Web Analytics Made Easy - Statcounter

در انتخابات دوم اسفندماه امسال ۱۳۵ هزار دانش‌آموز آذربایجان غربی برای نخستین بار قرار است پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و بلوغ سیاسی خود را جشن بگیرند. ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، 24 ساعت به یازدهمین دوره انتخابات مجلس باقی مانده و شور و شوق در گوشه و کنار شهرها و روستاها و بین اقشار مختلف، پیر و جوان و زن و مرد دیده می‌شود ٬ اما در بین همه‌کسانی که خود را آماده رفتن پای صندوق‌های رأی می‌کنند، کسانی هم هستند که برای نخستین بار قرار است در یک انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متولدین دواسفند سال 80 که حالا به بلوغ سیاسی هم رسیده‌اند و می‌توانند روز دوم اسفندماه و قبل از آن با در دست داشتن شناسنامه و شماره ملی  به شعب اخذ رأی استان مراجعه و رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند و با انتخاب‌های درست و بهنگام خود، در ساخت ایرانی آبادتر سهیم باشند.

علی مصطفوی رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی می‌گوید: تعداد واجدین شرایط برای رأی دادن در استان 2 میلیون و 379 هزار و 656 نفر است که از این تعداد 135 هزار و 26 نفر رأی اولی هستند و اولین حضور خود در انتخابات را تجربه خواهند کرد.

شوق رای اولی ها برای حماسه دوم اسفند

 انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی برای هجده ساله‌هایی که برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور شده بوده حس و حال دیگری دارد، حس و حالی از جنس پیوند قطره‌های رأی در مسیر «ما» شدن همه «من» ها که در ادامه گوشه‌هایی از این شور و اشتیاق ناب ازنظر می‌گذرد.

آیسان درباسی که قرار است امسال اولین مهر حضور بر شناسنامه‌اش بخورد، به خبرنگار تسنیم می‌گوید:  این‌که قرار است حق انتخاب داشته باشم، برایم اهمیت دارد و سعی می‌کنم از این حق تعیین سرنوشت به بهترین نحو استفاده کنم.

وی می افزاید: انتخابات امسال جای سردار سلیمانی خالی است و ما راه ایشان  را با حضور در پای صندوق‌های رأی ادامه می‌دهیم و سعی می‌کنیم شایسته‌ها را روانه مجلس کنیم.

سولماز مجدی دانشجوی سال اول کامپیوتر  می‌گوید: همه با هم در این جشن ملی شرکت می‌کنیم تا ترامپ و همدستانش بدانند، بار دیگر به‌نظام اسلامی و آرمان‌هایش آری خواهیم گفت.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی جلوه‌ای از انتقام سخت است

علی عبدالهی جوان ارومیه ای  که امسال برای اولین بار قرار است در انتخابات شرکت کند، می‌گوید: قطعاً حضور مردم در انتخابات امسال پرشورتر از سال‌های دیگر خواهد بود چراکه امسال انتقام خون شهید قاسم سلیمانی را باید پای صندوق رأی از دشمنان بگیریم.

هدیه حسن زاده دراین باره  می گوید: همیشه آرزو می‌کردم زودتر بزرگ شوم تا بتوانم در این انتخاب‌های بزرگ سهم داشته باشم٬از اینکه  قرار است برای اولین بار رأی بدهم احساس شور و شعف دارم.

فرشته آوند دانش آموز دیگری که ادامه صحبت های دوستش را از سر می گیرد و می افزاید : هم احساس خوبی داریم و هم اینکه هنوز دچار شک و تردید هستیم واز اینکه مبادا  انتخاب خوبی نداشته باشیم دلشوره داریم .

مجلس خبرگان رهبری: ملت ایران با حضور پرشور در انتخابات به وظیفه دینی و ملی خود عمل کندمیزگرد تسنیم|نقش احزاب در تشویق مردم به حضور حداکثری در انتخابات کردستانفرماندار ارومیه: بی‌توجهی کاندیداها به قوانین تبلیغاتی چهره شهر را نازیبا کرده است

شکوفه علیدوستی هم که قرار است برای اولین بار برگه رأی خود را در صندوق بیندازد در این باره می گوید: انتخاب درست ما می‌تواند آینده کشور و استان ما را تغییر دهد و بسیاری از مشکلات مردم را حل کند.

