Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور پر رنگ بسیاری از نخبگان جامعه می توانند به گونه ای در جامعه سیاستگذاری کنند که تمام آحاد ملت تصمیم بهتری بگیرند و نماینده اصلح و شایسته ای را برگزینند.

خبرگزاری شبستان، گرگان- ربابه کابلی؛ امنیت واژه پرتکراری است که بسیار زیاد از سوی شخصیت های کشوری و لشکری بیان می شود و به عنوان یک اصل مهم و غیرقابل اغماض خط قرمز همه سیاست های کشور شمرده می شود، به این معنا که اگر هر چه و هر کس بخواهد در مقابل آن بایستد و آن را به مخاطره بیاندازد یقینا پاسخ مسئولان نظام در برابر آن سخت و کوبنده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما شاید این واژه خیلی راحت به زبان بیاید و برای بسیاری از مردم فراهم کردن آن ساده به نظر برسد ولی اگر عمیق آن را بررسی کنیم و آن را لمس کنیم می بینیم که امنیت نعمت شگرف و سترگی است که در پای آن چه راه ها و چه خون ها و چه هزینه هایی که پرداخت نشده است تا ما راحت و بدون دغدغه بتوانیم در سایه آن با آرامش و آسایش به کسب و کار و زندگی بپردازیم و خاطری آسوده داشته باشیم.

 

اما نکته ای که باید آن را بیشتر فکر کنیم و بیاندیشیم این است که برای به دست آوردن امنیت و برای آنکه دشمنان چشم طمع به سوی کشورمان نیاندازند فقط حفاظت از مرزهای آبی، خاکی و هوایی توسط نیروهای مسلح نیست و یا فقط تامین و تجهیز بهترین و پیشرفته ترین سلاح های رزمی نیست بلکه تامین امنیت چند جهت دارد که باید به صورت موازی آنها را فراهم کرد تا توانست به یک امنیت پایدار دست پیدا کرد، از همین رو یکی از جهت های مهم و راهبردی که می تواند امنیت پایدار را در کشور فراهم کند و در کنار تجهیزات و نیروهای نظامی یک پازل را تکمیل کند حضور بالای مردم در انتخابات آن کشور است و این مسئله به این معنی است که مردم نسبت به نظامی که در آن زندگی می کنند و نسبت به سرنوشت خود تصمیم می گیرند و به آن علاقمند هستند.

 

انتخابات در تمامی جهان به عنوان بزرگترین سمبل علاقمندی مردم به نظام و حکومت خودشان شناخته می شود که آثار و فوایدی دیگری نیز دارد:


1- پیشگیری از تعهدات بالفعل و بالقوه احتمالی

مشارکت گسترده مردم در انتخابات و اهمیت شرکت و تصمیم گیری مردم در امورات کشورشان به نظام حاکم آن کشور بها و ارزش می دهد و کشور را در برابر هر انگیزه و حرکتی که بخواهد به آن کشور آسیبی بزند مصون نگه می دارد.

 

برخی از کشورهای سلطه طلب و استثمارگر که درصددند کشورهای ضعیف را چپاول کنند معمولاً از روزنه هایی وارد کشورهای مظلوم می شوندو با کم ترین هزینه به غارت آن کشور می پردازند و اگر انسجام و بصیرت و آگاهی در بین ملتها باشد یقیناً نمی توانند نقشه های شوم خود را پیاده سازی کنند و در برابر سد آهنین ملت یا متوقف می شوند و یا متحمل هزینه های دیگری همچون نظامی می شوند بنابراین حضور گسترده در انتخابات می تواند این تهدیدات بالقوه را نقش برآب کند و دشمن را از این خیال واهی و خام خارج کند.

 

2- حضور و نقش مؤثر و پررنگ نمایندگان نظام در مجامع بین المللی

یکی از فاکتورهای موفقیت حضور نمایندگان کشور در مجامع بین المللی داشتن پشتوانه بالای مردمی است ،یقیناً رأی مردمی بالا می تواند به نماینده منتخب اعتماد به نفس زاید الوصفی منتقل کند که او با این پشتوانه قوی باقوت و قدرت بالایی بتواند سخنان خود را بیان کند و سیاستهای نظام را پیگیری کند. علاوه بر آن نگاه مجامع بین المللی به رأی بالا و پشتوانه مردمی نمایندگان منتخب یک نگاه ویژه است و برای آن حساب جداگانه ای باز می کنند.

