Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد ۴ خط جدید مترو در تهران و رسیدن قطار اکسپرس به هشتگرد و پرند
رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور ازتصویب طرح جامع ریلی شهر تهران با هدف خدمت رسانی هرچه بیشتر به شهروندان تهرانی در صدوپنجاهمین جلسه این شورا در روز گذشته -۳۰ بهمن- خبر داد .

به گزارش ایسنا، مهدی جمالی نژاد در این باره اطهار کرد: مطالعات به روزرسانی طرح جامع ریلی تهران از سال ۱۳۹۵ با هدف افزایش سهم حمل و نقل همگانی و یکپارچگی و کارآیی شبکه‌ای سیستم ریلی، مدیریت تقاضا، تامین دسترسی مناسب ریلی با استفاده از امکانات و ارتقاء زیرساخت‌های موجود در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا علاوه بر بهینه‌سازی شبکه ریلی موجود، خطوط دیگری از جمله ۴ خط مترو درون شهری (خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱) و همراه با توسعه و ارتقای خطوط حومه‌ای و ایجاد دو خط اکسپرس (A و B) پیشنهاد گردید.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به بهینه‌سازی ۷ خط موجود مترو تهران در این طرح گفت: مقرر شد شهرداری تهران به عنوان اولویت اول و در کوتاه‌مدت به منظور دستیابی به سرفاصله زمانی و ظرفیت مقرر در مصوبه خطوط مذکور، اقداماتی را به منظور افزایش دوبرابری جابه جائی مسافر در وضع موجود را عملیاتی نماید.

جمالی نژاد، تکمیل کلیه اجزای خطوط هفتگانه متروی تهران از قبیل ایستگاه‌ها، پارکینگ، پایانه، پست برق، مرکز فرمان، تونل‌های ارتباطی، ایستگاه‌های تبادلی و سامانه‌های تجهیزاتی جهت دستیابی به اهداف طرح جامع ریلی تهران و تامین ناوگان مورد نیاز و کارآمد به همراه تکمیل تسهیلات دسترسی به ایستگاه‌ها را از جمله این اقدامات برشمرد.

رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به برنامه طراحی و احداث خطوط جدید متروی درونشهری با توجه به افق زمانی سال ۱۴۲۰ افزود: در مطالعات انجام شده برای شهر تهران ۴ خط متروی درونشهری در نظر گرفته شده است که خط ۸ مترو از مسعودیه تا سرسبز به طول تقریبی ۳۷ کیلومتر می باشد.

وی افزود: خط ۹ مترو از دولت ‌آباد تا چیتگر به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر و خط ۱۰ مترو از حکیمیه تا وردآورد به طول تقریبی ۴۱ کیلومتر و خط ۱۱ مترو از چیتگر تا سه راه تقی‌آباد به طول تقریبی ۲۸ کیلومتر خواهد بود.

جمالی نژاد ضمن تاکید بر لزوم ارتقاء و احداث خطوط حومه‌ای با توجه به ضرورت یکپارچگی عملکرد شبکه ریلی تهران، مراکز و سکونت‌گاه‌های اطراف آن، افزود: تا افق ۱۴۲۰، ۴ خط حومه ای توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی با هماهنگی شهرداری تهران احداث خواهد شد که مسیر اول در حریم راه‌آهن تهران – تبریز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا هشتگرد با انشعاب شهر قدس تا مارلیک خواهد بود.

وی در ادامه از اجرای مسیر دوم در حریم راه‌آهن تهران – اهواز از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پرند با انشعاب رباط کریم تا فرودگاه امام خمینی و مسیر سوم در حریم راه‌آهن تهران – مشهد از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تهران تا پیشوا با انشعاب ایستگاه بهرام تا پاکدشت و مسیر چهارم از ترمینال شرق جدید تا رودهن خبر داد.

رئیس شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین از احداث خطوط اکسپرس از طریق اتصال خطوط حومه‌ای توسط شهرداری تهران بعد از ارتقای آن خطوط خبر داد.

براساس گزارش روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، وی در این زمینه توصیح داد: خط اکسپرس A حد فاصل هشتگرد تا ورامین با اتصال ایستگاه صادقیه به ایستگاه میدان راه‌آهن جهت ارتباط خط حومه ای تهران - کرج به خط حومه‌ای تهران – پیشوا و خط اکسپرس B حد فاصل پرند تا پردیس با اتصال ایستگاه آزادگان به ایستگاه ترمینال شرق جدید جهت ارتباط خط حومه‌ای تهران - پرند به خط حومه‌ای تهران – رودهن نیز در این جلسه به تصویب اعضاء شورایعالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور رسید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب مترو خط جدید مترو تهران قطار اکسپرس قیام مردم تبریز کرونا در ایران انتخابات افغانستان سپندارمذگان آزادراه تهران شمال رامین پرچمی انتخابات مجلس یازدهم شورای ائتلاف نیروهای انقلاب هماهنگی ترافیک شهرهای کشور خط حومه ای تهران شهرداری تهران راه آهن تهران طول تقریبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد

معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن با اشاره به عدم هماهنگی با راه‌آهن در بارگیری قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه، گفت: اقدامات لازم برای اعزام آزمایشی این قطار با مساعدت راه‌آ‌هن انجام شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی جعفری، معاون بهره‌برداری و بازرگانی راه‌آهن در خصوص اخبار منتشر شده پیرامون اعزام قطار ترانزیتی از مبدأ افغانستان به ترکیه اظهار کرد: پیرو بازدید انجام شده سال گذشته توسط تیم عالی فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران شامل معاون فنی و زیربنایی و مدیران کل حوزه‌های مختلف سیر و حرکت، ایمنی و فنی و زیربنایی، از محور ریلی افغانستان حد فاصل "شمتیغ" تا "روزنک" و مذاکرات به عمل آمده در جلسه برگزار شده در وزارت راه و شهرسازی با حضور سفیر  ایران در افغانستان، بر لزوم رفع نواقص و مشکلات ایجاد شده برای خط جهت حمل محمولات تجاری تأکید و مقرر شد انجام اصلاحات فنی و رفع نواقص و کاستی‌های موجود حدفاصل مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک، با هدف ارتقای سطح ایمنی مورد نیاز از وضعیت عملیاتی به شرایط استاندارد فنی، به منظور امکان سیر قطارهای تجاری صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در این راستا مقرر شد کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان که از سوی سفیر ایران در این کشور معرفی شده نسبت به انجام اصلاحات مورد نیاز و بهره‌برداری محور مذکور با نظارت عالیه وزارت راه و شهرسازی (راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران) اقدام کند. در این راستا طی یک سال گذشته با مساعدت راه آهن 16 قطار عملیات جهت تسهیل انتقال ادوات ریلی به منظور تسریع عملیات اجرایی احداث قطعه چهارم محور ریلی خواف-هرات صورت پذیرفته است.

توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران تکذیب شد

وی افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته کنسرسیوم فوق‌الذکر متعهد شده به سرعت نواقص را رفع کرده و پس از ارتقای خط مبتنی بر استانداردهای ریلی، به راه‌آهن منعکس شد تا پس از بازدید از اقدامات انجام شده، امکان سیر ایمن قطار به تایید کارشناسان فنی برسد.

معاون بازرگانی و بهره برداری راه‌آهن بیان کرد: علیرغم دستور مساعدت حداکثری از سوی مدیرعامل و پشتیبانی راه آهن  جهت ارسال ادوات ریلی و پیگیری‌های مکرر از سوی راه‌آهن با عبور هر قطار عملیات، کنسرسیوم مذکور در روزهای اخیر از حسن نیت راه آهن سوء استفاده کرده و بدون هیچگونه هماهنگی و اخذ تأییدیه از راه آهن ج.ا.ا، نسبت به بارگیری واگن‌ها و اعلام آن در رسانه‌ها جهت حمل محمولات تجاری ترانزیتی اقدام کرد که مورد پذیرش نبوده و به‌منزله نقض مقررات ریلی بین المللی و توافقات قبلی است.

جعفری با اشاره به لزوم حفظ جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مناسبات بین‌المللی گفت: باوجود عدم هماهنگی صورت‌گرفته، با توجه به رویکرد توسعه‌ای راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در حوزه کریدورهای بین‌المللی ریلی، اقدامات لازم جهت اعزام آزمایشی قطار مذکور انجام گرفته و راه اندازی رسمی مسیر تجاری مذکور پس از رفع نواقص و تأیید متخصصان فنی ریلی با هماهنگی راه‌آهن‌های دو کشور انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گذرگاه های غیر مجاز ریلی راه آهن جنوب جمع آوری شد + عکس
  • چرا سفر با قطار؟ ۵ دلیل برای انتخاب این نوع سفر
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • مقدمات اعزام قطار ترانزیتی افغانستان به ترکیه انجام شد