Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@17:08:21 GMT

تولید ۳ هزار موتورسیکلت برقی برای موزعین پست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۷۳۲

تولید ۳ هزار موتورسیکلت برقی برای موزعین پست

تفاهم نامه چهارجانبه بین ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران و شرکت نیرو موتور سهند تولید کننده موتورسیکلت برقی امروز در مراسمی در هتل اسپیناس پالاس به  امضا رسید.

دکتر منوچهر منطقی در این مراسم گفت: برقی کردن موتور سیکلت‌ها در کلانشهرها از اهداف دولت است،  بر اساس آمارها ۱۸ درصد از آلایندگی در تهران مربوط به موتورسیکلت‌ها است که عمده آنها مربوط به موتورهای کاربراتوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 موتورهای کاربراتوری از جمله موتورها با آلایندگی بالا هستند، هر یک از این موتورها به اندازه ۶ خودرو آلودگی ایجاد می‌کنند.

وی قیمت بالای موتور سیکلت‌های برقی نسبت به موتور سیکلت‌های بنزینی را از چالش‌های این وسیله نقلیه نام برد و بیان کرد: تا قبل از سهیمه بندی سوخت به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین و استهلاک کم موتور سیکلت‌های بنزینی، مردم استقبال خوبی از موتورهای برقی نداشتند ولی با سهیمیه بندی و افزایش قیمت سوخت، موتور سیکلت‌های برقی مورد توجه بیشتری قرار گرفتند.

کاهش سالانه دو هزارو ۱۰۰ لیتر بنزین با جایگزینی موتور برقی

منطقی افزود: در صورت جایگزین کردن موتوسیکلت‌های برقی با بنزینی، سالانه ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر به ازای هر دستگاه موتور سیکلت، کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با پیاده سازی طرح جایگزینی موتور سیکلت‌های برقی با بنزینی برای ۳۰۰ هزار دستگاه موتور سیکلت در تهران حدود ۱.۵ میلیون تن آلایندگی از فضای شهری کاهش می یابد.

منطقی تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه چهار جانبه در راستای فرهنگ سازی و توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در بومی سازی وسایل نقلیه برقی و توسعه زیر ساخت‌های مربوط به آن است.

در این تفاهم نامه آمده است «بر اساس این تفاهم نامه قرار است سه‌هزار دستگاه موتورسیکلت برقی با قابلیت استفاده از طرح باتری SWAP تولید شود،موتورهای برقی تولید شده به موزعان پست معرفی شده از سوی شرکت پست با اعطای تسهیلات توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری واگذار می شود. در فاز اول اجرای این طرح به صورت پایلوت ۵۰ دستگاه موتور سیکلت برقی توسط شرکت تولید کننده طرف تفاهم نامه، تولید خواهد شد و چنانچه طرفین تفاهم نامه از قابلیت و کارائی موتورسیکلت‌های برقی تولید شده، زمان تحویل موتورسیکلت‌ها و شماره گذاری آنها رضایت داشتند، به شرط تامین تسهیلات لازم، قراردادی جداگانه برای تهیه مابقی ۲۹۵۰ موتور سیکلت منعقد خواهد شد. چنانچه این رضایت حاصل نشود طرفین مجاز خواهند بود مابقی موتورسیکلت‌ها را با دیگر تولیدکنندگان صاحب صلاحیت تهیه کنند».

بر اساس این تقاهم نامه سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری متعهد شد تا نسبت به  تامین تسهیلات نوسازی با کارمزد ۴ درصد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال برای هر موتورسیکلت، جهت جایگزینی ۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی با مهلت بازپرداخت ۳۶ماهه اقدام کند.

معرفی ۵۰ نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای مرحله پایلوت و  معرفی ۲۹۵۰  نفر از موزعین پست دارای شرایط لازم جهت اجرای موضوع تفاهم نامه به شرط رضایت و تامین تسهیلات لازم از دیگر تعهدات این سازمان است.

همچنین ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته متعهد شد تا در زمینه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای همکاری سایر بخش‌های معاونت و دیگر سازمان‌های دولتی مرتبط در جهت تسهیل در اجرای مناسب تفاهم نامه اقدام کند. این ستاد موظف است زمینه تامین منابع مالی و اعتباری در قالب تسهیلات برای توسعه خط تولید موتورسیکلت برقی در حد مقدورات پس از اجرای موفقیت آمیز مرحله اول (۵۰ دستگاه موتور) را فراهم کند.

