Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - هیفاء پردل: با گذشت ۴۱ سال از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران که نظامی کاملاً مبتنی بر دموکراسی و مردم‌سالاری است تاکنون ۳۷ دوره انتخابات مختلف برگزار شده که هر کدام از آنها به مختصات زمان خود از اهمیت و حساسیت بسیاری روبرو بوده است.

بعد از برگزاری جشن ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی و حضور حماسه آفرین مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اکنون چشم‌ها به حماسه دیگری دوخته شده است و آن هم حضور شورآفرین و مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان دوره پنجمین دوره از مجلس خبرگان رهبری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روزی است که مرحله تبلیغات کاندیداهای انتخابات شروع شده و تبلیغات کاندیداها شور و حال دیگری را به قم داده است؛ ستاد انتخابات استان با انسجام و برنامه‌ریزی دقیقی بر روند برگزاری مطلوب انتخابات اشراف کاملی دارد و بین هیئت‌های مختلف نظارت، بازرسی و اجرایی هم هماهنگی مطلوبی دیده می‌شود تا انتخاباتی با امنیت کامل و در سلامت مطلوب و بی‌طرفانه‌ای در شهر مقدس قم برگزار شود.

یکی از هیئت‌هایی که باید بر روند اجرای انتخابات دوم اسفندماه نظارت دقیقی داشته باشد هیئت بازرسی بر انتخابات است که مهم‌ترین وظیفه این هیئت حصول اطمینان از اجرای قانون و صیانت از آرای مردم است.

بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات مجلس و ماده ۷۶ آئین‌نامه اجرایی قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، وزارت کشور مأمور اجرای قانون انتخابات بوده و برای حصول اطمینان از نحوه اجرای آن می‌تواند بازرسانی را به شعبات رأی‌گیری اعزام کند.

این نکته دارای اهمیت است که برگزاری انتخابات باید بی‌طرفانه باشد و اصل امانت داری رعایت شود، زیرا آرای مردم حق الناس بوده و باید از آن حفاظت شود لذا بر همین اساس هم بازرسان با شاخص‌های سخت‌گیرانه انتخاب که داشتن دانش انتخاباتی و امانت‌داری مهم‌ترین اصل است.

۲۰ هزار نفر انتخابات قم را برگزار می‌کنند

رئیس هیئت بازرسی بر انتخابات قم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در هیئت بازرسی پیشگیری مؤثر و منطقی از وقوع هرگونه تخلف است لذا بر همین اساس اقدام‌هایی در این خصوص تعریف شده که یکی از آن‌ها حضور یک بازرس از زمان آغاز رأی‌گیری تا شمارش آرا و تنظیم صورت جلسه در هر شعبه رأی گیری است.

محسن بهشتی بیان کرد: بر اساس ماده ۲۵ قانون انتخابات وزارت کشور مسئول اجرای انتخابات است و باید افرادی را به عنوان بازرس انتخاب کند که بی‌طرف و بر روند اجرای انتخابات کنترل و نظارت داشته باشند؛ هیئت بازرسی استان هم از نخستین لحظه‌ای که کاندیداها روند ثبت نام خود را آغاز کردند شروع به فعالیت کرده و تا بعد از انتخابات و شمارش آرا فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

افرادی باید به عنوان بازرس انتخاب شوند که بی‌طرف و بر روند اجرای انتخابات کنترل و نظارت داشته باشند

وی افزود: برای استان قم ۶۶۹ شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده است لذا ۶۶۹ بازرس هم بر روند اجرای انتخابات در شعب مختلف اخذ رأی نظارت دارند و هرگونه تخلفات احتمالی را رصد می‌کنند؛ بازرسان بر روند دقیق انتخابات و صیانت از آرای مردم به طور بی‌طرفانه فعالیت خواهند کرد.

معاون استاندار قم افزود: از این ۶۶۹ بازرس ۵۷۱ بازرس در شهر قم و ۹۸ بازرس هم در بخش‌های مختلف و دیگر شهرستان‌های استان نظارت و بازرسی دارند؛ هم‌چنین ۲۰ هزار نفر از عوامل اجرایی و پشتیبانی هم بر برگزاری انتخابات در استان نظارت دارند تا انتخاباتی سالم و امنیت کامل در استان قم داشته باشیم.

رصد هرگونه تخلف توسط بازرسین

وی با اشاره به اینکه نظارت و رصد دقیق هرگونه تخلف احتمالی بر عهده بازرسین هیئت بازرسی است، بیان کرد: بازرسین بر نحوه اجرای انتخابات، عوامل اجرایی و هم‌چنین روند شمارش آرا و برگزاری مطلوب انتخابات در شعب اخذ رأی نظارت دقیق داشته و هرگونه تخلف را گزارش و رصد خواهند کرد.

