Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه قطر در پارلمان اروپا تاکید کرد: شکاف در روابط کشورهای حوزه خلیج (فارس) موجب بروز بحران در منطقه شده و دوحه هنوز از گفت‌وگوها استقبال می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کمیته روابط خارجه پارلمان اروپا فاش کرد: قطر مذاکراتی را با عربستان آغاز کرد اما عربستان بدون اعلام قبلی این مذاکرات را در ژانویه گذشته متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه قطر در حاشیه این نشست، گفت: عربستان مذاکرات درباره بحران منطقه خلیج (فارس) را به صورت ناگهانی متوقف کرد و هیچ گونه دلیل و توجیهی برای این کار ارائه نکرد. امیدواریم که کویت به تلاش‌های میانجی‌گرانه خود برای پایان دادن به این بحران ادامه دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر بار دیگر خواستار امضای توافقنامه‌ای امنیتی، منطقه‌ای و الزام آور در خاورمیانه برای مقابله با تهدیدهای امنیتی شد و گفت: هدف از این توافقنامه برطرف کردن نگرانی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی است.

آل ثانی در ادامه گفت: این توافقنامه باید بر اساس برنامه‌های مشترک و همکاری امنیتی شامل تبادل اطلاعات و عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تنظیم شود.

او افزود: شکاف در روابط کشورهای منطقه باعث بروز بحران فعلی شده است و دوحه همچنان از آغاز گفت‌وگوها استقبال می‌کند.

وزیر خارجه قطر درباره بحران لیبی نیز بر حمایت دوحه از دولت وفاق ملی به عنوان دولت قانونی در لیبی با تایید جامعه جهانی و سازمان ملل تاکید کرد و گفت: راه حل بحران لیبی سیاسی و نه نظامی است.

او در ادامه اقدامات نظامی خلیفه حفتر را محکوم کرده و گفت: از جامعه جهانی می‌خواهیم برای برقراری آتش بس در لیبی و دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران این کشور تلاش کند. ما در چند ماه گذشته شاهد تلاش‌های جامعه جهانی برای برقراری آتش بس در لیبی بودیم و همچنین دیدیم که کدامیک از طرف‌ها به اقدامات انجام شده در برلین و مسکو احترام می‌گذارد.

آل ثانی درباره طرح صلح پیشنهادی آمریکا برای خاورمیانه موسوم به معامله قرن گفت: دوحه از هر گونه طرحی برای حل اختلافات دو طرف فلسطینی و اسرائیلی استقبال می‌کند اما به شرط اینکه این طرح‌های صلح همسو با قوانین بین‌المللی باشند.

وی افزود: ما با دولت آمریکا گفت‌وگو کردیم و از مذاکرات مستقیم میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حمایت می‌کنیم و امیدواریم که صلح میان دو طرف برقرار شود اما نباید این واقعیت را نادیده گرفت که کشورهای عربی پیش از این درباره طرح صلح عربی که از نظر ما پایه و اصلی منصفانه برای مذاکرات میان دو طرف است، توافق کرده‌اند.

همچنین این وزیر قطری از پیشرفت در مذاکرات طالبان و آمریکا استقبال و تاکید کرد، این امر گامی در مسیر برقراری صلح در افغانستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطر بحران لیبی وزیر خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران

جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه بر اهمیت خویشتن‌داری در تلاش برای حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی در سایه تحولات اخیر و شتابان خاورمیانه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در واکنش به پاسخ گسترده موشکی و پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای واکنش نشان داد.

وی از همه طرف‌ها خواست که حداکثر خویشتنداری را برای جلوگیری از هر گونه تشدید بیشتر که ثبات منطقه و امنیت مردم آن را تهدید می کند، از خود نشان دهند.

بامداد امروز نیز وزارت خارجه عربستان سعودی ضمن ابراز نگرانی، خواستار خویشتن‌داری همه طرف‌ها شد تا «منطقه و ساکنان آن از خطرات جنگ در امان باشند».

به نوشته وبگاه «الخلیج آنلاین»، شورای همکاری امروز بر لزوم تلاش مشترک همه طرف‌ها و اتخاذ رویکرد دیپلماتیک به عنوان راهی موثر برای حل و فصل اختلافات و تضمین امنیت و ثبات منطقه تاکید کرد و از همه طرف‌های مسؤول خواست که به حفظ امنیت و صلح منطقه‌ای و جهانی پایبند باشند.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هشدار کارشناسان نظامی چین به خطرات افزایش تنش‌ها در خاورمیانه
  • هزینه دیوانگی را خود دیوانه باید بدهد/ ایران وزنه ثبات‌بخش در خلیج فارس و شامات است
  • انتقال ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • انتقال بیش از ۷۷۴ میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی در منطقه خلیج‌فارس
  • سهم ناچیز ایران از بازار بانکرینگ خلیج فارس و دریای عمان!
  • افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس
  • واکنش دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به پاسخ موشکی ایران
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • رشد 23 درصدی ارزش صادرات منطقه ویژه خلیج فارس
  • ارتقا سازمان در گرو ارتقا مستمر منابع انسانی است