Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-16@09:48:09 GMT

آلمان آزادی شهروند ایرانی را شرح داد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۱۴۸

آلمان آزادی شهروند ایرانی را شرح داد

به گزارش صدای ایران به نقل از ای بی سی، مقامات در آلمان روز چهارشنبه تایید کردند که یک دادگاه در این کشور دستور آزادی فردی ایرانی را که پیش‌تر آمریکا خواستار بازداشت و استرداد او شده بود، داده است.

با این حال این مقامات آلمانی در ارتباط با چگونگی و مسائل مرتبط با آزادی این شهروند ایرانی توضیحی ارائه نداده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پیش از این ایران تایید کرده بود که احمد خلیلی که از سال ۲۰۱۸ به دلیل آنچه «نقض تحریم‌های ایران» در آلمان عنوان شده بود و در این کشور تحت بازداشت بوده است، در جریان سفر اخیر محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران به آلمان برای شرکت در نشست امنیتی مونیخ، آزاد شده و همراه با هیئت ایرانی به تهران بازگشته است.

همچنین «ماریا ادبهار»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان همزمان تایید کرده که به تازگی یک شهروند این کشور که در زندان اوین در تهران تحت بازداشت قرار داشته است، در جریان تلاش‌های دیپلماتیک آزاد شده و به برلین بازگشته است.

این شهروند آلمانی در ایران به اتهام تصویربرداری از امکان ممنوع بازداشت شده بود.

دو روز پیش از این، «سیدعباس موسوی»، سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرده بود که در پی سلسله رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک و با همکاری موثر قوه قضاییه و سازمان اطلاعات سپاه، احمد خلیلی شهروند ایرانی که به بهانه نقض تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا و به درخواست دادستانی این رژیم در آلمان بازداشت شده و در معرض استرداد به آمریکا قرار داشت، آزاد و به همراه وزیر امور خارجه به میهن بازگشت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران آلمان ایرانی مونیخ وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه آلمان

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگوی تلفنی با همتای آلمانی خود، در تشریح عملیات مقتدرانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران عملیات حداقلی و دقیقی را علیه مراکز نظامی رژیم اسرائیل که از آنجا به سفارت کشورمان در دمشق حمله شده بود، انجام داد. 

وزیر امور خارجه کشورمان با تقبیح مواضع حمایتی آلمان از رژیم صهیونیستی، افزود: اگر رژیم اسرائیل بخواهد به ماجراجویی‌های خود ادامه دهد، پاسخ متقابل، فوری و گسترده خواهد بود. 

دکتر امیرعبداللهیان تصریح کرد: هدف جمهوری اسلامی ایران  هشدار به رژیم اسراییل برای تفهیم پیامد‌های ناشی از عبور از خطوط قرمز است. 

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان ساخت: امیدواریم تلاش آلمان به جای محکومیت اقدام مشروع ایران، متمرکز بر توقف جنگ در غزه و برقراری صلح و امنیت پایدار از مدیترانه تا دریای سرخ باشد. 

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این تماس ضمن تاکید بر ضرورت انجام هر چه بیشتر گفتگو‌ها در این دوران پُرمخاطره، اظهار داشت:  تحولات اخیر باعث افزایش تلاطم شدید در منطقه شده و نشان می‌دهد  تنش‌ها رو به افزایش است؛ لذا معتقدیم تلاش‌های مشترک ما باید متمرکز بر جلوگیری از گسترش دامنه تنش باشد.

خانم بائربوک افزود: ما هر روز تلاش می‌کنیم که این جنگ پایان یابد و راه دستیابی به صلح پایدار نیز هموار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مرد اول بوندس لیگا شهروند افتخاری لورکوزن می شود
  • آلمان سفیر ایران را احضار کرد
  • امیرعبداللهیان: هدف ایران هشدار به اسرائیل است
  • دومین گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه آلمان
  • آزادی ۱۵۰ بازداشتی اهل غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • رایزنی وزیر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • رایزنی ویر خارجه آلمان با امیرعبداللهیان
  • دلداری آلمان به اسرائیل پس از حملات تنبیهی ایران
  • احضار سفرای ۳ کشور اروپایی به وزارت خارجه + جزئیات
  • درخواست کاخ سفید از ایرانی برای آزادی کشتی توقیف شده