 

3- ایجاد وحدت و انسجام ملی

وحدت به عنوان شاه کلید راهبردی سیاست های نظام است که ایجاد آن نیازمند فراهم کردن بسترهای زیادی است؛ از مسائل فرهنگی، سیاسی گرفته تا مسائل اقتصادی که می تواند در فراهم کردن این انسجام ملی نقش داشته باشد در همین راستا شرکت مردم در انتخابات و رأی به نمایندگان دلخواهشان می تواند نوعی وحدت و همدلی را در بین آنها ایجاد کند.

 

4- پیشرفت در سایه رقابت سالم

شرکت پرشور در انتخابات باعث می شود که فضا را به صورت یک فضای رقابتی بسازد و آنهایی که دوست دارند در این فضا شرکت کنند و کاندیدا شوند، توانمندی های بیشتری در خود ایجاد نمایند تا بتوانند به موفقیت دست پیدا کنند.

 

5- حضور پرشور مساوی است با ایجاد مجلس قوی

حضور گسترده مردم در انتخابات باعث می شود که نمایندگان توانمندی روانه مجلس شوند زیرا در این حضور پر رنگ بسیاری از نخبگان جامعه می توانند به گونه ای در جامعه سیاستگذاری کنند که تمام آحاد ملت تصمیم بهتری بگیرند و نماینده اصلح و شایسته ای را برگزینند.

 

حضور پرشور ضریب اشتباه انتخاب را کمتر می کند و افکار عمومی را در تصمیم گیری و انتخاب بهتر راهبری می کند.

 

6- نظارت مردمی بیشتر بر نمایندگان منتخب

مشارکت بالای مردمی در انتخابات می تواند عاملی باشد که پس از انتخابات نماینده منتخب او را تحت فشار نظارتی از سوی مردم قرار دهد که او وظایف نمایندگی خودش را خوب انجام دهد و در هر لحظه در زیر ذره بین نگاه مردم باشد و از سویی دیگر نماینده منتخب با انگیزه بالای مطالبات و قول های خود را پیگیری کند.

 

از طرفی اگر مشارکت مردم پایین باشد شاید نماینده منتخب را نسبت به وظایف نمایندگیش ضعیف نشان دهد و نماینده را به طرف کارهای حاشیه ای که هیچ ارزش کاری و قانونی ندارد بکشاند.

 

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: حضور پرشور مردم انتخابات مجلس نماینده مجلس مردم در انتخابات نماینده منتخب آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی بعد از ظهر یکشنبه در دیدار منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات یازدهم اسفند ماه در پای صندوق‌های رأی، اظهار داشت: مردم بار دیگر با حضور و مشارکت خود در انتخابات یازدهم اسفند ماه حماسه باشکوهی را رقم زدند که از حضور همه ملت ایران و به خصوص مردم شهرستان گناوه تقدیر می‌کنم.

امام جمعه گناوه ضمن تبریک به منتخب مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی، برای وی در مسیر پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

وی با اشاره به شأن قانونگذاری و نظارتی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قانون گذاری مناسب، ریل گذاری خوبی را برای حرکت دولت به سوی پیشرفت و رفع موانع موجود انجام دهد.

وی یادآور شد: مردم ولی نعمت‌های انقلاب هستند و تلاش همه مسئولان باید در جهت گره گشایی از کار آنها باشد.

کد خبر 6078070

دیگر خبرها

  • آذربایجان شرقی تنها استانی که در انتخابات اسفند ۱۴۰۲، اصلاح طلبان در آن پیروز شدند
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • نماینده سابق مجلس: موی سر زنان را می‌بینید شکم گرسنه و اشکشان را نه!
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • حضور پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق
  • نتیجه تلاش همه مسؤولان باید گره گشایی از کار مردم باشد
  • حضور پرشور هواداران بایرلورکوزن در خیابان ژابی آلونسو! / فیلم
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • تخصیص اعتبارات لازم توسط شهرداری و شورا برای اجرای پروژه مترو