Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:47:51 GMT

رعایت نکات بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کروناست

تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۹۶۶۰۴۴

رعایت نکات بهداشتی تنها راه مقابله با ویروس کروناست

عبدالمحمد خواجه‌ئیان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کرونا ویروس دسته بزرگی از ویروس‌هاست ولی فرم تغییر یافته و جدید آن قابلیت سرایت بیشتری دارد و با بررسی‌های انجام شده این ویروس تاکنون واکسن و درمانی ندارد تنها با لحاظ کردن مراقبت‌های بهداشتی امکان پیشگیری از ابتلا به آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: ماندن در خانه و کمتر تماس برقرار کردن با محیط‌های اجتماعی شلوغ، استفاده از ماسک، خودداری از دست دادن و روبوسی کردن، شست‌ و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون و ژل از جمله موارد پیشگیری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 خواجه ئیان با بیان اینکه هیچ موردی از بیماری کرونا تاکنون در این استان مشاهده نشده است ادامه داد: همچنین به موازات کشور ورود و خروج‌ها در استان بوشهر کنترل و موارد مشکوک بررسی می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به انتقال سریع ویروس کرونا رعایت نکات بهداشتی را باید جدی گرفت.

وی با بیان اینکه مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا کم و تنها ۲ تا ۳ درصد از مبتلایان از بین می‌روند تاکید کرد: این ویروس برای کسانی که بیماری زمینه‌ای ندارند مشکلی ایجاد نمی‌کند اما افرادی که دارای برخی بیماری‌های زمینه‌ای هستند در تهدید بیشتری قرار دارند.

خواجه ئیان گفت: ابتلا به این ویروس کرونا درمان دارویی ندارد و برای کنترل این ویروس تنها به درمان‌های حمایتی نیاز است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در شهر «ووهان» مرکز استان هوبی شروع شد، علاوه بر استان‌های چین به شمار ی از کشورهای دیگر در جهان نیز سرایت کرده است.

ویروس کرونا در چین تاکنون جان بیش از  ۲ هزار و چهار نفر را گرفته است.

برچسب‌ها بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد

به گزارش جام جم آنلاین البرز، خواجه وند گفت: باتوجه به موضوعات مرتبط با حوزه برق در استان البرز، با هدف رضایتمندی مشترکین و مردم استان، نصب انشعابات مشترکین نخستین اولویت در برنامه‌های کاری این شرکت می‌باشد. اولویت دوم، بهبود وضعیت روشنایی معابر استان می‌باشد که استفاده از ظرفیت پیمانکاران کشوری در دستور کار قرارگرفته است.
ایشان در ادامه افزودند:با توجه به نزدیک شدن زمان اوج بار سال ۱۴۰۲ در روز‌های گرم سال، برنامه ریزی‌های مدونی در حال انجام می‌باشد تا ان‌شاءالله بتوانیم عبور موفقی از پیک بار سال ۱۴۰۳ داشته باشیم.
دکتر خواجه وند در پایان موضوعات پیرامونی مانند توسعه مباحث انرژی‌های‌نو را نیز از برنامه‌های در دستور کار این شرکت بیان کردند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • لزوم تحلیل استراتژیک مسئله حجاب و عفاف برای مقابله با بدحجابی/استاد قانون‌گریز راه به‌جایی نمی‌برد
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • افزایش ۲۰ درصدی کشف تخلفات اضافه بار در استان بوشهر
  • مسائل مرتبط با رضایتمندی مردم در اولویت کاری ما قرار دارد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • ماجرای قتل ۳۰ هزار تومانی در کبابی!