Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:57:11 GMT

بلوغ سیاسی و حق انتخاب آینده سازان

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۳۹۸

بلوغ سیاسی و حق انتخاب آینده سازان

رای اولی ها در این  ضمن نمایش مسوولیت پذیری خود همصدا با سایر اقشارمردم قدرشناس ایران اسلامی به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و در پای صندوق های رای حاضر میشوند.

این روزها شاهد اشتیاق مشارکت رای اولی ها در سرنوشت سیاسی کشور هستیم که این رخ داد نشان از بلوغ سیاسی آنان و مهم بودن سرنوشت کشور دارد.

هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم ، همه اقشار به ویژه رای اولی برای حضور در پای صندوق های اخذ رای لحظه شماری می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور و مشارکت دانش آموزان در انتخابات یک تکلیف سیاسی است که باید به آن توجه داشت.

دانش آموزان در انتخابات پیش روباید از قومیت‌گرایی به شدت پرهیز کنند چرا که اگر خواهان پیشرفت و توسعه در جامعه هستیم باید با در نظر گرفتن عملکرد نامزدها فرد اصلح را انتخاب کرد.

 قانون و عدالت باید ملاک افراد در انتخاب فرد اصلح باشد و باید توجه داشت اگر در انتخابات شرکت نکنیم در واقع دشمن را دررسیدن به اهداف شوم یاری کردیم .

 حضور در انتخابات پایه های نظام را مستحکم تر  می‌کند چرا که این حضورحماسی مایوس شدن دشمن و امیدواری دوستداران نظام را به دنبال دارد. رای اولی ها نیز با حضور پرشور خود درپای صندوق‌های رای، برگ زرینی درتاریخ حماسی ایران در ۲ اسفند ۹۸ رقم می زنند.

رای اولی ها برای اولین بار در صحنه انتخابات حاضرمی شوند تا بگویند سرنوشت کشوربرایشان بسیارمهم است.

رای اولی ها چه می گویند

پارسا پیام فر دانش آموز رای اولی کرجی از اینکه پا به عرصه سرنوشت کشور گذاشته بسیار خوشحال و مسرور است و آن را نشانه بلوغ فکری و جسمی خود می داند.

وی  صحبت هایش را با این شوخی آغاز می کند من و دیگر دوستانم بزرگ شده ایم و باید بزرگان برایمان آستین بالا زده و مراسم خواستگاری برگزار کنند.

این دانش آموز می گوید: انتخابات گام اول تعهد اجتماعی و سیاسی است و امیدواریم کسانی که انتخاب می شوند مسیر حرکت آینده سازان را هموار کنند و موانع را بر سر راه جوانان بردارند تا کشور با حضور قشر جوان به بالندگی برسد.

محمدرضا  صباحی مقدم دانش آموز دیگر خنده کنان از حضورش در انتخابات به عنوان یک روز تاریخی  نام  می برد و می گوید: ما رای می دهیم ، گزینه ها را هم مشخص کرده ایم ، به آنان گفتیم که اگر رای آوردید ، کاری نکنید که اولین انتخاب ما را خراب کنید.

وی ادامه داد: شرط نخست نمایندگی داشتن تعهد ، صداقت ، پاکدامنی ، دوری از اشراف گری و  داشتن اطلاعات کافی در خصوص قوانین و مقررات است ، اگر فردی  این شاخصه ها را نداشته باشد ، بهتر است به رقابت  انتخاباتی  ورود نکند.

این  رای اولی گفت : چند روزی است که در ستادهای انتخاباتی سخت سرگرم تبلیغ برای یک نامزد انتخاباتی است و به گرمی تنور انتخابات کمک کرده یا به قول خودش بر تنور دمیده است.

رای اولی ها همچون سایر جوانان مطالباتی دارند ، از جمله تامین شغل آینده ، آسانی ادامه تحصیل ، فراهم شدن مهارت ، پرداخت تسهیلات مناسب به جوانان، بستر سازی برای شکوفایی استعدادها ، حمایت از مخترعان و مبتکران و ... 

۸۵ هزاررای اولی درالبرز

مدیرکل آموزش و پرورش البرزگفت: ۸۵ هزار و ۲۷۷ دانش آموز این استان به عنوان رای اولی در ۲ اسفند ۹۸ پای صندوق های اخذ رای می روند.

