Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن حسین زاده شامگاه چهارشنبه در همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی و معرفی فرصت‌های پیش روی آن برای تجار و فعالان اقتصادی استان قم که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: استان‌های مختلف کشور، باید برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین توانمندی‌های فرهنگی خود در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ برنامه ریزی جدی و مناسبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برپایی نمایشگاه اکسپو را سومین رویداد مهم جهانی بعد از المپیک و جام جهانی فوتبال برشمرد و افزود: بعد از برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ در کشور امارات در سال ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در نمایشگاه امسال ۲ هزار و ۱۴ متر زمین به کشور ایران اختصاص داده شد و بر خلاف جانمایی قبلی که محل غرفه کشورمان نامناسب بود، اما هم اکنون در میان دو کشور مکزیک و فرانسه غرفه داریم.

وی گفت: ۱۹۲ کشور در بیش از ۴۳۸ هکتار مساحت در نمایشگاه اکسپو شرکت و پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه عمارت شهرزاد نام دارد و با یک طرح زیبا ساخته می‌شود که مراسم کلنگ زنی آن انجام شده است.

حسین زاده اضافه کرد: ۲۰ درصد از پاویون جمهوری اسلامی ایران در حدود ۴۰۰ مترمربع فضای تجاری برای برندهای ایرانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه فرصت‌های تجاری، تسهیل روابط اقتصادی و معرفی فرهنگ غنی و اصیل ایرانی در سطح جهان هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد ملی و ۶ کمیته تخصصی برای برپایی هرچه بهتر و باشکوه‌تر پاویون کشور ایران در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ تشکیل شده و این نمایشگاه از ۲۹ مهرماه سال آینده تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در امارات برگزار فعالیت خواهد داشت که روزنه بسیار خوبی در شرایط تحریم برای توسعه ارتباط و تعامل با دیگر کشورهاست.

وی گفت: هرکدام از استان‌های کشور یک هفته یا یک دهه مختص خود در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات خواهند داشت.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان های مختلف کشور ایران جهان زمین انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی نمایشگاه اکسپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار کرد: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

استاندار فارس ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رو در رو و چهره به چهره را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود، باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه همچنین پیشنهاد داد که پنجره واحد الکترونیک طی پنج روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی از لزوم بهره‌گیری الگوهای حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان اضافه کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات دو ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

کد خبر 747916

دیگر خبرها

  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افزایش دوبرابری قراردادهای تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • معرفی دو زنجیره ارزش در غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه اکسپو
  • معرفی ظرفیت‌های صادراتی همدان برای افزایش تعاملات تجاری غرب
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • حضور تولیدکنندگان زنجانی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