Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@18:08:56 GMT

رزمایش دریایی مشترک عربستان و آمریکا در خلیج‌فارس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۶۹۹

رزمایش دریایی مشترک عربستان و آمریکا در خلیج‌فارس

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، رزمایش دریایی مشترک عربستان و آمریکا موسوم به «دفاع دریایی» هفته آینده در آب‌های خلیج فارس برگزار می‌شود.

در این رزمایش، نیرو‌های دریایی ناوگان شرقی سعودی مستقر در پایگاه دریایی ملک عبدالعزیز پذیرای نیرو‌های دریایی آمریکا خواهند بود.

رزمایش تمرین «دفاع دریایی» در ادامه سلسله رزمایش‌ها و تمرینات سابق مشترک بین دو کشور بوده و هدف آن، افزایش آمادگی نظامی جنگی برای حفظ آزادی دریانوردی است و شامل چندین مرحله رزمایش و تمرینات نظامی دریایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: رزمایش دریایی عربستان و آمریکا خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، پس‌لرزه‌های عملیات غرورانگیز و پر صلابت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه متجاوز طی عملیات «وعده صادق» همچنان در محافل نظامی و خبری دشمنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره چهارشنبه شب گزارش داد که «پاتریک رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی رسانه‌ای از ادامه رایزنی‌های مقامات وزارت دفاع آمریکا با سران صهیونیستی درباره لزوم کاهش تنش پس از عملیات نظامی ایران ضد اهدافی در اسرائیل خبر داد.

سخنگوی پنتاگون درباره قدرت عملیات نظامی ایران در پاسخ به اقدام تجاوزکارانه اسرائیل در حمله به کنسولگری کشورمان در دمشق اذعان کرد که اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه و گسترده از داخل خاک ایران بود.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به رایزنی‌های گسترده وزیر دفاع آمریکا با شماری از همتایان خود در سطح منطقه غرب آسیا و جهان گفت: آمریکا به دنبال کاهش تنش منطقه‌ای و جلوگیری از درگیری در مقیاس گسترده است.

گفتنی است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه عملیات «وعده صادق» را با رمز «یا رسول الله (ص)» اجرا کرد و با ده‌ها فروند موشک و پهپاد، اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با موفقیت مورد اصابت قرار داد.

دیگر خبرها

  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • اذعان پنتاگون به توانمندی نظامی ایران درپاسخ به اسرائیل
  • رزمایش کره‌جنوبی در نزدیکی مرز کره‌شمالی
  • رزمایش مشترک روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر
  • تصاویری از رژه یگان‌های زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش در خلیج فارس
  • وعده صادق نیرو‌های مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است
  • آغاز رزمایش نظامی ارتش چین در مناطق مرزی با میانمار
  • از دوران وابستگی تا روزگار سرافرازی