Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-18@13:25:23 GMT

وزیر خارجه اتریش برای انتقال پیام به ایران می‌آید

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۲۴۲

خرداد:وزیر امور خارجه اتریش اعلام کرد که هفته آینده برای انتقال پیامی از جانب اروپا به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش خرداد از  ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتد پرس، الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش روز گذشته پس از دیدار با هایکو ماس، همتای آلمانی‌اش در برلین گفت که پس از دیدار با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هفته بعد در روزهای شنبه و یک‌شنبه برای انتقال «پیامی از جانب اروپا» به تهران سفر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان در این دیدار با بیان این که باید هر کاری برای کمک به تنش‌زدایی این وضعیت انجام داد، به سیاست دولت آمریکا در برابر ایران اشاره کرده و گفت: راهبرد فشار حداکثری از نظر ما امیدبخش نیست اما ما فشار بر ایران را افزایش داده‌ایم.

او همچنین از سفر وزیر خارجه اتریش به ایران استقبال کرد.

شالنبرگ نیز درباره مواضع کشورهای اروپایی در این باره اظهار کرد: مهم است که ما دیدگاه‌مان را تکرار کنیم، این که یک بار به بیان آن‌ها بپردازیم کفایت نمی‌کند.

بر اساس این گزارش، سفر وزیر خارجه اتریش به ایران در پی تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان برای پیدا کردن راهکارهایی عملی به منظور کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا بر ایران انجام می‌شود. این تحریم‌ها در پی خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای که میان ایران و پنج قدرت جهان انجام شده بود، اعمال شدند.

در پی این روند، ایران اعلام کرد که در چند گام تعیین‌شده تعهدات داوطلبانه‌ خود در توافق هسته‌ای را کاهش می‌دهد. این اقدامات به گفته مقامات کشورمان بازگشت‌پذیر بوده و به محض عملی شدن تعهدات شرکای اروپایی برجام، متوقف شده و به حالت قبل باز خواهند گشت.

برچسب ها: اتریش ، وزیر خارجه ، پیام ، اروپا

منبع: خرداد

کلیدواژه: اتریش وزیر خارجه پیام اروپا خارجه اتریش وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات «وعده صادق» به آمریکایی‌ها پیام دادیم

به گزارش جماران؛ «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم رژیم اسرائیل گرفته شد، آمریکا را مطلع کردیم، گفت: پس از عملیات وعده صادق، ساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا ارسال کردیم که بگوییم به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم.

ایرنا در بدو ورود «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به نیویورک، در گفتگویی از او سوال کرد: پس از اینکه ایران در عملیات تنبیهی وعده صادق پاسخ اسرائیل را داد، آیا پیام خاصی از سوی آمریکا داشتید و در مدتی که ایران می خواست پاسخ اسرائیل را بدهد، چند پیام و از چه کانال هایی پیامها میان ایران و آمریکا رد و بدل شد؟ آیا کانال ارتباطی همیشگی یعنی سوئیس میان تهران – واشنگتن فعال بود یا کانال های کشورهای منطقه فعال بودند؟

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سوال گفت: «به دلیل اینکه رژیم اسرائیل در یک اقدام تروریستی، سفارت جمهوری اسلامی ایران را در دمشق بصورت مستقیم هدف قرار داد، و مستشاران رسمی نظامی ما در سوریه در این اقدام تروریستی اسرائیل به شهادت رسیدند، و ما مدتها با درک شرایط منطقه خویشتنداری کرده بودیم و مرتب به دبیرکل سازمان ملل اعلام می کردیم که شورای امنیت باید به وظیفه خودش برای مقابله با این اقدامات رژیم اسرائیل عمل کند؛ از زمانی که در جمهوری اسلامی ایران تصمیم گرفته شد، که در چارچوب حقوق بین الملل و دفاع مشروع، پاسخ لازم روی رژیم اسرائیل داده شود و هشدار و تنبیه لازم صورت بگیرد، ما آمریکا را مطلع کردیم.»