سالار قاسمی اظهارداشت: این دانش آموزان دوم اسفند ماه در شعبه های اخذ رای حاضرمی شوند تا درفرآیند سرنوشت سیاسی جامعه ایفای نقش کنند. با شروع تبلیغات رسمی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، شورو نشاط خاصی دربین دانش آموزان این استان دیده شد. درشرایط کنونی که دشمنان به دنبال کم رنگ کردن مشارکت مردم درانتخابات هستند لازم است نسل نو همگام با سایر اقشارمردمی با حضوری پرشورخط قرمز روی اهداف ضد اسلامی و انقلابی دشمنان بکشند.

وی تصریح کرد: به منظورآگاهی بخشی به دانش آموزان رای اولی استان دریازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست های روشنگری با عنوان فصل حضورو انتخاب آگاهانه برگزارشد.

قاسمی گفت: شرکت درانتخابات یک وظیفه ملی است زیرا همه ما باید با مشارکت درعرصه های ملی وانقلابی نسبت به امام و شهدا ادای دین کنیم و به سرنوشت کشوراهمیت دهیم.

مدیرکل آموزش وپرورش البرزعنوان کرد: با حضور حداکثری و حماسی مردم شاهد یک انتخابات پرشوردر سطح این استان خواهیم بود.

بلوغ سیاسی

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز  با تبریک رسیدن دانش آموزان به بلوغ سیاسی وداشتن حق انتخاب درسرنوشت خود و کشورگفت: شرکت درانتخابات مصداق این آیه قرآن کریم است که خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود آن قوم بخواهد و این یعنی اینکه مردم با حضوردرانتخابات، درسرنوشت خود و نظام سهیم باشند.

فرشته فهمیده اظهارداشت: دانش‌آموزان رای اولی باید آگاهانه درانتخابات شرکت کنند وبه فرد اصلح رای دهند.

 مردم با حضور پرشورخود درانتخابات به دنیا ثابت می‌کنند که درتعیین سرنوشت خود نقش بسزایی دارند و نماینده مجلس خود را خودشان تعیین می‌کنند. با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور حداکثری درانتخابات وانتخابات قوی، همه باید لبیک بگوییم ودر پای صندوق های رای حاضر شویم.

وی اضافه کرد: مردم با حضور گسترده و پرشور خود در انتخابات سبب افزایش اقتدار و مشروعیت نظام در دنیا خواهند شد.

فهمیده با اشاره به اینکه قدرت تامل و انتخاب شاید تنها ویژگی و یا به عبارتی وجه تمایز انسان با دیگر مخلوقات است،عنوان کرد: قدرتی که از سال های نخست زندگی انسان در زندگی روزمره او نقشی اساسی دارد و در طول عمر نیز در اشکال مختلف از جمله در رخدادهایی مانند انتخابات بروزو ظهور پیدا می‌کند.

وی یادآورشد: قدرت انتخاب با افزایش سن، شرایط زندگی و تحصیلات شکل تازه ای به خود می گیرد که انتخاب برای رشته تحصیلی، شغل وازدواج از مهم ترین آنهاست، اما انتخاب اشتباه دراین بین می تواند به تباهی انسان ها ختم شود و آثار جبران ناپذیری با خود به همراه داشته باشد.

فهمیده عنوان کرد: همین مسئله موجب شده تا مردم کشور در این سالها با نگاه ویژه خود به مسئله "انتخاب" افراد اصلح و استفاده از قدرت تعقل و تامل در تعیین سرنوشت کشور سهیم باشند.

 افراد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران با رسیدن به سن ۱۸ سال تمام برای نخستین بار می توانند پای صندوق های رای حاضر شوند و در تعیین سرنوشت کشور سهیم شوند لذا باید آگاهانه انتخاب کرد.

نخستین گام سیاسی

رییس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان البرز نیزگفت: مشارکت در انتخابات و رای اولی ها نخستین نشانه رسیدن به بلوغ سیاسی و اجتماعی بوده که باید به عنوان نخستین گام محکم و اثرگذار برداشته شود.

مجتبی فریدونی اظهارداشت: مهم ترین سرمایه در جهان امروز سرمایه اجتماعی است وجوانان به عنوان مهم ترین داشته ما باید در معرض توجه قرار گیرند که انتخابات می تواند ما را در تحقق این مهم کمک کند.

وی تصریح کرد: جوانان آینده سازان کشورهستند و نیاز است تا با آموزش های مرتبط و مناسب زمینه های حضور آنان در عرصه های مهم اجتماعی فراهم شود. مشارکت رای اولی ها برای نخستین انتخاب از حمایت خانواده، رسانه و محیط های آموزشی برخوردار باشند تا بتوانند دست به انتخاب درستی بزنند.

