Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار یعقوبی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جبهه مقاومت و سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در خصوص اقدامات اوقاف در اربعین شهدای مقاومت بیان داشت: اداره اوقاف و امور خیریه استان کرمان همانطور که در مراسم تشییع شهدای مقاومت با ستاد تشییع همکاری داشت در ایام اربعین هم در برگزاری مراسم همراه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اوقاف تشکیل ستادی با همکاری حوزه‌های علمیه بود که پذیرای طلبه‌ها و روحانیون سراسر کشور بود و در این راستا و طی مراسم روز اربعین پذیرای ۵۰۰ روحانی بودیم.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اداره اوقاف در روز اربعین و روزهای قبل و بعد از آن هم پذیرای مهمانانی از سراسر کشور و همچنین مهمانانی از خارج از کشور بود.

یعقوبی تصریح کرد: از اقدامات دیگر این اداره در ایام اربعین توزیع قند و شکر در بین موکب‌ها و همچنین اسکان زائران در چهار مکان (امامزاده محمد، تکیه عباسعلی، مهدیه امام علی اداره شهرستان و پرورشگاه دلمقانی) و برپایی موکب شهدا در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است.

تشریح برنامه‌های اوقاف در ایام نوروز

وی در ارتباط با تشریح برنامه‌های اوقاف در ایام نوروز پرداخت و گفت: با توجه به استقبال مردم از زیارت شهدای مقاومت چهار محلی که در ایام تشییع و اربعین شهدای مقاومت برای اسکان زائران در نظر گرفته شده بود آماده خواهیم کرد به ویژه امام‌زاده محمد که به مناسبت موقعیت جغرافیایی نزدیک گلزار شهدا است و به صورت ۲۴ ساعته در خدمت زائران برای اسکان است.

قائم مقام اوقاف و امور خیریه استان کرمان یادآور شد: نماینده ولی فقیه در استان و سازمان اوقاف و امور خیریه در زمان تشییع، مبلغ قابل توجهی در اختیار استان قرار دادند که هم‌اکنون نیز از همان محل برای اسکان و پذیرایی از زائران استفاده می‌کنیم لذا در ایام تعطیلات نوروز هم که پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی مهمان داشته باشیم تا حد توان و آمادگی داریم و پوشش خواهیم داد.

یعقوبی در بخشی از سخنانش به جایگاه کرمان در جبهه مقاومت با وجود شهدای مقاومت اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به توفیقی که نصیب کرمانی‌ها شده و سردار بزرگ دل‌ها در اینجا به خاک سپرده شده است برای ما به اثبات رسیده که کرمان چهارمین شهر زیارتی کشور است.

وی افزود: همه شهرهای زیارتی اعلام آمادگی کرده بودند که پیکر مطهر این شهید بزرگوار در هر قسمت از حرم که اعلام شود دفن کنند اما طبق وصیت خود سردار خاکسپاری در گلزار شهدا و در جوار شهدای جنگ تحمیلی، شهدای غدیر و شهدای مدافع حرم انجام شد.

یعقوبی تصریح کرد: ما زائران بسیاری از کشورهای مقاومت از جمله عراق، لبنان، سوریه، یمن، افغانستان، پاکستان و.... داریم اما باید مسئولان استان تدابیر لازم را در خصوص اسکان و پذیرایی از این زائران بیاندیشد تا آنچنان که در شأن زائر سردار است از آنها پذیرایی شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اداره اوقاف و امور افغانستان اوقاف و امور خیریه ایام نوروز قند انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اوقاف و امور خیریه شهدای مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود بیش از ۷ میلیون نفر به استان قم در ایام نوروز امسال

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم مقیمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا پنجمین روز از فروردین ماه امسال ۱۸۱ هزار نفر با سفر به شهر مقدس قم در این استان اسکان یافتند.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم بیان کرد: در همین فاصله زمانی ۷ میلیون و ۲۸۲ نفر از زائران و مسافران از شهرهای مختلف کشور وارد استان قم شدند.

وی گفت: از میان ۱۸۱ هزار نفری که در قم اسکان یافتند، ۵۷ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و مابقی نیز در مراکزی همانند مدارس، حسینیه‌ها، بوستان‌ها، امکان ورزشی، امامزادگان، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و مسجد مقدس اسکان پیدا کردند.

مقیمی در ادامه به اشاره به آمار تصادفات ایران نوروز در قم گفت: تعداد تصادفات درون شهری و برون شهری در ایام نوروز در قم ۱۷۰۰ مورد بوده که متاسفانه ۹ نفر در این سوانح رانندگی جان خود را از دست دادند و ۳۹۷ نفر نیز دچار مجروحیت شدند.

وی افزود: در این ایام ۵ هزار و ۶۴۶ مورد بازرسی در مناطق مختلف استان قم از سوی دستگاه‌های نظارتی در حوزه‌های مختلف غذایی، درمانی، اقامتی، حمل و نقل صورت گرفته است.

معاون استاندار قم با اشاره به فعالیت اورژانس ۱۱۵ قم بیان کرد: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۵ فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۶۱۴ مورد ماموریت از سوی اورژانس انجام شده که ۳ هزار و ۹۳ نفر از خدمات درمانی بهره بردند.

کد خبر 6062497

دیگر خبرها

  • جان باختگان تصادفات جاده‌ای ایام نوروز امسال به ۵۴۹ نفر رسید
  • جان باختگان تصادفات جاده ای ایام نوروز امسال به ۵۴۹ نفر رسید
  • حال وهوای زائران نوروزی در گلزار شهدای کرمان
  • نگاهی به موزه شهدای نهاوند در ایام نوروز + فیلم
  • پلیس در ایام نوروز با تلاش مضاعف به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند
  • حال و هوای کربلای معلی در ماه مبارک رمضان + تصاویر
  • به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز
  • اسکان بیش از ۴۵ هزار نفر در ستادهای اسکان فرهنگیان کرمان
  • ورود بیش از ۷ میلیون نفر به استان قم در ایام نوروز امسال
  • آماده‌باش ۲۵ ایستگاه آتش‌نشانی قم در ایام نوروز