امیرعبداللهیان تاکید کرد: «به آمریکایی ها به صراحت و روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم (اسرائیل) قطعی است و پیام هایی هم قبل از عملیات تبادل شد و هم بعد از اینکه اقدام (عملیات وعده صادق) انجام شد، ساعت تقریبا 2 و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری، پیام دیگری را به ایالات متحده آمریکا از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و روشنی به آمریکا در این پیامها سعی کردیم بگوییم ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم. آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را می تواند افزایش دهد، رفتارهای رژیم صهیونیستی است.»

وزیر امور خارجه ایران همچنین تصریح کرد: «قبل ازعملیات (وعده صادق) به طرف آمریکایی به روشنی گفتیم که ما پایگاهها و منافع آمریکا را در منطقه هدف قرار نخواهیم داد، الا در شرایطی که در پاسخی که به رژیم اسرائیل می دهیم، اقدامی را آمریکا بخواهد در حمایت جنگی از رژیم صهیونیستی انجام دهد.»

امیرعبداللهیان اضافه کرد: «تبادل پیامها به ویژه از کانال سوئیس بعنوان حافظ منافع آمریکا و مجاری رسمی دیپلماتیک با هدف اینکه درک درستی از اقدام ایران به وجود آید و با هدف کنترل جلوگیری از توسعه تنش و بحران در منطقه، بین ما و آمریکا شکل گرفته و انجام شده است.»

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار صدا و سیما درباره هدف سفر خود به نیویورک نیز گفت: نشست شورای امنیت سازمان ملل با بررسی تحولات غرب آسیا (خاورمیانه) و تمرکز بر موضوع فلسطین روز پنجشنبه برگزار می شود.

امیرعبداللهیان گفت: این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار می شود؛ با توجه به تحولات منطقه و اینکه وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است و سر ریز این وضعیت در منطقه و تحولات منطقه، نمودار می شود؛ فرصتی است برای اینکه که دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران را در راستای ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه تبیین کنیم و در عین حال، با استفاده از فرصت حضور در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل و دیگر وزرای امور خارجه و همتایان و برخی از مدیران ارشد سازمان های بین المللی برای برون رفت از این مشکل، توقف فوری جنگ ، ارسال کمک های گسترده انساندوستانه و سایر مسایل مرتبط با موضوع فلسطین و امنیت منطقه رایزنی داشته باشیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، چهار روز پس از عملیات نظامی تنبیهی «وعده صادق» در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران عصر چهارشنبه به وقت محلی با استقبال امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد؛ این نخستین سفر وزیر خارجه ایران در سال جدید شمسی به نیویورک، مقر اصلی سازمان ملل متحد و سومین سفر پس از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی در غزه است.

وزیر خارجه ایران قرار است روز پنجشنبه به وقت محلی در نشست عالیرتبه شورای امنیت سازمان ملل در مورد فلسطین ذیل دستور کار «وضعیت خاورمیانه از جمله مساله فلسطین» شرکت و سخنرانی کند.

ملاقات با دبیر کل سازمان ملل متحد و سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در محل سازمان ملل از دیگر برنامه‌های رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان در این سفر خواهد بود.

همچنین انجام چندین ملاقات دوجانبه و مصاحبه مطبوعاتی هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

امیرعبداللهیان قبل از عزیمت به نیویورک، توقفی در استانبول ترکیه داشت و از سرکنسولگری ایران در این شهر بازدید کرد.

دیگر خبرها

  • وضعیت در غزه واقعا به نقطه جوش رسیده است
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات «وعده صادق» به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • امیرعبداللهیان: قبل و بعد از عملیات به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • پیام وزیر خارجه ایران؛ پرچم بالاست
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • وزیر خارجه مصر پیام ایران را به رژیم اسرائیل رسانده است
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و اتریش در مورد اوضاع منطقه
  • امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه اتریش: اسرائیل از خویشتن داری ایران پیام اشتباه دریافت کرده بود
  • گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و اتریش