Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:29:27 GMT

شعارهای انگیزشی غایب اصلی پوسترهای انتخاباتی 

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۳۹۷

شعارهای انگیزشی غایب اصلی پوسترهای انتخاباتی 

گویا شعارهای معمول گذشته بازارش را هم در بین نامزدها و هم در میان مردم از دست داده‌است اما از کنار نقش انگیزشی پوسترهای حرفه‌ای به عنوان یک رسانه ماندگار هم نمی‌توان به سادگی گذشت. 
«محمدمهدی رادمند» در کتاب «چگونه در رقابت انتخاباتی پیروز شویم؟» در ارتباط با اهمیت انگیزش در ستادهای انتخاباتی تاکید می‌کند که هدف آنی هر نامزدی انگیزش و جذب آرای مردمی است و در این خصوص باید به دانش رفتار سازمانی و روانشناسی مدیریت توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
در بخش دیگری از این کتاب نیز تاکید شده است که «موضوعات و شعارهای تبلیغاتی باید مرتبط با منافع مردم حوزه انتخابیه باشد و شناخت موضوعات مورد علاقه مردم و دخیل در منافع آنان از هنرهای خاص ستادهای تبلیغاتی به شمار می‌رود».
بر این اساس، یکی از فرضیه‌های پرهیز از شعارنویسی در پوستر نامزدهای ارومیه می‌تواند نبود شناخت کافی و کار کارشناسی نامزدها در خصوص خواست و توقعات مردم باشد.
برخی دیگر معتقدند که بالا رفتن سواد رسانه‌ای مردم از طریق گسترش فضای مجازی از دلایل مهم برای نبود شعار تبلیغاتی در پوسترهای انتخاباتی حوزه ارومیه است؛ در مقابل عده‌ای نیز تاکید دارند که همچنان هنر طراحی پوستر و خلق شعار انگیزشی در افکار عمومی کاربرد دارد اما بسیاری از نامزدها از آن غافل هستند و به تصویر چهره خود اکتفا می‌کنند. 
«صلاح عزیزیان» فعال رسانه در این باره می‌گوید: فضای تبلیغاتی به مانند سال‌های گذشته نیست و روش‌های تبلیغات سنتی جای خود را به تبلیغ در شبکه‌های مجازی داده‌است.
نبود شعار در پوسترهای تبلیغاتی به صورت گسترده را همچنین می‌توان در نخ‌نما شدن شعارهای خارج از حدود اختیارات نمایندگان مجلس و نیز در محقق نشدن برخی شعارهای معقول به جهت ناکارآمدی نمایندگان پیشین جستجو کرد.
مثال بارز این قضیه اذعان یکی از نمایندگان فعلی مجلس به رای ندادن مردم به شعار است و می‌گوید: مردم در زمان حاضر فرق بین شعار و عمل را درک می‌کنند.
«شهریار ادیب» کارشناس رسانه نیز با اشاره به شعارهای خارج از وظایف نمایندگی توسط برخی از کاندیداها می‌گوید: تحقق نیافتن بسیاری از شعارهای انتخاباتی در طول دوران گذشته موجب بدبینی مردم نسبت به شعارهای انتخاباتی شده‌است. 
آنچه مسلم است، بیشتر نامزدهای مجلس یازدهم در ارومیه از شعارهای معمول گذشته فاصله گرفته‌اند تا هم از گزند شعارستیزی رای‌دهندگان آگاه در امان باشند و هم خود را در ظاهر هم که شده عمل‌گرا نشان دهند اما در حقیقت از کنار یک ظرفیت تبلیغاتی موثر به سادگی عبور کرده‌اند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری گام پنجم انتخابات مجلس، تبلیغات نامزدها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی تبلیغات انتخاباتی مجلس شورای اسلامی آذربایجان غربی تبلیغات انتخاباتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم  انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله نخست انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهادهای امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره  پرونده های تخلفات انتخاباتی  نیز گفت:  یکسری پرونده ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت:  در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده  است و نتیجه اش این بود که برای نخستین بار  در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقان در روزهای عید کلاً منتفی شد و سخت گیری ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقان  پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • خوش چهره: در جمع روحانیون برجسته سخنرانی می کردم، سوال شان این بود که مگر مملکت ما کمونیستی است که اینقدر بر اقتصاد تکیه می شود؟!
  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • نهایت تاثیر گذاری را در اجرای شعار سال خواهیم داشت
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • فیلم/ قرعه‌کشی زمان پخش برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم مجلس