Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-24@12:31:43 GMT

با جزیره آشپزخانه و انواع آن بیشتر آشنا شوید!

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۴۸۲۳

با جزیره آشپزخانه و انواع آن بیشتر آشنا شوید!

یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه‌های مدرن از آن استفاده می‌شود، جزیره آشپزخانه است. جزیره آشپزخانه نوعی از پیشخوان است که از کابینت‌ها و اوپن جداست و به صورت مستقل در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

چند سالی هست که طراحی دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته و علت اصلی آن نیز استفاده از المآن‌ها و تجهیزات برقی و پیشرفته در آشپزخانه‌های امروزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ماشین‌های ظرف‌شویی گرفته تا یخچال‌هایی که این روزها دیگر به نمایشگر و سیستم عامل‌های هوشمند مجهز شده اند. از طرفی بخش‌های دیگر آشپزخانه که دکوراسیون یک آشپزخانه را تشکیل می‌دهند نیز در سبک دکوراسیون مدرن با تکنولوژی روز حرکت کرده اند و حالا ترکیب این دو آشپزخانه‌های مدرن و زیبای امروزی را به وجود آورده اند.

جزیره آشپزخانه چیست و چه کاربردهایی دارد؟

یکی از مواردی که در طراحی آشپزخانه‌های مدرن از آن استفاده می‌شود، جزیره آشپزخانه است. جزیره آشپزخانه نوعی از پیشخوان است که از کابینت‌ها و اوپن جداست و به صورت مستقل در وسط آشپزخانه قرار می‌گیرد. البته گاهی موقعیت آن دقیقاً وسط آشپزخانه نیست. استفاده ای که از این بخش انجام می‌گیرد تنها در زمینه زیبایی نیست و این قسمت کاربردهایی هم دارد. در ادامه لیستی از کاربردهای جزیره آشپزخانه آورده‌ایم:

برای کار در آشپزخانهبرای انبار کردن تجهیزات و وسایل آشپزخانهجهت پخت و پز یا شستشوی ظروفاستفاده به عنوان میز غذاخوریترکیبی از دو یا چند مورد از موارد ذکر شده

یخچال، ماشین ظرف‌شویی، سینک ظرف‌شویی، گاز روکار و حتی ماشین لباس شویی از مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را در جزیره آشپزخانه تعبیه کرد.

جزیره آشپزخانه برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است؟

مهم‌ترین مسئله اندازه آشپزخانه است. معمولاً از انواع جزیره آشپزخانه در منازل استفاده می‌شود که آشپزخانه بزرگی داشته و بالطبع نیاز به فضای بیشتری جهت قرار وسایل وجود دارد. البته در صورتی که آشپزخانه شما برای ایجاد جزیره به اندازه کافی بزرگ نباشد می‌توانید اوپن را در قالب یک جزیره ایجاد کنید. البته اگر به دنبال اجاره آپارتمان در تهران هستید حتما می‌توانید آشپزخانه‌ای با شکل مناسب و براساس نیازتان پیدا کنید.

برخی از انواع جزیره آشپزخانه نیز برای آشپزخانه‌هایی که فضای کوچک تری دارند گزینه مناسب تری محسوب می‌شود.

انواع جزیره آشپزخانه و کاربرد آن‌ها

در ادامه همه مدل‌ها و انواع جزیره آشپزخانه را معرفی می‌کنیم تا با توجه به نیاز خود و با چشمانی باز، یکی از آن‌ها را برای دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید.

جزیره کوچک چرخ دار برای آشپزخانه کوچک

شاید در مجموع نتوان چنین جزیره ای را جزیره به حساب آورد، اما از نظر زیبایی و کاربرد، میزهای متحرک چرخ دار مخصوص آشپزخانه دقیق حکم یک جزیره متحرک و پرکاربرد را خواهند داشت. اگر آشپزخانه کوچکی دارید، مطمئناً از تهیه آن پشیمان نخواهید شد. این جزیره‌ها قیمت مناسبی دارند و خوشبختانه با توجه به ظاهر زیبای آن‌ها، می‌توان در صورت عدم نیاز آن را در هر جایی قرار داد.

جزیره‌های U شکل

در میان انواع جزیره آشپزخانه جزیره U شکل یکی از بزرگ‌ترین و جادار ترین مدل‌ها است. این جزیره به تعداد زیادی کابینت دارد و می‌توان چند مورد از کاربردهایی که در مورد جزیره آشپزخانه ذکر شد را در آن اجرا نمود. این جزیره برای خانواده‌های پرجمعیت و آشپزخانه‌های بزرگ توصیه می‌شود.

جزیره‌های T شکل

جزیره‌های T شکل معمولاً در آشپزخانه‌هایی با سایز معمولی و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که این جزیره نیز فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال می‌کند. فضای موجود در این جزیره نیز زیاد است و می‌توان از آن برای کاربردهای مختلف استفاده کرد.

جزیره L شکل

جزیره‌های L شکل قبل از اینکه ما را شبیه حرکت اسب در شطرنج بیندازد، ذهن را به سمت مبل‌های L شکل می‌برد. مبل‌هایی که طرفداران زیادی دارد و احتمالاً طرفداران آن‌ها جزیره‌های L شکل را می‌پسندند. شاید فضای داخلی و خارجی این جزیره مقداری کمتر از جزیره T شکل یا U شکل باشد، اما همچنان یک جزیره چند کاربرد و برای آشپزخانه‌های بزرگ و متوسط محسوب می‌شود.

میزهای جزیره ای شکل

در آشپزخانه‌های کوچک می‌شود از میزهای ثابت که ظاهری شبیه به جزیره دارند نیز استفاده کرد. این میزها در برخی موارد با میز ناهار خوری اشتباه گرفته می‌شوند، در حالی که باید در کنار آن‌ها از میز ناهارخوری نیز استفاده کرد. معمولاً ارتفاع این میزها کمی‌از میز ناهار خوری بیشتر است و در بیشتر مدل‌ها فضای ذخیره سازی وسایل برای آن در نظر گرفته نمی‌شود.

جزیره‌های منحنی یا نیم دایره

این جزیره‌های زیبا و دوست داشتنی ما را یاد Help Desk هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی می‌اندازد. در مورد آشپزخانه‌ها و استفاده از انواع آن در هر خانه نمی‌توان نسخه کاملاً مشخصی پیچید، اما مدل این جزیره برای آشپزخانه‌هایی مناسب است که طراحی پویا و مدرنی دارند. فضا و کاربرد این جزیره نیز با توجه به اندازه آن متغیر است.

انواع جزیره آشپزخانه با جنس‌های متنوع

با در نظر گرفتن دکوراسیون آشپزخانه، رنگ‌بندی و البته کاربردی که از جزیره مورد انتظار است، جزیره های آشپزخانه در انواع جنس‌ها ساخته و تهیه می‌شوند. در طراحی و ساخت این جزیره‌ها از سنگ، چوب و فلزاتی همچون استیل ضد زنگ بیش از عناصر دیگر استفاده می‌شود. سنگ به عنوان گزینه ای محکم، زیبا و مقاوم در برابر حرارت و آب انتخاب بسیاری از خانواده‌ها است.

در مقابل در رستوران‌ها و ادارات بیشتر از جنس استیل ضد زنگ استفاده می‌شود و علت آن مقاومت این جنس در برابر آب، حرارت و آلودگی‌ها است.

اما مورد دیگری که انتخاب بسیاری از خانه‌هاست، چوب است. چوب شاید در بیشتر موارد زیباتر از موردهای قبلی باشد اما مقاومت آن‌ها را ندارد.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم در مورد جنس مورد استفاده در جزیره‌های آشپزخانه، پیشنهاد می‌کنیم هر دو مورد زیبایی و کاربرد را در نظر بگیرید و برای انتخاب تصمیم بگیرید.

 

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استفاده می شود برای آشپزخانه آشپزخانه هایی آشپزخانه ها جزیره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۴۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره قلعه جنی کیش

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، مسافرانی که قصد سفر به کیش را دارند و در میان جاهای دیدنی آن جستجو کرده‌اند، حتماً نام قلعه جنی کیش را هم شنیده‌اند. اگر شما هم در نظر دارید که با خرید بلیط کیش رهسپار این جزیره زیبا در آب‌های خلیج فارس شوید، برای مطالعه مطلب زیر همراهمان باشید.

قلعه جنی کیش کجاست؟

قلعه جنی یکی از مقاصد تفریحی و البته ماجراجویانه جزیره کیش در استان هرمزگان است که به دلیل ماهیت رازآلود و وهمناک خود و افسانه‌هایی که بین مردم محلی رواج دارد، بین گردشگران و به ویژه جوانان محبوب شده است.

این جاذبه که در غرب جزیره کیش واقع شده، درگذشته کاربری نظامی داشته، اما به دلیل مرگ مشکوک چند سرباز خالی از سکنه شده است. همچنین شایعات و گزارش‌هایی از دیده شدن اشباح و اجنه و شنیده شدن صداهای هولناک از آن شنیده می‌شود و مدت‌هاست که دیگر هیچ استفاده‌ای ندارد. در ادامه با داستان‌ها و روایت‌هایی که باعث شده‌اند این قلعه به نام قلعه جنی‌ها معروف شود، آشنا می‌شویم.