شور و ذوق را در چهره آنان می‌توان مشاهده کرد، حس رأی دادن و حضور در صف انتخابات برایشان غرورآفرین و شعف‌انگیز است، احساس مفید بودن و نقش داشتن در سرنوشت دارند و می‌گویند وعده ما جمعه، دوم اسفند، پای صندوق‌های رأی است.

گزارش از راضیه محمودپور

انتهای پیام/7548/ش

R7548/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پای صندوق های رأی آذربایجان غربی برای اولین بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت : برنامه‌های هفته سلامت صرفا حول مسائل پزشکی نیست بلکه در ابعاد وسیع‌تری مثل موضوعات آموزشی، آگاه سازی کودکان و دانش آموزان از خودمراقبتی در حوزه‌های جسمی، حرکتی، سبک زندگی، مهارت‌های زندگی و حیطه‌های روانی و عاطفی است.

اسدی افزود:سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالادستی نقشه راه و سیر حرکت تحولی در مدارس یکی از ساحت‌های شش گانه تربیتی را ساحت زیستی و بدنی تعریف کرده، برای داشتن ایران قوی و مدرسه قوی مورد نظر دولت سیزدهم، تقویت ارزش‌های دینی، هویت ملی و اعتقادی و همچنین زیستی و بدنی دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به دانش اموزان گفت:هیچکس مسئول شادی، موفقیت و سلامتی شما نیست جز خودتان، پس مسئولیت پذیر باشید، ورزش و پیاده روی را جزو برنامه‌های روزانه خود قرا دهید، ترکیب سلامت و ورزش یک ترکیب برنده و پایه گذار فرهنگی است، هرگز زندگی خودتان را با دیگران مقایسه نکرده و لبخند را از خودتان دریغ نکنید.

معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درمانى  آذربايجان غربي گفت: غربالگرى سلامت روان،دهان و دندان و بيمارى هاى مرتبط با چاقى را در بين دانش آموزان انجام مى دهيم

 معاون بهداشتى دانشگاه علوم پزشكى و خدمات بهداشتى و درمانى استان آذربايجان غربى غربالگرى دانش آموزان در بخش هاى دهان و دندان،سلامت روان و بيماري هاى چاقى را از اولويت هاى مهم اين دانشگاه و مجموعه آموزش و پرورش استان خواند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان هم در این مراسم گفت: غربالگرى سلامت روان، سلامت دهان و دندان، بيماري هاى ناشي از چاقى و همچنين بيمارى هاى مرتبط با قلب و عروق در طي سال تحصيلى به صورت مداوم براى دانش آموزان در حال انجام است.

ريخته گر افزود: برنامه هاى ورزشى و زنگ هاى ورزش در سطح مدارس بايد به صورت جدي مورد مطالبه باشد، حدود ٢٤ درصد دانش آموزان در معرض چاقى و بيمارى هاي ناشي از آن هستند كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

همچنبن در حاشیه ی این مراسم از راه اندازی طرح باشگاه خبرنگاران سفيران سلامت دانش آموزى براى اولين بار سطح كشور در استان آذربايجان غربى راه اندازي شد.

باشگاه خبرنگاران دانش آموزى سفيران سلامت با هدف توجه بيشتر به موضوع سلامت جسمى و روانى دانش آموزى در مدارس و براى اولين بار ايجاد شده است.

موضوع سلامت دانش آموزان و پيگيرى موضوعات مرتبط با اين حوزه توسط خود دانش آموزان مى تواند گام بزرگى در ارتقاى سطح سلامت در بطن مدرسه و جامعه باشد كه باشگاه خبرنگاران دانش آموزى سفيران سلامت مي تواتد در تحقق اين مهم نقش مهمى را ايفا كند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از فعالان و سفیران سلامت دانش آموزی آذربایجان غربی
  • حل مشکلات مردم در حوزه مسکن یک تکلیف شرعی است
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • بررسی و تعیین تکلیف ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ استان آذربایجان‌غربی
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی