Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  عبدالعلی تاجی با اشاره به بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیاز شغلی کارمندان طبق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اظهار داشت: این موضوع به معنای افزایش حقوق کارمندان است و جزء فوق‌العاده‌های مستمر و حقوق مکتسبه کارمندان دولت محسوب می‌شود و حتی زمانی که بازنشست هم بشوند، این فوق‌العاده شغلی برقرار است و پس از آن نیز به ورثه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی این بخشنامه سازمان برنامه و بودجه را در آستانه انتخابات مجلس حاتم‌بخشی از منابع عمومی کشور آن هم در شرایط جنگ اقتصادی دانست و افزود: این موضوع منجر به افزایش هزینه‌های جاری بودجه می‌شود، در حالی که کسری بودجه فراوان و منابع درآمدی نیز محدود است.

 

معاون اسبق حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در گذشته برای برخی دستگاه‌ها افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری اعمال شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد منابع بودجه صرف پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان می‌شود و حتی هر جا با کمبود منابع روبرو شود، از اعتبارات عمرانی استفاده می‌کند. این بخشنامه تحقیقا بار مالی فراوانی برای دولت خواهد داشت و ظاهرا برای مدیران ارشد حداکثر 50 درصد و برای کارمندان نیز به تبع آن افزایشی اعمال می‌شود.

 

تاجی با تأکید بر اینکه دولت،‌ دیگران را متهم به رفتارها پوپولیستی می‌کرد و اکنون در این راستا گام برمی‌دارد، گفت: در حالی که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مدیریت و کاهش هزینه‌های جاری تاکید دارد، کدام انسان عاقلی در تحریم‌ها و جنگ اقتصادی هزینه‌های جاری خود را افزایش می‌دهد.این کارشناس مسائل اداری و استخدامی یادآور شد: علاوه بر این،‌ اخیرا نیز با امضای معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغیه‌ای به شهرداری‌ها زده شده و تا فوق‌العاده‌ای خاص برای مدیران ارشد آنها اعمال شود.

 

فارس

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سازمان برنامه وبودجه بخشنامه کارمندان اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۹۶۶۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، مدیرکل دفتر هوشمندسازی و فن آوری‌های نوین توانیر گفت: مدیریت بار شبکه از طریق نصب کنتور هوشمند، طی تابستان گذشته به بیش از١٠هزار مگاوات بالغ شد که ٧ هزار مگاوات آن مربوط به بخش توزیع نیرو و ٣ هزار مگاوات مربوط به بخش انتقال است.

حامد احمدی با اشاره به تخصیص بیش از ٦٠ هزار میلیارد‌ریال اعتبار در زمینه هوشمندسازی مصرف برق، اعتبار لازم برای هوشمندسازی کل مشترکان را بالغ بر ٥٠٠ هزار میلیارد ریال عنوان و ابراز امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات مورد نیاز، اهداف تعریف شده طرح هوشمندسازی صنعت برق به طور کامل در برنامه هفتم توسعه محقق شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع هوشمندسازی و نقش تأمین منابع مالی برای تأمین تجهیزات از جمله کنتور‌های هوشمند، خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق و عملیاتی شدن این طرح که منجر به تأمین منابع مالی لازم برای ساخت تجهیزات و کنتور‌های هوشمند در داخل کشور می‌شود، نصب کنتور هوشمند شتاب بیشتری خواهد یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برای تأمین منابع مالی افق نوینی لازم است
  • رشد ۵۸۳ درصدی درآمد حوزه سرمایه‌گذاری شهرداری قم
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • کارمندان بخوانند؛ رییس سازمان برنامه درباره حقوق ۱۴۰۳ کارمندان چه گفت؟
  • ١٠ هزار مگاوات از بار شبکه برق در تابستان ١٤٠٢ با کنتور‌های هوشمند مدیریت شد
  • کشته‌های سیل عمان به ۱۷ نفر رسید | مدارس تعطیل و کارمندان دور کار شدند
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • افزایش ۵۱ درصدی بودجه منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