Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@05:26:15 GMT

اعتراض کارگران شهرداری بندرعباس

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۲۰۷

خرداد: کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس که چهار ماه مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند، برای گرفتن حق و حقوق خود به استانداری مراجعه کردند.

به گزارش خرداد، جمعی از کارگران پیمانکاری شهرداری منطقه 3 بندرعباس در تماس با ایلنا از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد کردند.

این کارگران فضای شهری که برای یک شرکت پیمانکاری کار می‌کنند، چهار ماه است که دستمزد و مزایا نگرفته‌اند و در عین حال نگران واریز حق بیمه‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها می‌گویند: هرچه به پیمانکار و مجموعه شهرداری مراجعه کردیم، پاسخی نگرفتیم.

این کارگران در عین حال از کمبود لباس، کفش و ابزار ایمنی انتقاد دارند و می‌گویند: شهرداری و پیمانکار، امکانات کار در اختیار ما نگذاشته‌‌اند.

کارگران شهرداری منطقه 3 بندرعباس، روز گذشته به استانداری هرمزگان مراجعه کردند و خواستار رسیدگی به اوضاع بد معیشتی خود شدند؛ آنها از استاندار درخواست کردند که شب عید صدای کارگران بی‌پناه شهرداری را بشنود و آنها را در گرفتن مطالبات مزدی خود یاری دهد.

یکی از این کارگران به نمایندگی از جانب همکارانش می‌گوید: در این شرایط اقتصادی، وقتی چهار ماه حقوق نگرفته باشی، حتی نان خالی هم در سفره نداری! دیگر مغازه‌دارها هم به ما نسیه نمی‌دهند! توقع ما اینست که شب عید ما را دست خالی نگذارند و معوقات مزدی ما را پرداخت کنند تا شرمنده خانواده‌هایمان نباشیم.

اعتراض کارگران در حالی صورت گرفته که شهردار و پیمانکار مربوطه وعده داده‌اند حداقل بخشی از معوقات مزدی کارگران در روزهای آینده پرداخت خواهد شد و مشکل به زودی حل می‌شود. 

برچسب ها: کارگران ، بندرعباس ، شهرداری

منبع: خرداد

کلیدواژه: کارگران بندرعباس شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه این کاهش عوارض به‌صورت پلکانی در طول سال قابل پرداخت است، گفت: برای رفاه حال شهروندان شیرازی، عوارض و بهای خدمات با پرداخت نقدی تا ۳۲ درصد در سال ۱۴۰۳کاهش یافت که تا پایان سال این میزان به ۸ درصد می‌رسد.
افسانه خواست خدایی افزود: با توجه اینکه کاهش عوارض شهرداری از چهار جنبه رقابت با بانک، تبدیل بازار مسکن شیراز به‌عنوان هدف سرمایه‌گذاران و سازندگان صنعت ساختمان و رقابت با سایر شهرها، فرهنگ اقتصادی و ثبات عمل، تقاضای مسکن شهر شیراز را تحریک می‌کند، پیشنهاد لایحه عوارض به‌صورت پلکانی در شورای اسلامی شهر شیراز ارائه و پس از بررسی به تصویب رسید.
وی ادامه داد: کاهش عوارض در این سال‌ها نشان‌دهنده آن است که ثبات در رویه کاهش عوارض در طول ایام سال و پایبندی به آن در سال‌های یادشده باعث شده که مؤدیان نسبت به پرداخت عوارض در همه ماه‌های دیگر سال هم اقدام کنند.
رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: مؤدیانی که مجموع پرداخت نقدی عوارض و بهای خدمات آنها مازاد بر مبلغ ۹۰ میلیارد ریال است، عوارض و بهای خدمات نسبت به میزان پرداخت نقدی به‌صورت پلکانی از ۳ تا ۹ درصد کاهش می‌یابد

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پرداخت ۲۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی در کاشان
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • الزامی شدن پرداخت حق تأهل به کارگران
  • چرا طرح طبقه‌ بندی در شرکت واحد اجرا نمی‌ شود؟
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نمی‌شود
  • تصویب کاهش عوارض و بهای خدمات شهرداری شیراز