فریدونی با اشاره به اینکه حضوردانش آموزان درانتخابات اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشان می دهد،یادآورشد: با شرکت مردم به ویژه دانش آموزان درانتخابات مشروعیت نظام مقدس جمهوری اسلامی باردیگر تایید شده ومردم از حق سیاسی خود برای تعیین سرنوشت اجتماعی شان استفاده می کنند.

وی در ادامه به آزاد بودن حق انتخاب در نظام جمهوری اسلامی پرداخت وخاطرنشان کرد: اجباری نبودن انتخابات و اختیاری بودن حضور مردم یکی از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی است که مردم می توانند براساس حقوق شهروندی درانتخابات شرکت و سرنوشت سیاسی کشور را تعیین کنند.

حماسه ماندگار

مسوول بسیج دانش آموزی استان البرزگفت: دانش آموزان با درک شرایط مهم می توانند با حضور خود حماسه ماندگاری را ثبت کنند.

سید جلیل موسوی افزود: مشارکت حداکثری همه قشرهای مردم از جمله دانش آموزان امید به آینده را در جامعه تزریق می کند زیرا دانش آموزان سرمایه و آینده سازان این نظام محسوب می شوند.

وی بیان داشت: حضور آزادانه مردم در انتخابات از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی به برگزاری انتخابات مختلف در طول سال های بعداز پیروزی انقلاب اسلامی درایران اشاره کرد ویادآورشد: انتخابات متعدد نشان از نهادینه شدن آن درکشور بود  در حالی که در برخی کشورها، از دموکراسی خبری نیست.

مسوول بسیج دانش آموزی استان البرزادامه داد: حضور آگاهانه رای اولی‌ها پای صندوق‌های رای علاوه بر حفظ و گسترش سرمایه اجتماعی و مردمی نظام و نوسازی سازمان رای، ایجاد و تقویت نگاه جوان نوگرا به حکمرانی و انتخاب عامل مهمی برای یاس و نومیدی و به هم زدن نقشه های مخالفان و بدخواهان خارج از مرزها است.

موسوی عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی با شاکله اسلامیت و جمهوریت توانسته در چهاردهه اخیر الگوی حکومتداری دینی را به بهترین شکل ارایه دهد و تداوم این راه و بهبود مناسبت‌های سیاسی و اجتماعی آن نیازمند تداوم شورو شعور سیاسی است و نسل جوان باید برای این مهم آماده شوند.

وی تصریح کرد: رای اولی‌ها درابتدای راهی حساس و مهم قرار دارند و باید با ممارست و تیزهوشی به سطح قابل قبول از درک سیاسی و اجتماعی برسند و با حضوردربزنگاه انتخابات نقش سیاسی خود را در جامعه ادا کنند.

انتخابات تجلی رشد و آگاهی

مدیرآموزش و پرورش ناحیه سه کرج گفت: یکی ازویژگی‌های بارز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بینش سیاسی و تربیت سیاسی جامعه است.

ابراهیم فلاح نژاد افزود: انتخابات یکی از بارزترین و شاخص ترین موضوعاتی است که شخص سرنوشت خود را تعیین می کند که رای اولی ها در انتخابات ۲ اسفند حس غرورآفرین آن را تجربه می کنند.

وی بیان داشت: گاهی انتخاب سرنوشت یک فرد را تغییر می‌دهند و گاهی سرنوشت یک جامعه را، در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از آن انتخاباتی است که سرنوشت جامعه را تغییر خواهد داد.

وی یادآورشد: رای اولی ها همگام با سایر اقشار مردم در پای صندوق های رای حاضر می شوند که به دشمنان اعلام کنند در صحنه سیاسی کشور هم حاضر هستند و غیبت نمی کنند چون عدم حضورشان خوشحالی دشمن را به همراه دارد.

فلاح نژاد ادامه داد: رای اولی ها در انتخابات ۲ اسفند حضور پیدا می کنند تا به بدخواهان اسلام و انقلاب اعلام کنند که راه شهدای گرانقدری چون سردار حاج قاسم سلیمانی تداوم دارد.

وی اضافه کرد: ما رای می دهیم تا دراولین سال از بیانیه گام دوم انقلاب گامی بلند و محکم برای تثبیت انقلابمان برداشته شود.

تجلی حضور رای اولی ها

مدیرآموزش و پرورش ناحیه یک کرج دراین زمینه اظهارداشت: درآستانه دوم اسفند و حضورشکوهمند ملت سرفراز ایران، دانش آموزان رای اولی آماده می شوند تا تجلی حضور خود را به نمایش بگذارند.

فرزاد شعبانی خاطرنشان کرد: رای اولی ها در نخستین تجربه خود در تعیین سرنوشت ملی و انتخاب نمایندگان برگزیده شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان رای اولی به فراخوان جهاد سیاسی اجتماعی رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک می گویند، اضافه کرد: دانش آموزان با هم گام شدن با سایررای دهنده گان برگ زرین دیگری را در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران رقم می زنند.

تمرین دموکراسی

استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش البرز گفت: حضور رای اولی ها درانتخابات تمرین دموکراسی است.

عزیزاله شهبازی اظهارداشت: تمرین دموکراسی وانتخابات در دوران مدرسه توسط دانش آموزان انجام‌ می شود تا آنان بتوانند درانتخابات اصلی نمایندگان شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه حضوردریک عرصه سیاسی واجتماعی وظیفه هرفرد است، خاطرنشان کرد: اگردانش آموزان در انتخابات مشارکت خوبی داشته باشند می‌توانند درعرصه‌های ملی و بین‌المللی تأثیرگذارواقع شوند.

وی تصریح کرد: جمعیت گسترده در پای صندوق‌های رای می‌تواند درنقش‌آفرینی مؤثر باشد و همچنین از لحاظ آموزه‌های دینی تصمیم‌گیری آحاد مردم مؤثرتراست چراکه موجب بهترین انتخاب می‌شود.

شهبازی یادآورشد: حضورحداکثری مردم ایران درانتخابات موجب شده که دشمنان بدانند مردم ایران خود برای سرنوشت کشورشان تصمیم‌گیری می‌کنند و نیازی به دخالت کشورهای دیگر ندارند.

وی عنوان کرد: حضورمیلیونی مردم در تشییع پیکیر شهید سلیمانی هم نشان از اتحاد و همبستگی مردم بود که موجب سکوت آمریکا در این راستا شد.

وی با بیان اینکه انتخابات نشاط سیاسی واجتماعی در جامعه ایجاد می کند وبهار سیاسی کشوراست، اضافه کرد: دانش آموزان رای اولی استان البرز در انتخابات ۲ اسفند شرکت می کنند تا از نمره مشارکت سیاسی بیست بگیرند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش‌آموزان پروندهٔ خبری انتخابات مجلس در البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزان البرز انتخابات مجلس شورای اسلامی دانش آموزان انتخابات مجلس شورای اسلامی پای صندوق های رای حاضر دانش آموزان رای اولی پای صندوق های رای دانش آموزان رای اولی ها جمهوری اسلامی آموزش و پرورش اسلامی ایران تعیین سرنوشت پرورش البرز استان البرز سرنوشت کشور آینده سازان سرنوشت خود سیاسی کشور بلوغ سیاسی دانش آموز ۲ اسفند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد

سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات به میزبانی شریان برگزار شد.

در این جلسه که حدود ۶۰ نفر از وکلای مردم حضور داشتند، درباره اولویت‌های مجلس آتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

تشکیل فراکسیونی قدرتمند با سازوکاری متفاوت از مجالس گذشته، تغییر و تحول در حکمرانی مجلس، اصلاح آئین‌نامه در راستای بازگشت قدرت به نمایندگان و صحن، انتخاب هیات رئیسه و کمیسیون‌ها براساس برنامه و تخصص و حرکت به سمت مجلس کارآمد از مهمترین نکاتی بود که در سخنان منتخبان بیشترین اشتراک را داشت.

یادآور می‌شود مرحله دوم انتخابات مجلس روز جمعه ۲۱ اردیبهشت سال جاری در تهران و ۱۵ حوزه انتخابیه دیگر برگزار خواهد شد و با انتخاب ۴۵ منتخب دیگر، شرایط برای آغاز به‌کار مجلس دوازدهم در روز ۷ خردادماه فراهم می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • سومین جلسه منتخبان مجلس دوازدهم به میزبانی شریان برگزار شد
  • شکست نماینده اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • صعود آینده‌سازان نجف‌آباد به لیگ دسته یک هندبال کشور
  • باشگاه دانش آموزی خبرنگار پلیس، پیشگام در حوزه‌های انتظامی و انضباط اجتماعی است
  • باشگاه خبرنگاران دانش آموزی پلیس افتتاح شد
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • برگزاری مراسم روز زمین پاک در ارومیه همزمان با روز جهانی زمین پاک
  • فناوری با بلوغ پایین در پارک‌های علم و فناوری رها شده اند 
  • نشست شورای سیاستگذاری جبهه ایران قوی با نامزدهای دور دوم انتخابات
  • حضور پُر شور در دور دوم انتخابات سبب تشکیل «مجلس کارآمد» می‌شود