Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@22:51:36 GMT

دیدار اضطراری گروه اوپک پلاس لغو شد

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۵۷۶۲

دیدار اضطراری گروه اوپک پلاس لغو شد

به گزارش صدای ایران، عربستان سعودی از اعضای گروه اوپک پلاس خواسته بود در اوایل فوریه دیدار کنند زیرا اخبار شیوع ویروس کرونا سبب افت شدید قیمتهای نفت شده بود اما روسیه که از اعضای مهم گروه اوپک پلاس است، با درخواست مذکور موافقت نکرد. اکنون مقامات اوپک پلاس اظهار می کنند که دعوت برای حضور در نشست رسمی اوپک پلاس با تاریخ پنجم و ششم مارس ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یک منبع آگاه از مذاکرات اوپک پلاس به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفت که استراتژی روسیه به تاخیر انداختن تصمیم برای داشتن آمار واضحتری از وضعیت تقاضا برای نفت است تا شاید دیگری نیازی به کاهش بیشتر تولید نباشد.

بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ درصد از ۱۰ فوریه که به رکورد پایین ۵۹ دلار سقوط کرده بود، رشد کرده است اما همچنان از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد و پایینتر از قیمت مناسب برای بسیاری از اعضای اوپک است.

اوپک در آخرین گزارش ماهانه خود اثرات این اپیدمی را به ابتدای سال محدود نداشته و برآورد خود از رشد تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را به میزان ۲۳۰ هزار بشکه در روز نسبت به پیش بینی قبلی کاهش داد و ۹۹۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد.

هزاران پرواز از مبدا و به مقصد چین لغو شده و سفر در برخی از مناطق این کشور هم محدود شده است. در نتیجه این محدودیتها و تولید صنعتی کمتر، تقاضا برای سوخت از سوی این کشور که بزرگترین واردکننده نفت جهان است، روند کاهشی پیدا کرده است.

کمیته فنی مشترک تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک که به این گروه متشکل از ۲۳ کشور تولیدکننده نفت مشاوره می دهد، به تازگی پیشنهاد کرد علاوه بر کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه که فعلا اجرا می‌شود، تولید نفت ۶۰۰ هزار بشکه دیگر از آوریل کاهش داده شود و این روند تا ژوئن ادامه پیدا کند.

روسیه با اشاره به ابهاماتی که در تقاضا وجود دارد از این طرح حمایت نکرد اما نمایندگان اوپک اظهار کردند که احتمال دارد درباره سطوح مختلف کاهش تولید نفت در نشست رسمی وین مذاکره شود.

توافق فعلی اوپک پلاس برای کاهش تولید ۱.۷ میلیون بشکه در روز تا پایان مارس اجرا می شود و عربستان سعودی تولیدش را داوطلبانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر کاهش داده که به معنای کاهش تولید ۲.۱ میلیون بشکه در روز توسط اوپک پلاس است.

بر اساس گزارش پلاتس، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز چهارشنبه در یک سمپوزیوم بین المللی انرژی در ریاض شرکت کرد اما درباره چشم انداز کاهش تولید نفت اوپک پلاسی صحبتی نکرد و تنها تصدیق کرد که موفق نشده است روسیه را درباره ضرورت اقدام فوری مجاب کند. وی که روز سه شنبه با همتای روسی خود مکالمه تلفنی داشت، اظهار کرد که ریزش قیمتهای نفت در فوریه نیازمند کاهش قطعی تولید است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: صدای ایران عربستان سعودی عربستان اوپک پلاس کرونا کرونا ویروس اوپک بشکه در روز کاهش تولید اوپک پلاس هزار بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۵۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ

یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسامه حمدان یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد: کشورهایی که اقدام به صدور بیانیه‌های مشترک می‌کنند، بهتر است تحرکی عملی برای توقف جنگ در غزه داشته باشند.

 وی تاکید کرد که با گروه‌های فلسطینی طرحی را برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ در غزه ارائه دادیم.

 حمدان گفت ما در برابر فرصتی حقیقی برای وحدت فلسطینیان بر سر پروژه آزادسازی و تشکیل کشور مستقل فلسطین هستیم.

 وی افزود: عملیات رفح بیشتر از اینکه یک تحرک نظامی باشد، به یک نزاع سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است.

 اسامه حمدان تاکید کرد شاخه نظامی حماس مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، پابرجا خواهد بود و پس از تشکیل کشور فلسطین هم در مورد آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شودواکنش حماس به سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی فلسطینحماس: عملیات «وعده صادق» یک پاسخ راهبردی به اشغالگران بودحماس: ابعاد سیاسی و راهبردی نبرد طوفان الاقصی محقق شد

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