داستان قلعه جنی کیش

بسیاری از مسافرانی که با بلیط تهران کیش به این جزیره سفر می‌کنند، علاقمند به داستان‌های قدیمی و ماوراءالطبیعه هستند. دراین‌میان، برخی از آن‌ها که شجاعت به خرج داده و پا به قلعه متروکه جنی گذاشته‌اند، از صداهای وهمناکی گفته‌اند که پیرامون قلعه به گوش می‌رسد؛ صداهای ناله مانندی که از دل چاه آب این قلعه شنیده می‌شود، صدای پا و حرکات مختلف، صدای همهمه و زمزمه و صداهایی که هر یک می‌توانند ترس را مثل خوره به جان آدم بیندازند! تجربه برخی دیگر از افراد، از سنگینی فضای داخل قلعه و همچنین دیدن سایه‌ها و اشباح عجیب و غریب حکایت دارد.

ماجرای قلعه جنی کیش به دو داستان مرموز و ترسناک برمی‌گردد که بین مردم محلی رواج دارد. هر دوی این روایت‌ها از شوم بودن و بروز اتفاقات ماوراء الطبیعی در این نقطه از جزیره حکایت می‌کند.

روایت اول که تقریباً بیشتر اهالی جزیره آن را باور دارند، داستان مرگ مشکوک ۴ سرباز در این قلعه است. این قلعه تا حدود دهه ۴۰ شمسی به عنوان یک دژ نظامی کاربرد داشت و مقر ژاندارمری جزیره کیش یا پاسگاه هنگ مرزی به حساب می‌آمد؛ اما یک روز صبح، زمانی که سربازان برای تعویض شیفت به قلعه آمدند، با جسد ۴ سربازی مواجه شدند که برای کشیک شبانه در قلعه حضور داشتند. اجساد این چهار سرباز در وضعیت عادی نبود و به شکل عجیبی سیاه و کبود شده بود. در چهره‌های سربازان مرده نشانه‌های ترس و وحشت ناگهانی به وضوح مشاهده می‌شد و هیچ توجیهی برای اتفاقی که رخ داده بود، وجود نداشت. تنها مسئله‌ای که همه به آن باور داشتند، این بود که اتفاقی غیرطبیعی و هولناک در شب گذشته به وقوع پیوسته است.

پس از این اتفاق بود که سربازان و فرماندهانشان دیگر حاضر به ماندن در این مکان مخوف نشدند. به این ترتیب این دژ قدیمی تخلیه و ماجرای سربازان کشته شده، به اصلی‌ترین ماجرایی تبدیل شد که جن‌زدگی این مکان را تأیید می‌کرد.

داستان دوم که به اندازه داستان سربازان ترسناک نیست، اما در ذهن مردم محلی جا افتاده، آن داستان راننده‌ای است که ناخواسته به عروسی جنیان رفت. از قرار معلوم، یک راننده تاکسی مسافری را برای بازدید از کشتی یونانی به این محل رسانده و سپس زمانی که در انتظار بازگشت مسافرش بوده، سری هم به قلعه جنی می‌زند. در این زمان که حوالی غروب آفتاب بوده است، راننده تاکسی داستان ما متوجه برپا شدن سوروسات عروسی و بساط جشن و پایکوبی در قلعه جنی شده و در اوج شگفتی متوجه می‌شود این جشن، نه عروسی انسان‌ها که عروسی جنیان است؛ چرا که شرکت‌کنندگان عروسی همگی لباس‌های بلند سفیدرنگ به تن کرده و البته به جای پای آدمیزاد، سم داشتند! این روایت را راننده تاکسی برای اهالی جزیره تعریف می‌کند که به عنوان روایتی از تسخیرشده بودن قلعه جنی کیش در ذهن مردم می‌ماند.

بسیاری معتقدند این روایت‌ها صرفاً زاییده ذهن مردم است و صرفاً به دلیل رازآلود بودن برای مردم جذابیت پیدا کرده و افراد مختلف به آن دامن زده‌اند. از سوی دیگر برخی معتقدند حتی اگر الان هم به قلعه جنی بروید، شاهد برخی اتفاقات غیرطبیعی خواهید بود و حتماً دلیلی برای این روایت‌های ترسناک وجود دارد.

تاریخچه قلعه جنی کیش

از همه این حرف‌ها که بگذریم، بد نیست بدانیم اساساً تاریخچه قلعه جنی کیش چیست و علت ساخت آن چه بوده است. اگرچه درباره تاریخ ساخت و قدمت این قلعه اطلاعات دقیقی در دست نیست؛ اما بیشتر کارشناسان معتقدند که در زمان حمله پرتغالی‌ها به خلیج فارس و جزیره هرمز، در قرن هفدهم ساخته شده و از همان ابتدا کاربری نظامی داشته است. البته برخی نیز معتقدند نقشه و معماری این قلعه به ساختمان‌های دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی شبیه‌تر بوده و قدمت این قلعه کمتر از آن است که به دوران حمله پرتغالی‌ها برسد.

آنچه در مورد آن اتفاق نظر وجود دارد، این است که این بنا با اهداف نظامی ساخته شده و معماری آن به گونه‌ای است که برای دیده‌بانی، تیراندازی و استقرار تک‌تیراندازها و نگهبانی تناسب دارد.

داخل قلعه جنی کیش

برای اینکه بتوانید از قلعه جنی در کیش و بخش‌های داخلی آن تصور بهتری داشته باشید، بد نیست به پلان و طرح این بنا اشاره کنیم. ساختمان قلعه جنی، برخلاف بسیاری از قلعه‌های تاریخی که بناهایی مدور هستند، به شکل مستطیل طراحی شده و در دو نقطه روبروی هم، دارای دو برجک بزرگ و وسیع است که برجک‌های دیده‌بانی و تک‌تیراندازی هستند.

دیوارهایی که دورتادور این قلعه را احاطه کرده، دیوارهایی بسیار مستحکم هستند که باعث می‌شدند نفوذ به قلعه دشوار باشد. به علاوه یک باغچه کوچک در مرکز قلعه دیده می‌شود. در داخل قلعه نیز چندین اتاق تودرتو و اتاق‌هایی به شکل L وجود دارد و برای دسترسی به بالاترین نقطه برجک‌ها هم راه‌پله‌هایی قدیمی ساخته شده است.

ورود به قلعه جنی کیش در شب

بازدید از قلعه جنی‌ها کیش در شب و ورود به آن در ۲۴ ساعت شبانه‌روز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید بدون هیچ مشکل و هزینه‌ای از آن دیدن کنید. بازدید در شب نیز بدون مانع است؛ اما بسیاری از افراد معتقدند بعد از غروب آفتاب حضور در این قلعۀ تسخیرشده، کاری مخاطره‌آمیز بوده و ممکن است به رویارویی با اجنه منجر شود. البته قسمت ورودی قلعه مسدود شده است؛ ولی تقریباً به راحتی می‌توانید از موانع و بلوک‌های مسدودکننده عبور کنید و وارد قلعه شوید.

آدرس قلعه جنی در کیش و نحوه دسترسی به آن

قلعه جنی در غربی‌ترین نقطه جزیره کیش، در جاده جهان، در نزدیکی کشتی یونانی، کمی قبل از رسیدن به آخرین میدان قرار دارد. برای رسیدن به این نقطه می‌توانید از تاکسی‌ها یا وسایل حمل‌ونقل عمومی جزیره که به مقصد کشتی یونانی حرکت می‌کنند، استفاده کنید. همچنین، باتوجه‌به فاصله ۱۰ دقیقه‌ای این جاذبه با فرودگاه کیش، می‌توانید بازدید از آن را به آخرین روز سفر خود منتقل کنید و پس از تماشای آن، با بلیط کیش تهران ارزان به پایتخت بازگردید.

سفر هوایی به جزیره کیش با بلیط هواپیما ارزان تریپ

قطعاً سفر به جزیره کیش، هزینه‌های خود را دارد؛ اما با خرید بلیط هواپیما ارزان می‌توانید در مدیریت بودجه سفر خود تا حد زیادی صرفه‌جویی کنید. آژانس هواپیمایی تریپ با ۱۸ سال تجربه در حوزه توریسم، ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به تمامی فرودگاه‌های داخلی و فرودگاه‌های بین‌المللی خارجی ارائه می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به www.trip.ir پرواز موردنظر خود را با قیمتی مناسب رزرو کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6086236

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره قلعه جنی کیش
  • جک تی9 جدید؛ همان طراحی آشنا با تفاوت های جزئی (+تصاویر)
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • معرفی کابینت های جدید
  • جزیره نخل جمیرا نماد دبی
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • با خسته‌ترین انسان کره زمین آشنا شوید (فیلم)
  • با تخلفات کنکوری و مجازات های آن آشنا شوید
  • بهترین لوله بازکنی تهران (قیمت لوله بازکنی + تعرفه اتحادیه)
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید