Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:52:28 GMT

رشد ۱۰ درصدی ارزش معاملات بورس در مازندران

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۴۰۱

رشد ۱۰ درصدی ارزش معاملات بورس در مازندران

فعالان بازار سرمایه هفته گذشته ۸۵۰ میلیارد و ۴۶ میلیون ریال سهام در بورس منطقه ای مازندران معامله کردند ، اما این هفته ارزش معاملات خود را به ۹۲۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریال رساندند تا رشد ۱۰ درصدی را رقم بزنند.

همچنین طی هفته‌ای که گذشت ، معاملات تعداد سهام نیز در بورس منطقه‌ای مازندران رشد ۱۰ درصدی داشت و به ۱۶۶ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۲ سهم رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف هفته گذشته، خرید و فروش سهام در هفته جاری در حالت توازن قرار داشت و به همین خاطر سهامداران ۴۶۴ میلیارد ریال سهام خریداری و ۴۶۱ میلیارد ریال سهام نیز فروختند.

خودروسازان برای دومین هفته متوالی با نمایندگی سهام شرکت سایپا بیشترین ارزش معاملاتی بورس مازندران را به خود اختصاص دادند.

بر این مبنا به ترتیب سهام شرکت های سایپا ، بانک تجارت، ارتباطات سیار (همراه اول)، ایران خودرو و سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در صدرجدول پر فروش های بورس منطقه ای مازندران قرار گرفتند.

شاخص قیمت سهام این هفته نیز به رکورد شکنی خود ادامه داد و با افزایش ۱۹ هزار  و ۶۷۶ واحدی به عدد ۴۷۸ هزار و ۷۵۵ واحد رسید.

برچسب‌ها مازندران سرمایه گذاری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران سرمایه گذاری بازار بورس مازندران سرمایه گذاری بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام ایمیدرو، گواهی سپرده شمش طلا روش نوین جذب نقدینگی و منابع مالی برای حوزه تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی است که توسط ایمیدرو ابداع و با همکاری بورس کالا و بانک ملت (به عنوان خزانه دار)، از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

در سال ۱۴۰۲ افزون بر ۴۲ میلیون و ۱۰۴ هزار گواهی سپرده شمش طلا به ارزش بیش از ۱۴۷ هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال معامله شد که برابر با چهار هزار و ۲۱۰ کیلوگرم شمش فلز زرد رنگ بوده است.

این گزارش حاکی است که کل شمش عرضه شده ایمیدرو (مربوط به واحدهای طلای موته و زرشوران) یک‌هزار و ۸۲۵ کیلوگرم بوده در حالی که «معاملات انجام شده» بر روی اوراق گواهی سپرده، با رشد بیش از ۲ برابری به چهار هزار و ۲۱۰ کیلوگرم رسیده است.

کد خبر 6085157 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس ۵ اردیبهشت؛ رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳/ افت بازار سهام، سیگنال فرصت خرید است؟
  • گزارش روزانه بورس ۴ اردیبهشت؛اصلاح بیش‌از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی بورس در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا ایمیدرو؛ ۱۴۷ هزار میلیارد ریال
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار