Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-18@05:35:40 GMT

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۲۱۸

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد. ناطقان: صادق ضیائیان  گفت: بر اساس نقشه‌های آینده نگری با فعالیت سامانه بارشی امروز (پنجشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب و به تدریج در شمال شرق بارش پیش بینی می‌شود که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق همراه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه شدت بارش همراه با احتمال ریزش تگرگ در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و مناطقی از غرب کشور است، گفت: همچنین تا ظهر امروز در استان‌های خوزستان، ایلام و کرمانشاه در بعضی ساعات وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک رخ می‌دهد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه این سامانه در شمال شرق کشور موجب بارش برف و باران و در سواحل شرقی دریای خزر موجب بارش پراکنده باران شده و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر شنبه تا اواسط یکشنبه با عبور سامانه به نسبت ضعیف و سریع بارشی، در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده برف و باران روی می‌دهد، گفت: از بعدازظهر دوشنبه با ورود یک سامانه بارشی فعال دیگر در غرب شاهد بارش برف و باران در دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، مرکز و جنوب غرب کشور خواهیم بود که البته شدت آن بر روی دامنه‌های زاگرس مرکزی و غرب کشور خواهد بود.

وی افزود: از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط شرق و جنوب شرق با گرد و خاک همراه خواهد بود و نواحی مرکزی خلیج فارس نیز از بعدازظهر پنجشنبه و روز جمعه مواج است.

ضیائیان در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه دمای تهران افزایش می‌یابد، گفت: برای روز پنجشنبه آسمانی ابری همراه با بارش باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود همچنین در روز جمعه آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.
منبع: ایسنا برچسب ها: سامانه ، بارشی ، ناطقان ، هواشناسی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: سامانه بارشی ناطقان هواشناسی سامانه بارشی پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، زارعی گفت: بر اساس خروجی مدل‌های پیشابی هواشناسی تا روز جمعه افزایش ابر، از اواخر وقت امشب با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی گاهی وزش باد شدید در مناطق بادخیز همراه با گرد و خاک، رگبار و رعد و برق، در مناطق مستعد بارش تگرگ و خطر برخورد صاعقه و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

وی افزود: با توجه به حجم بارش‌ها و ماهیت رگباری آنها، وقوع رواناب، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، به ویژه در نیمه جنوبی، بخش مرکزی و شمال شرق استان دور از انتظار نیست.

زارعی گفت: به لحاظ دمایی تا صبح فردا روند تغییرات دما افزایشی است و به تدریج از فردا ظهر تا صبح جمعه تغییرات دما کاهشی خواهد بود.

به گفته وی با توجه به تقویت ناپایداری‌های جوی در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه هشدار سطح نارنجی در استان صادر شد.

کارشناس هواشناسی استان گفت: در این هشدار پرهیز از سفر‌های غیرضرور، خودداری از تردد در محور‌های مواصلاتی همجوار از جمله سیستان و بلوچستان و کرمان عدم توقف در مسیر رودخانه‌های فصلی، رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، تامین پوشش و تجهیزات گلخانه‌ها و پرهیز از عملیات کشاورزی توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / امروز و فردا در کدام استان‌های کشور باران می‌بارد؟
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۲۹ و ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / بارش باران در نقاط اکثر استان ها
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا
  • ورود سامانه بارشی به جو خراسان جنوبی
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی بوشهر برای بارش باران
  • خروج سامانه بارشی از خراسان رضوی