بهشتی افزود: بعد از پایان روند رأی گیری بازرسین طبق فرمتی که به آن‌ها داده شده گزارشی از اقدامات خود را ارائه و مستندات خود را تکمیل و کد کنترلی را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: انتخاب بازرسین فرآیند خاصی را دارد و طبق قانون بازرسین طبق آیتم و شاخص‌هایی که مهم‌ترین آن داشتن مدرک کارشناسی، داشتن سوابق خوب و خوش نامی و هم‌چنین کارمند دولت بودن است انتخاب می‌شوند تا انتخابات در فضای کاملاً بی‌طرفانه برگزار و از آرای مردم حفاظت شود.

۴۳ هزار نفر رأی اولی در انتخابات دوم اسفندماه قم حق رأی دادن دارند

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان قم در پایان با اعلام شماره تلفن‌هایی برای گزارش تخلف در روند انتخابات، گفت: مردم و شهروندان هرگونه تخلف در روند اجرای انتخابات را به شماره‌های ۳۷۱۱۷۳۰۷ که برای فرمانداری است و ۳۷۱۱۷۳۹۸ شماره اختصاصی برای سایر شهرستان‌های قم و هم‌چنین دو شماره ۳۱۶۲۰۴۵۹ و ۳۱۶۲۰۳۹۵ که شماره اختصاصی هیئت بازرسی استانداری است و یا از طریق پیامک ۵۰۰۰۵۱۵۵۹۳۳۶ گزارش و اطلاع دهند.

گفتنی است حدود ۱۰۰ کاندیدا برای انتخابات دوم اسفندماه با هم رقابت خواهند کرد و ۸۲۶ نفر هم در قم واجد شرایط رأی دادن هستند؛ هم‌چنین ۴۳ هزار نفر هم رأی اولی در انتخابات حق رأی دادن دارند.

همزمان با انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین میان دوره پنجمین دوره مجلس خبرگان نیز در قم برگزار می‌شود که ۲ نفر کاندیدای این انتخابات هستند.

استان قم سه نماینده در مجلس شورای اسلامی و یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

کد خبر 4857458

منبع: مهر

کلیدواژه: محسن بهشتی قم انتخابات 98 استانداری قم انتخابات 98 راهپیمایی 22 بهمن دهه فجر بارش برف ایلام بوشهر انتخابات مجلس شورای اسلامی تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین گرگان انقلاب اسلامی ایران بیرجند مجلس شورای اسلامی بر روند اجرای انتخابات قانون انتخابات آرای مردم مجلس خبرگان هرگونه تخلف هیئت بازرسی بی طرفانه استان قم مهم ترین رأی گیری هزار نفر هم چنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی با بررسی دقیق گزارش مسابقه و تطبیق موضوع با مقررات انضباطی آرا مربوط به دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال را به شرح ذیل اعلام کرد:

باشگاه آلومینیوم اراک

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب و ورود تماشاگر به داخل زمین مسابقه

مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۲۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی+اجرای یک جلسه محرومیت از حضور تماشاگران در مسابقه رسمی موضوع دادنامه تعلیقی شماره ۲۰۶۹ پس از قطعیت دادنامه (قابل تجدیدنظر)

حامد بصیری (بازیکن آلومینیوم اراک)

تخلف: رفتار غیرورزشی؛ مستند: ماده ۶۴

تنبیهات :۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل اجرا_قطعی)

باشگاه استقلال

تخلف: استفاده از الفاظ توهین آمیز و پرتاب اشیا از سوی تماشاگران منتسب؛ مستند: ماده ۸۶

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

سید حسین حسینی (بازیکن استقلال)

تخلف: نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: مواد ۵۱ و ۵۵

تنبیهات: یک جلسه محرومیت که به مدت ۶ ماه تعلیق می‌شود +۳۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

محمد حسین مرادمند (بازیکن استقلال)

تخلف: بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه؛ مستند: ماده ۵۵

تنبیهات :۱۰۰ میلیون تومان جریمه نقدی (قابل تجدیدنظر)

کد خبر 6081339

دیگر خبرها

  • ۵ واحد صنفی متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۵ واحد متخلف صنفی در مشهد
  • پلمب پنج واحد صنفی متخلف در مشهد
  • مجلس نظارت در حوزه ورزش را بیشتر کند
  • آرای کمیته انضباطی برای تخلفات بازی استقلال و آلومینیوم
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند/ ضرورت نظارت سخت گیرانه بر ثروت‌های ملی در استان
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • تشکیل بیش از ۲ هزار پرونده تخلف صنفی در خوزستان
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس