابش می‌کند.

نویسنده کتاب اثر مرکب، به دنبال نشان دادن یک راه مشخص و قطعی برای موفقیت نیست. به دنبال گفتن جملات امیدوارکننده هم نیست. برعکس او در این کتاب مسیر دشوار، خسته‌کننده و پرپیچ و خم موفقیت را به ما نشان می‌دهد. این شاید اصلی‌ترین وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های این دسته باشد. اثر مرکب به ما کمک می‌کند که کنترل زندگیمان را خودمان در دست گیریم و با تغییرات ساده اتفاقات بزرگی برای خودمان رقم زنیم.

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا، نوشته‌ی دکتر ویکتور فرانکل، روانشناس و مبدع شیوه درمانی لوگوتراپی است. فرانکل در این کتاب به بیان خاطراتش از اردوگاه آشویتس می‌پردازد و اصول و مفاهیم اساسی روش درمانی خود یعنی «لوگوتراپی» را به زبانی ساده توضیح می‌دهد.

ویکتور فرانکل در زمان جنگ جهانی دوم به دست نازی‌ها اسیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شد. خانواده و دوستانش را در اردوگاه‌ها و کوره‌های آدم‌سوزی از دست داد. تمام این رنج‌ها را تحمل کرد و در نهایت جان سالم از این اردوگاه‌ها به در برد. خاطرات فرانکل از این دوران و راه‌های او برای تحمل این رنج‌ها چیزی است که در بخش اول این کتاب می‌خوانیم. در بخش دوم کتاب با «لوگوتراپی» آشنا می‌شویم. روش درمانی جدیدی که فرانکل معرفی کرده است. این بخش نسبت به بخش اول کتاب جنبه علمی بیشتری دارد، اما خواندنش دشوار نیست.

شغل مورد علاقه

در دنیای مدرن شغل تنها منبع درآمد به حساب نمی‌آید، بلکه درست یا غلط، ما چیزهای بیشتری از یک شغل انتظار داریم. می‌خواهیم عاشق شغلمان باشیم و همواره به دنبال شغل مورد علاقه‌مان ‌می‌گردیم، فکر می‌کنیم یک رسالت شخصی داریم و اگر در همین لحظه آن را پیدا نکرده‌ایم خود را سرزنش می‌کنیم.

آلن دوباتن در کتاب شغل مورد علاقه ما را با اصلی‌ترین موانع هدفمند بودن آشنا می‌کند و راهکارهایی ارائه می‌دهد که بتوانیم استعدادهای خود را کشف کنیم و رسالت و هدف خود را مشخص کنیم. همچنین ۱۲جنبه از شغل که می‌تواند لذت‌بخشباشدمثللذتپولدرآوردن،لذتخلاقیتولذتفهمرالیستمی‌کندودربارههرکدامتوضیحاتیمی‌دهد.

آخرین فصل که تسلی بخشی‌ها نام دارد تخصص اصلی دوباتن است و عبارات تاثیرگذاری دارد. او در مقابل «شغل ایده‌آل»، «شغل به قدر کافی خوب» را معرفی می‌کند و تاکید دارد که انتظارات زیاد ما از خودمان باعث می‌شود به خودمان سخت بگیریم و از زندگی لذت نبریم.

عادت های اتمی

«جیمز کلیر» با نوشتن کتاب «عادت‌های اتمی» توجه خواننده را به یک مسئله‌ی ساده در وضعیت روزمره جلب می‌کند که می‌تواند نتایج شگفت انگیزی در طولانی مدت به همراه داشته باشد: انجام تغییرات بسیار کوچک و ساده در عادت‌های‌مان.

هر انسانی عادات مشخصی در انجام کارهای جدی و هم‌چنین فعالیت‌های روزمره دارد. نویسنده‌ی این کتاب ما را ترغیب می‌کند تا با شناخت کوچک‌ترین عادت‌های‌مان بر آن‌ها مسلط شویم و بتوانیم مدیریت‌شان کنیم. مدیریت این رفتارها، تمرکزی ناگهانی را در تمام شرایط زندگی ما حاکم می‌کند. در نتیجه به تدریج شاهد تغییراتی بزرگ و موثر خواهیم بود.

«جیمز کلیر» با تکیه بر مسائل بیولوژیک، اصول روانشناسی و علم عصب شناسی، روش‌های عملی‌ای ارائه می‌دهد که هم در حوزه‌ی خودشناسی آگاهی بخش است و هم بر تغییر محیط اطراف و شرایط بیرونی تأکید دارد. این کتاب با عنوان خرده عادت‌ها هم ترجمه شده است.

کار عمیق

در میان تعداد بالای نرم افزارهای کامپیوتری و شبکه‌های مجازی، تمرکز ذهن به راحتی از دست می‌رود. ذهن سردرگم می‌شود و منفعل می‌ماند. انجام تمام کارها به سمت یک فعالیت سطحی با تولیداتی متوسط پیش می‌رود. «کال نیوپورت» در کتاب «کار عمیق» به لزوم توجه به تمرکز ذهن و انجام کار عمیق پرداخته است. او تأکید می‌کند تمام فعالیت‌های روزمره در آشوب جهان امروز دچار اختلال شده است و اگر برای انجام فعالیت‌های جدی‌مان به تمرکز ذهن اهمیت ندهیم و تمرکز خود را افزایش ندهیم، در سطحی متوسط باقی خواهیم ماند و با توجه به گردش اطلاعات در شرایط کنونی جهان، هر رقیبی می‌تواند جایگزین ما در حوزه‌های اقتصادی یا خلاقیت شود.

نکته‌ی مهم راجع به «کار عمیق» این است که در آن نیوپورت بهدورازتکرارهایهمیشگیراجعبهمشکلاتفضایمجازیواینترنت،بهصورتجدی‌تریبهاهمیتتمرکزمی‌پردازد. اینکتاباززمانانتشاردرلیستپرفروش‌هاینیویورکتایمز،والاستریتژورنالوآمازونقرارگرفتهاست. این کتاب را علی بندری در پادکست فارسی بی‌پلاس معرفی کرده است.


انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: طاقچه معرفی کتاب های مفید کتاب های مفید کار عمیق عادت ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • مطالبه رهبر انقلاب از نشر کودک و نوجوان نیازمند شتاب بیشتر است / امروز دیگر خریدن کتاب ترسناک نیست
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • خواص آب هویج بستنی
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • چرا خواندن کتاب های روان شناسی به زندگی شخصی ما کمک می کنند
  • این سه کتاب را بخوانید و خودتان را بیشتر دوست داشته باشید