Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: امسال با همکاری استانداری، تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های گلخانه‌ای برای اجرای هزار هکتار کشت گلخانه‌ای به امضا رسیده است.

او افزود: وسعت کار حتی در کشور بی نظیر است و قطعاً تحولی چشمگیر در رونق کشاورزی منطقه، ایجاد اشتغال و افزایش چشمگیر تولید را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قوسی گفت: این مجموعه شامل ۷۰۰ هکتار گلخانه، ۱۰۰ هکتار برای دامداری، ۱۵۰ هکتار بارگاه‌های بهداشتی زرشک و ۵۰ هکتار مجتمع شیلاتی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی با اجرای طرح نهضت گلخانه ای، افزود: اجرای این طرح در راستای سیاست‌های جهاد کشاورزی است که پرورش محصولات صیفی و سبزی از فضای آزاد به فضای گلخانه منتقل شود.

او گفت: اعتبار پیش‌بینی شده ۱۹۰ میلیارد تومان برآورد شده که باید تمامی زیرساخت‌ها در مدت دو سال توسط شرکت شهرک‌ها آماده و به بهره برداری برسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بیرجند اشتغال کشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد

محمدعلی اکبری، مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا گفت: ۸۵ خانوار در ۱۲ روستای این شهرستان کشت نیشکر به مساحت ۲۶ هکتار را آغاز کردند.

او با اشاره به استقبال مردم از فرآورده‌های نیشکر که محصولاتی ارگانیک است، افزود: سطح زیر کشت گیاه نیشکر امسال ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با بیان اینکه کشت نیشکر اردیبهشت هر سال آغاز و آذر ماه برداشت می‌شود.، تصریح کرد: امسال برای نخستین بار طرح کشت تلفیقی صنوبر و نیشکر در بیش از ۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی صومعه سرا اجرا شده است.

به گفته اکبری، برای تجهیز کارگاه‌های نیشکرپزی، ۱۵ نیشکرکار برای دریافت ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات از اعتبارات بنیاد برکت به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

او همچنین گفت: سال گذشته، نیشکرکاران صومعه‌سرایی، ۲۵ تن شکر سیاه به ارزش ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تولید و به بازار مصرف عرضه کردند.

شهرستان صومعه سرا در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • سطح کشت فراسرزمینی به ۴۰۰ هزار هکتار می رسد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • اختصاص ۹۸ میلیارد ریال برای طرح‌های آبرسانی کشاورزی گناباد
  • احداث گلخانه تولید انواع گل
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • کشت نیشکر در صومعه‌سرا آغاز شد