برنامه ریزی برای به کارگیری فناوری‌های نوین برای ارتقای خدمات، بهره وری و تسهیل در توسعه موتورسیکلت‌های برقی در کشور و تلاش در جهت رفع موانع توسعه موتور سیکلت‌های برقی متکی بر فناوری‌های پیشرفته از دیگر تعهدات این ستاد در تفاهم نامه چهارجانبه است. تولید ۵۰ دستگاه موتورسیکلت برقی با مشخصات فنی اعلام شده، تحویل ۵۰ دستگاه موتور سیکلت برقی به موزعین پست حداکثر تا ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۹۹ ،  تولید و تحویل ۲۹۵۰  دستگاه موتورسیکلت برقی تولید شده به موزعین پست معرفی شده توسط شرکت پست طی مدت معین و با مشخصات و شرایط قرارداد منعقده پس از تایید مراحل تست پایلوت و  گارانتی موتورسیکلت‌های تولید شده به مدت یک سال از زمان تحویل موتور سیکلت‌ها از جمله تعهدات شرکت تولید کننده موتور سیکلت در این تفاهم نامه  است.

برچسب‌ها امضای تفاهمنامه ستاد توسعه فناوری‌ های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته منوچهر منطقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امضای تفاهمنامه منوچهر منطقی امضای تفاهمنامه منوچهر منطقی دستگاه موتورسیکلت برقی موتور سیکلت های برقی دستگاه موتور سیکلت تفاهم نامه موتور سیکلت ها موتورسیکلت ها سیکلت برقی موزعین پست تولید شده حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش

 پس از امضای توافق نامه همکاری بین شرکت کرمان موتور و سازمان تاکسیرانی شهر تهران، طرح جایگزینى تاکسى هاى فرسوده با تاکسى هاى برقى آغاز شد. در این توافق نامه که به امضاى سامان فیروزى مدیرعامل کرمان موتور و شادى ملکى سرپرست تاکسى رانى شهر تهران رسید، تاکسیرانان مشمول طرح، ضمن دریافت تسهیلاتی قابل توجه از سوی دولت و شرکت کرمان موتور، مى توانند با مراجعه به شرکت کرمان موتور در این طرح جایگزینى ثبت نام نمایند.

در این طرح فروش اقساطی، تاکسی برقی کرمان موتور با پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان (شامل آورده راننده و مبلغ حاصل از اسقاط تاکسی فرسوده) به همراه ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات کرمان موتور و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات صندوق کارآفرینی امید انجام می‌شود. دوره بازپرداخت تسهیلات کرمان موتور نیز ۱ تا ۵ ساله برای خریداران لحاظ خواهد شد.

قیمت تاکسی برقی کرمان موتور ۱۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال در این ثبت نام اعلام شده است که خرید به صورت نقدی ۲۵ میلیون تومان تخفیف برای خریدار لحاظ خواهد شد.

براساس این گزارش، تاکسی برقی کرمان موتور یا جک ای۵۰ آ (JAC E ۵۰ A) از ۱۲۴ کیلووات قدرت و حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر بهره می‌برد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این خودرو ۷.۶ ثانیه است.

تاکسی برقی کرمان موتور قابلیت ۴۰۲ کیلومتر پیمایش با یکبار شارژ را داراست و حداکثر ظرفیت باتری این خودرو ۵۰.۱ کیلووات ساعت می‌باشد.

تجهیزات ایمنی خودرو جک ای۵۰ شامل سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی هیدرولیکی، ترمز پارک برقی + اتوهلد، و سنسور و دوربین عقب است.

در خصوص امکانات رفاهی در این خودرو می‌توان به سنسور باران، سیستم صوتی با نمایشگر ۱۰.۴ اینچی، کروز کنترل، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

مدت زمان گارانتی تاکسی برقی کرمان موتور ۵ سال با ۱۵۰ هزار کیلومتر و باتری آن، ۵ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر اعلام شده است. ثبت نام این خودرو از طریق مراجعه متقاضی واجد شرایط به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی انجام می‌شود.


منبع: عصر ایران

tags # خودرو برقی ، کرمان موتور سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۸۵۶ دستگاه موتور سیکلت‌ توقیفی بندرخمیر فروخته شد
  • سارق زورگیر در شاهرود دستگیر شد
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • یک روزه گواهینامه موتور بگیرید!
  • کشف ۱۵ دستگاه موتور سنگین قاچاق در تهران
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار در تهران فوت شدند
  • سال گذشته ۲۸۵ موتور سوار فوت شدند
  • ساخت دوچرخه‌ای دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • دوچرخه‌ای که دوستدار محیط زیست که با انرژی‌های متعدد کار می‌کند
  • آخرین جزئیات از فرایند برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها